2019-05-22, 12:50
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
Jisses vad pk-media kört denna ickehistoria nu inför EU-valet! Så tröttsamt....

Ja, att denna ickenyhet och bagatell som två vuxna människor lämnat bakom sig direkt för snart två år sedan säger väldigt mycket. Tredje dagen överst med extra-rubriker. Alla normala människor som inte är underbegåvade har såklart märkt, noterat och avslöjat detta som en kampanj inför valet mot Sverigedemokraterna och Peter Lundgren.
Citera
2019-05-22, 12:52
Medlem
wwrs avatar
Enligt Text-TV inleds nu förundersökning mot Lundgren. "En privatperson" gjorde anmälan. Det blir förmodligen ingenting (jfr helikopter-Borg där polisen själva anmälde(!) men lade ned när ingen målsägare existerade).

En mobiltelefon upphittad lagom till valet! Expressen borde skämmas.

Det enda man kan trösta sig med är att om media och svansen lägger så mycket arbete på detta så kanske SD ändå inte är sponsrade av Bonniers et.al. Men man vet aldrig, resten av gänget (inkl AfS, NMR ...) förefaller ju vara det.
Senast redigerad av wwr 2019-05-22 kl. 12:57.
Citera
2019-05-22, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 0rganet
Fast de två andra är väl från SD:s sekt-video där GM "pratar" med det utsatta offret på dvs. Peter Lundgren och Sara-Lena Bjälkö?

Jag har iallafall inte sett någon mer person som uttalat sig, som var med när övergreppet hände, och då är det minst en till SD:are som kan berätta hur denne upplevde situationen,
(och varför denne inte berättat för SD om händelsen så att SD kan agera som arbetsgivare!)

Jag har sett män (och kvinnor) som under lite promille på fest (firmafest) klämt på någon de aldrig annars skulle våga/vilja klämma på.

Skulle alla som varit med om detta eller sett detta anmäla för företagsledning/chefer/domstolar så skulle resultatet vara att allt annat gick under i samhället och at ingen vågade närma sig någon för en herdestund och inga barn bli producerade.
Citera
Medlem
Tercios avatar
https://www.svd.se/forundersokning-mot-peter-lundgren/i/senaste

Men stryk människan då sd. Det skulle skett direkt. Det är helt galet detta!
Citera
Medlem
Peter Lundgren är polisanmäld av en privatperson för sitt beteende på den privata festen. Denne privatperson har inget samband med händelsen. En åklagare har det tveksamma omdömet att starta en förundersökning om brott har begåtts. Vilken brottsrubricering som gäller har jag inte läst men troligtvis handlar det om sexuellt ofredande. Det ev brottsoffret har offentligt uttalat att händelsen är utagerad för hennes del. Vad säger detta om hur vårt rättsväsende fungerar?
Skulle du eller jag drabbas av ett inbrott eller skadegörelse kan jag garantera att brottet avskrivs inom fem minuter efter anmälan. Då har polisen inte resurser att utreda. Har egen erfarenhet av sådana brott.
Citera
2019-05-22, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vanartad
https://www.expressen.se/nyheter/sparkade-winberg-slog-larm-om-peter-lundgren/

Fler länkar:
https://www.svd.se/winberg-vittnade-om-overgrepp--petas
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/vQxdPl/kristina-winberg-slog-larm-om-lundgren--petades
https://www.dn.se/nyheter/politik/petade-winberg-sd-larmade-om-eu-toppen-peter-lundgren-tog-kvinna-pa-brosten/
https://www.gp.se/nyheter/sverige/winberg-sd-larmade-om-%C3%B6vergrepp-sparkas-1.15176108
Lena Melin:
https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/b5QwP5/fullkomligt-vansinnigt-om-det-ar-sant

Aftonbladets Poll:
Har du förtroende för SD:s toppkandidat Peter Lundgren?

2019-05-20 09:59
Ja - 28%
Nej - 72%

Diskussionsunderlag:
Är det fullt inbördeskrig nu inom SD?
Just vad är det som pågår?
Finns det fler uppgifter om beklagligt beteende från Peter Lundgren?
Kommer även Peter Lundgren bli utkastad från SD?

Kommer medias ältande om detta gynna SD i längden?
Citera
2019-05-22, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Ja, att denna ickenyhet och bagatell som två vuxna människor lämnat bakom sig direkt för snart två år sedan säger väldigt mycket. Tredje dagen överst med extra-rubriker. Alla normala människor som inte är underbegåvade har såklart märkt, noterat och avslöjat detta som en kampanj inför valet mot Sverigedemokraterna och Peter Lundgren.
Brukar du hålla fast kvinnor och ta dem på brösten mot deras vilja? 🙄
Citera
2019-05-22, 13:01
Medlem
gubbroras avatar
Att SD-svansen bara orkar. Det är ett solklart övergrepp från Lundgrens sida. Såväl han som Bjälkö har redogjort för det faktiska omständigheterna dvs att han mot hennes vilja tog henne på brösten. Det finns överhuvudtaget inget att ifrågasätta där.

Beträffande telefoninspelningen så är det helt klarlagt att det är helt enligt lag att spela in ett samtal som man själv deltar i utan att övriga som deltar inte känner till det. Detta är inget att ifrågasätta.

Beträffande Winbergs förlust av telefonen och hur den hamnade hos expressen vet vi inget om men vi kan anta att det inte är en slump men det kan ha skett på flera sätt. Winberg behöver inte lämnat över den själv.

Beträffande SDs film med Lundgren och Bjälkö så känner jag ett obehag då den ger ett regisserat intryck. Jag uppfattar det nästan som deltagarna läser efter manus. Man bör också komma ihåg att Bjälkö har mycket att förlora på att ta strid mot partiledningen. Hennes nettolön som riksdagsledamot överstiger med råge hennes bruttolön som undersköterska. Övergreppet har redan skett och kan inte göras ogjort då finns det inge n anledning att vara illojal mot Partiet och dess yttersta ledning.

Varför Winberg eventuellt överlämnade materialet till expressen direkt eller indirekt vet vi inget om.
Det kan vara hämnd mot Lundgren, det kan vara en hämnd mot partiet för att hon visste att hon skulle förlora sin plats på listan eller så kanske hon upplever Lundgren som ett snuskigt äckel som inte bör vistas bland normala människor eller något annat skäl som vi inte har någon som helst aning om.

Det som slår mig är hur lika värderingar många i SD-svansen har med mer extrema islamister. Kvinnor är horor det är fritt fram att antasta och förnedra dom. I valet mellan att skuldbelägga mannen som begått ett fel eller kvinnan som avslöjar felet är det kvinnan som skuldbeläggs. Hon har kränkt partiets heder (istället för familjens) och ska därför straffas.
Citera
2019-05-22, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaReri182
Peter Lundgren är polisanmäld av en privatperson för sitt beteende på den privata festen. Denne privatperson har inget samband med händelsen. En åklagare har det tveksamma omdömet att starta en förundersökning om brott har begåtts. Vilken brottsrubricering som gäller har jag inte läst men troligtvis handlar det om sexuellt ofredande. Det ev brottsoffret har offentligt uttalat att händelsen är utagerad för hennes del. Vad säger detta om hur vårt rättsväsende fungerar?
Skulle du eller jag drabbas av ett inbrott eller skadegörelse kan jag garantera att brottet avskrivs inom fem minuter efter anmälan. Då har polisen inte resurser att utreda. Har egen erfarenhet av sådana brott.

Inte om det finns vittnen som känner inbrottstjuven och en video där denne ihop med dig erkänner brottet. Hjälper nog inte att han säger att han varit en dumbom.
Citera
2019-05-22, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gubbrora
Att SD-svansen bara orkar. Det är ett solklart övergrepp från Lundgrens sida. Såväl han som Bjälkö har redogjort för det faktiska omständigheterna dvs att han mot hennes vilja tog henne på brösten. Det finns överhuvudtaget inget att ifrågasätta där.

Beträffande telefoninspelningen så är det helt klarlagt att det är helt enligt lag att spela in ett samtal som man själv deltar i utan att övriga som deltar inte känner till det. Detta är inget att ifrågasätta.

Beträffande Winbergs förlust av telefonen och hur den hamnade hos expressen vet vi inget om men vi kan anta att det inte är en slump men det kan ha skett på flera sätt. Winberg behöver inte lämnat över den själv.

Beträffande SDs film med Lundgren och Bjälkö så känner jag ett obehag då den ger ett regisserat intryck. Jag uppfattar det nästan som deltagarna läser efter manus. Man bör också komma ihåg att Bjälkö har mycket att förlora på att ta strid mot partiledningen. Hennes nettolön som riksdagsledamot överstiger med råge hennes bruttolön som undersköterska. Övergreppet har redan skett och kan inte göras ogjort då finns det inge n anledning att vara illojal mot Partiet och dess yttersta ledning.

Varför Winberg eventuellt överlämnade materialet till expressen direkt eller indirekt vet vi inget om.
Det kan vara hämnd mot Lundgren, det kan vara en hämnd mot partiet för att hon visste att hon skulle förlora sin plats på listan eller så kanske hon upplever Lundgren som ett snuskigt äckel som inte bör vistas bland normala människor eller något annat skäl som vi inte har någon som helst aning om.

Det som slår mig är hur lika värderingar många i SD-svansen har med mer extrema islamister. Kvinnor är horor det är fritt fram att antasta och förnedra dom. I valet mellan att skuldbelägga mannen som begått ett fel eller kvinnan som avslöjar felet är det kvinnan som skuldbeläggs. Hon har kränkt partiets heder (istället för familjens) och ska därför straffas.
All publicitet har gynnat SD .Kommer denna göra detsamma?
Citera
2019-05-22, 13:08
Medlem
gubbroras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaReri182

Om det inkommer en anmälan så måste den prövas det är inte valfritt. Eftersom såväl den utsatte som förövaren öppet vidgått det faktiska omständigheterna så kan inte en åklagare göra annat än inleda en förundersökning men den kan mycket väl läggas ner och behöver på inget sätt leda fram till en rättegång.

Jag tycker att det visar på ett väl fungerande rättsväsende. Tycker du att det ska finnas undantag för ledan SD medlemmar eller varför skulle inte lagen gälla dom?

Naturligtvis skulle inte en anmälan avskrivas om du kan visa att ett inbrott skett, vem som begått inbrottet samt att denne erkänner i en intervju att denne begått inbrottet
Citera
2019-05-22, 13:11
Medlem
gubbroras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mikael2
All publicitet har gynnat SD .Kommer denna göra detsamma?

Inte den blekaste aning. Nu är ju SD-svansen här inne knappast representativ för de senast tillkomna SD-väljarna ( de lättrörligaste) samtidigt kan de mer fanatiska välja att gå och rösta för att visa sin solidaritet med tafsaren så det kan slå åt båda hållen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in