2019-05-21, 18:21
Medlem
locknlolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av happilappi
Det här börjar ju bli löjligt. Då kan vem som helst "låtsas" bli kränkt bara av att någon pratar med en. För, varför inte? Man kan tolka att någon är otrevlig. Enligt lagen så har du då ett rättsfall.

Lundgren har erkänt, så något jävla låtsas var det inte tal om här.
Huruvida åklagaren bestämt om detta är ett lagbrott eller ej vet vi inte ännu, eftersom åklagaren ska titta på fallet. Men oavsett detta så bör Åkesson ta Lundgren i örat och med kraft tala om för honom vad som gäller.

Att som Lundgren hota med att släppa först om han får en puss är sådant som barn möjligen sysslar med, ja kanske tom barn med skägg
Senast redigerad av locknloll 2019-05-21 kl. 18:24.
Citera
2019-05-21, 18:22
Medlem
Flockes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T.H.F.C.
Notiser när folk blir skjutna och krigsrubriker för tafs. Och så har man mage att kalla vår mediakår för "neutral"...

100 sidor försvarande när en SD-politiker är creep. Knappt en post när folk blir skjutna i Afrika! Och folk kallar Flashback rasistiskt! Nej huvadimej va partiskt!
Citera
2019-05-21, 18:23
Medlem
Bergakungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Jo, men polisanmälan är gjord för att ytterligare påvisa för pöbeln och de som skall rösta i valet att detta är en oerhört allvarlig händelse och ett bestialiskt dåd - det handlar enkom om röst- och valpåverkan! Någon som tror att det kommer komma ett utlåtande om det blir ett åtal eller ej, INNAN valet? Självklart kommer detta ej ske och då har man verkligen lyckats med sitt uppsåt med sin smutskastningskampanj. Detta är en icke-historia så fort den sista valsedeln hamnat i boxen på söndag. Då dör detta och när beslut om att det inte blir något åtal kommer så blir det en lite sidonotis i MSM, allt för att då är inte detta viktig längre...

Vem har dumpat det här i media, tror du? Är det Peter? Är det hans tillfälliga moatje? Är det Annie Lööf?

Polisanmälan är ju en följd av att allt kommit ut, lagom till valet (den har ju dessutom lämnats in av någon privat - tänk om det är någon som nu vill skjuta ner Peter och ta hans plats. Allt är tydligen möjligt?) Skadan ligger ju i planteringen hos Expressen och den påföljande skademinimeringen (presskonferensen) även om den var rätt OK.

SD behöver en bättre internkultur, där man tar upp skit då det händer, inte spelar in det så man kan ta fram det när man tycker det behövs.
Citera
2019-05-21, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baertling
Med reservation för att jag bara läst vad som framkommit i media, men enligt bandinspelningen ska hon ju ha känt panik när PL antastade henne. Alltmedan KW beklagade sig över att hon inte ingrep, trots att hon borde förstått att detta inte var okej. En beskrivning som räcker utmärkt för att identifiera ett brottsoffer...

När kvinnor diskuterar emellan varandra låter det värre än det är,
medans när män diskuterar så överdriver man inte.
Män vill inte verka överkänsliga.
Citera
2019-05-21, 18:25
Medlem
vanartads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Läs mig rätt. Jag anser att inspelat material, där två pratar förtroligt, inte får släppas till media om inte båda är med på det.
Vad du anser är knappast relevant, eller hur?
Frågan är vad lagen säger om frågan.
Citera
2019-05-21, 18:26
Medlem
happilappis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av locknloll
Lundgren har erkänt, så något jävla låtsas var det inte tal om här.
Huruvida åklagaren bestämt om detta är ett lagbrott eller ej vet vi inte ännu, eftersom åklagaren ska titta på fallet. Men oavsett detta så bör Åkesson ta Lundgren i örat och med kraft tala om för honom vad som gäller.

Och hur visste han att han gick över gränsen? Det vet man ju inte ens förrän man gör det - det som är problemet.

Det är just därför det sker tusentals "sexuella ofredanden" varenda jävla dag som egentligen är rättsfall. Blir kul för rättsväsendet att ha dessa fall på bordet. Dessutom kan man börja ha detta som en affärsverksamhet, man kan bli kränkt av att någon bara rör på en. Rättsfall.
Citera
Medlem
Baertlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av happilappi
Varför inte? Vem bestämmer om någon är kränkt eller inte? Det måste väl den som blir kränkt göra.

Ja men du måste ju förstå det praktiska i det här. Javisst, nu fanns tydligen en film som visar att hon känt sig "panikslagen", dock inte tillräckligt för att göra anmälan. Hade du pushat på detta, när liknande saker sker tusentals gånger varje dag att folk blir kränkta, när det inte finns "bevis"? Enligt lagen är dom ju brottsoffer....

Läs inlägg #1096 igen...

Det är helt riktigt att det säkerligen sker tusentals kränkningar varje vecka. Dessa är straffbara. Men om det inte finns någon utsikt till fällande dom så läggs förundersökningen ned. Vilket brukar vara fallet när bevis saknas. I det här fallet framskymtar dock möjligheten att bevis föreligger, dessutom teknisk bevisning, och då är det en annan sak. Sexuellt ofredande faller under allmänt åtal och då måste detta utredas. Det kan hända att det ändå läggs ned men som sagt, det bestämmer vare sig kvinnan eller mannen i detta fall.

Och för att vara (över)tydlig. Jag har inte skrivit lagen. Jag sympatiserar inte med den i alla stycken. Men jag försöker förklara för dig, och andra, som inte förstår hur det fungerar.
Citera
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flocke
100 sidor försvarande när en SD-politiker är creep. Knappt en post när folk blir skjutna i Afrika! Och folk kallar Flashback rasistiskt! Nej huvadimej va partiskt!
Om du inte kan skilja på ett diskussionsforum och mainstreammedia kan jag inte hjälpa dig.
Citera
2019-05-21, 18:27
Medlem
Dr_Kronas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rammsberg
Undrar om MSB, som ska jobba mot desinformation inför EU-valet, har Baas och Expressen under luppen? Vad Baas och Expressen har gjort är att sprida en 1,5 år gammal icke-händelse, med hjälp av skumma bandinspelningar. Allt för att ändra valresultatet.

Vad tror ni MSB kommer att vidta för åtgärder mot Expressen längre fram?

Det borde utredas hur Baas fick tag i den här inspelningen.
Kanske vad det han själv eller någon av hans kriminella vänner i Expo som låg bakom stölden.
Citera
2019-05-21, 18:27
Medlem
happilappis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baertling
Läs inlägg #1096 igen...

Det är helt riktigt att det säkerligen sker tusentals kränkningar varje vecka. Dessa är straffbara. Men om det inte finns någon utsikt till fällande dom så läggs förundersökningen ned. Vilket brukar vara fallet när bevis saknas. I det här fallet framskymtar dock möjligheten att bevis föreligger, dessutom teknisk bevisning, och då är det en annan sak. Sexuellt ofredande faller under allmänt åtal och då måste detta utredas. Det kan hända att det ändå läggs ned men som sagt, det bestämmer vare sig kvinnan eller mannen i detta fall.

Och för att vara (över)tydlig. Jag har inte skrivit lagen. Jag sympatiserar inte med den i alla stycken. Men jag försöker förklara för dig, och andra, som inte förstår hur det fungerar.

Man kan alltså gå runt med en bandinspelning, och banda när man blir kränkt och så har man rättsfall. Skitenkelt att tjäna pengar ju.

Du förstår vart jag vill komma hoppas jag.
Citera
2019-05-21, 18:28
Medlem
Baertlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trollmongot
När kvinnor diskuterar emellan varandra låter det värre än det är,
medans när män diskuterar så överdriver man inte.
Män vill inte verka överkänsliga.

Så är det kanske. Eller inte. Men det är väl det som åklagaren får utreda nu när det gjorts en polisanmälan.
Citera
2019-05-21, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vanartad
Vad du anser är knappast relevant, eller hur?
Frågan är vad lagen säger om frågan.
Det relevanta är väl snarare det påstådda offrets upplevelse av det hela. Att polisanmäla på en tidningsartikel är rent nonsens.
Det är väl en LO-sosse som gör som Sveavägen säger åt honom att göra.
En del i sossarnas valkampanj.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in