Citat:
Tyvärr betyder att polis/ÅK har misslyckats med att lösa sitt uppdrag, åtminstone
så här långt, tyvärr.
Svaret på frågan va ju ganska väntat,
Det finns en person som brukar fara omkring i trådarna som skrev ungefär så
här " man kan påstå vad som helst så länge man inte behöver bevisa det".
Det är nog den enda gången som jag har hållit med personen i fråga.
I den här tråden är det mycket som påstås utan någon som helst bevisning, med andra
ord så blir trovärdigheten klart lidande, tyvärr
så här långt, tyvärr.
Svaret på frågan va ju ganska väntat,
Det finns en person som brukar fara omkring i trådarna som skrev ungefär så
här " man kan påstå vad som helst så länge man inte behöver bevisa det".
Det är nog den enda gången som jag har hållit med personen i fråga.
I den här tråden är det mycket som påstås utan någon som helst bevisning, med andra
ord så blir trovärdigheten klart lidande, tyvärr

Apropå: "man kan påstå vad som helst så länge man inte behöver bevisa det", är inte det ett statement som sammanfattar den största delen av tråden? Vittnesbörd och motsägelsefulla sådana. Har ni funderat över om det inte är Lena själv som är roten till många av motsägelserna, genom att hon säger olika saker till olika personer. Dels för att hennes liv har en dold sida, dels för att hon är komplexfylld och kanske känner olika saker, olika dagar. Tror snarare så är fallet än att folk medvetet bär fram falska vittnesbörd.
Är inte ovanligt att människor presenterar en motsägelsefull bild av sig själv beroende på vem du anförtror dig åt,, speciellt om du lever i en stressad situation, eller har en dold agenda. Lena kanske ville ha ett förhållande med SD vissa dagar, men inte andra. Hon kanske kände hopp om saken vissa dagar, men gav upp andra dagar. Detta kan appliceras lika väl på SD visavi LW. Man säger en sak, och gör en annan motsatt sak. Man vill frigöra sig, ångrar. Man tror man bestämt sig, vacklar, tvekar, omvärderar, spånar vidare och under processen talar man med och träffar olika personer som ges olika utsagor etc.
Både LW och SD tycks vara uppmärksamhetstörstande och omvärldesberoende i meningen: Se mig, hör mig. Kanske är det svårt efter 6 år att då ge den andra personen den uppmärksamhet vederbörande önskar. Dubbelliv dränerar de flesta till slut. Finns ingen kärna av spänning och förväntan kvar, mest tjafs och besvikelser. Att fungera ihop sexuellt är inte samma sak som att vara en människa som är lätt att leva med. Kanske var det någon av de båda som upptäckte det till slut, medan den andra inte släppte greppet.
Just de två rollerna, behöver besättas, frågan är bara vem ska ha vilken roll. Om polisen har deras mobil och chattkonsevation lär det synas vem som ville och inte ville mot slutet av Lws liv. Vem hängde efter den andra.