2019-05-22, 00:12
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
(ML var den som 31 mars 2016 rekommenderade HB att gå med i den slutna gruppen på fb.
Och uppgiften att ML rekommenderade HB att gå med i Databas ME/cfs kommer från?
Citera
2019-05-22, 00:17
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Och uppgiften att ML rekommenderade HB att gå med i Databas ME/cfs kommer från?
fb. - Den slutna guppen hade uppgifter om vilka som var medlemmar samt vilket datum - och hur - dessa anslutit sig till gruppen.
Citera
2019-05-22, 00:19
Medlem
develis avatar
Citat:
fb. - Den slutna guppen hade uppgifter om vilka som var medlemmar samt vilket datum - och hur - dessa anslutit sig till gruppen.
Finns redan i tråden att hon gick med 31 mars och jag har nyss skrivit att det var samma månad som första skolhälsokonferensen beträffande Agnes.

Intet nytt under solen.

Jag frågar:

Vart framkommer att ML rekommenderar Hanna att gå med i Databas ME/cfs?
Att insläpp ska godkännas är nåt helt annat.
Citera
2019-05-22, 00:25
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Jag frågar:

Vart framkommer att ML rekommenderar Hanna att gå med i Databas ME/cfs?
Att insläpp ska godkännas är nåt helt annat.
Svarade jag inte på det?
Citera
2019-05-22, 00:29
Medlem
develis avatar
Citat:
Svarade jag inte på det?
Nej.

Finns ingen uppgift att ML rekommenderar Hanna att gå med i fb-gruppen.
Att godkänna insläpp via vissa personer (den som står bakom gruppen eller vissa utvalda) är nåt helt annat.

Så du gjorde en Höglund kan man säga.
Citera
2019-05-22, 00:35
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:

Under sommaren pågår utredning angående M. Läkarintyg för M erhålls och överlämnas till skolan före beslut.

Såvitt jag har förstått kan det dröjt lång tid innan skolan fick ett läkarintyg på Moa.
Finns olika uppgifter att Moas läkarintyg skulle ha presenterats för skolan först lång tid efter skolstarten. Att hemundervisningen således startades innan det fanns ett formellt läkarintyg på att Moa var i behov av hemundervisning.
Beslutet om hemundervisningen skulle då ha skett helt informellt på Os önskan och uppgifter. Något som i så fall inte riktigt skulle vara korrekt agerat av skolledningen.

Har du uppgifter på att Moas läkarintyg fanns redan till skolstarten?
Citera
2019-05-22, 00:40
Medlem
Hur H tillråddes att gå med i gruppen: avses det att postaren ska redogöra för en sluten grupps register, där motivering till medlemskapet ingår, här?
Citera
2019-05-22, 00:43
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Nej.

Finns ingen uppgift att ML rekommenderar Hanna att gå med i fb-gruppen.
Att du inte var tidigt ute och samlade info är inte direkt mitt problem. - Tidigare var man väldigt angelägen om att fler skulle ansluta sig och publicerade därför - eller pga förbiseende - namnen. - Inom parentes kan nämnas att det tog ett bra tag att bläddra fram HB.
Citat:
Att godkänna insläpp via vissa personer (den som står bakom gruppen eller vissa utvalda) är nåt helt annat.
Under HB:s namn stod: "Rekommenderad av ML." samt datumet 31 mars 2016. - ML var - och är - ordf. i:
http://fsi-sverige.se/
Citera
2019-05-22, 00:43
Medlem
Citat:
Mot denna hypotes talar mycket starkt det testamente som skrevs 3 jan.

Vad menar du?
Citera
2019-05-22, 00:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Collectcall
Hur H tillråddes att gå med i gruppen: avses det att postaren ska redogöra för en sluten grupps register, där motivering till medlemskapet ingår, här?

Ja, Develi kräver det. Annars trampar hon på den som skriver och utöver det, en namngiven person. Vi har ett problem här. Interna uppgifter kommer ut. Så blir det.
Senast redigerad av rappytt 2019-05-22 kl. 00:47.
Citera
2019-05-22, 00:49
Medlem
Bragee skiljer sig mot övriga, han vill koppla ihop själ och kropps inte så att man förringar symptomen och kallar det inbillning. Snarare så att det ena påverkar det andra. Det är klokt och precis vad jag menar. ML är en stark motståndare till detta. ME får inte beröras i samma andetag som psyket. Verkar känsligt. Just han fick HB kontakt med.

Citat:
I maj visar det sig att A inte orkar med skolmiljön. I juni hålls en ny elevkonferens men nu angående M. Något läkarintyg finns inte vid denna tidpunkt. Föräldrarna misstänkte att M led av samma sjukdom även om diagnosen inte var fastställd ännu.

17 juli 2017 sätts under fm vid 11-tiden annonser ut på Blocket (flera mattor, bl.a. en rosa, skrivbord för två, rosa fåtölj; passande till flickrum).

Under sommaren pågår utredning angående M. Läkarintyg för M erhålls och överlämnas till skolan före beslut.

2 aug: OH lägger sista handen vid en liten momsskrift tillägnad sina döttrar.

Under hösten beslutas sedan om fortsatt anpassad studiegång för båda döttrarna.
En hypotes är att beslutet togs i samband med att M erhöll sin diagnos ("tidig höst" bör avse slutet av aug/början av sept).

Här framträder bl.a. G-klinikens företrädare m fl (ML var den som 31 mars 2016 rekommenderade HB att gå med i den slutna gruppen på fb. - I mars; okänt datum, hölls också den första elevhälsokonferensen betr. A - som om 6 mån ska fylla 13 år).
https://urplay.se/program/212285-ur-samtiden-mer-an-svar-trotthet-me-cfs-patientforetradares-perspektiv
https://urplay.se/program/212282-ur-samtiden-mer-an-svar-trotthet-me-cfs-pagaende-forskningsprojekt?autostart=true
Citera
2019-05-22, 00:50
Medlem
develis avatar
Citat:
Att du inte var tidigt ute och samlade info är inte direkt mitt problem. - Tidigare var man väldigt angelägen om att fler skulle ansluta sig och publicerade därför - eller pga förbiseende - namnen. - Inom parentes kan nämnas att det tog ett bra tag att bläddra fram HB.Under HB:s namn stod: "Rekommenderad av ML." samt datumet 31 mars 2016. - ML var - och är - ordf. i:
http://fsi-sverige.se/
Jag VET att han är ordförande. Lägg ner ditt intetsägande bredvidsvammel för att framstå som förmer.

Du kan alltså inte bekräfta uppgiften?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in