2019-05-21, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kycklingtass
Är nedlagda polisanmälningar/förundersökningar offentliga handlingar och möjliga att begära ut m h a personnummer? Det måste ju finnas en guldgruva av märkliga anmälningar mellan dessa personer!

Det har jag också funderat på. Finns ju hundratals anmälningar från dessa personer.
2019-05-21, 13:10
Medlem
hum.by.666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kycklingtass
Är nedlagda polisanmälningar/förundersökningar offentliga handlingar och möjliga att begära ut m h a personnummer? Det måste ju finnas en guldgruva av märkliga anmälningar mellan dessa personer!
Nej, det måste gå vidare i processen för att bli offentlig. Ligger arkiverad tills något nytt i fallet kommer, då FU återupptas. I dessa fall tror jag de förblir arkiverade för all framtid.
2019-05-21, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hum.by.666
Nej, det måste gå vidare i processen för att bli offentlig. Ligger arkiverad tills något nytt i fallet kommer, då FU återupptas. I dessa fall tror jag de förblir arkiverade för all framtid.

är det så? Jag gjore en tråd om ämnet för en tid sen, där det framgår annat

https://www.flashback.org/t2956397
2019-05-21, 15:29
Medlem
hum.by.666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dengummangickinte
är det så? Jag gjore en tråd om ämnet för en tid sen, där det framgår annat

https://www.flashback.org/t2956397
Jag "ger mig", dock motvilligt. Fast kanske möjligt att pröva.

Edit. Denna användare skriver följande i tråden:
Citat:
Och följade i lawlinelänken är värt att notera

"Som huvudregel gäller att om förundersökningen är avslutad har part rätt att få ut alla handlingar i ärendet. Detta följer av offentlighetsprincipen som vi har i Sverige, där var och en har rätt att ta del av allmänna handlingar, se tryckfrihetsförordningen (TF) 2 kap. En förundersökning/förundersökningsprotokoll blir offentligt när åtal väcks eller undersökningen läggs ner."

Altså. Om du är PART i målet. Det innebär att om du bara är allmänt nyfiken går det inte få ut.

(FB) Går det att se anmälda brott?
Det var väl det jag tänkte, att det inte går att få ut nedlagda fall för den inte är inblandad som part.
Senast redigerad av hum.by.666 2019-05-21 kl. 15:59. Anledning: Tillägg text
2019-05-21, 16:12
Medlem
hum.by.666s avatar
Vi ska också ha i minnet att det kanske inte alls är några anmälningar gjorda. Åtminstone inte varje gång de säger så. Det kommer mycket osanning ur dessa donnors mun.
2019-05-21, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hum.by.666
Vi ska också ha i minnet att det kanske inte alls är några anmälningar gjorda. Åtminstone inte varje gång de säger så. Det kommer mycket osanning ur dessa donnors mun.
Vissa anmälningar åt vissa håll har kommit in till myndigheter.... Och det kommer svar på tal! En Donna kommer återigen påstå att hon är en snäll människa som vill alla väl inför skranket! Den som illa gör , illa får! Måste för fanken bli ett slut på denna parodi! För nu är det Krig!
2019-05-21, 18:19
Medlem
hum.by.666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tour2019
Vissa anmälningar åt vissa håll har kommit in till myndigheter.... Och det kommer svar på tal! En Donna kommer återigen påstå att hon är en snäll människa som vill alla väl inför skranket! Den som illa gör , illa får! Måste för fanken bli ett slut på denna parodi! För nu är det Krig!
Jo, jag anar att det finns en och annan anmälan från en av dem som är gjord. Jag tänkte främst på de som skulle vara mellan Terese och Malin/Kimpa, där är det mycket snack men lite verkstad.

Vad det gäller "kriget", hoppas att ni känner att vi är många som står bakom er.
2019-05-21, 20:31
Medlem
undercoverninjas avatar
Nu verkar det hända grejer!
Någon som har inside information?

http://forumbilder.se/I5DIO/patrik
2019-05-21, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av undercoverninja

Se mitt förra inlägg!
2019-05-21, 20:40
Medlem
Citat:

Intressant. Undrar vad som har hänt?.
2019-05-21, 20:41
Medlem
undercoverninjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tour2019
Se mitt förra inlägg!

Men det förklarar ju egentligen inte vad som har hänt, jag vill ju veta VAD som har hänt
2019-05-21, 21:05
Medlem
Citat:
Men det förklarar ju egentligen inte vad som har hänt, jag vill ju veta VAD som har hänt
Inget fysiskt, nätrelaterat, falsk tillgivelse, ofredande, förtal, osv,osv. Anonym, tror vissa att man kan vara, men vi med hjärna vet ju att INGEN är totalt anonym på nätet! Och det är synd att man inte får låsa in vuxna barn!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in