2019-05-21, 17:15
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Efter det inlägget ska du aldrig mer skriva ordet respekt i ett inlägg. Du varken visar det eller förtjänar det. Jag tror inte ens att du är kapabel att förstå ordet. Det var såna som du som drev föräldrarna in i mörkret. Vem orkar kämpa för sina sjuka barn mot sådan hänsynslös enfald.
Själv ansåg jag inte det var lönt att bemöta vissa av de dumheterna. Men visst var det ett häpnadsväckande korkat inlägg, som jag försökte besvara artigt. Svårt, men det gick.

Att vara så ironisk när det gäller ME är att stampa på alla ME-sjuka i landet. När det till och med finns såna som åkt till Schweiz för assisterat självmord. Visserligen hade hon fler sjukdomar, men ändå.

Att bli bemött så som förälder till Moa och Agnes - tro fan de tog livet av sig, och tog med sig barnen.
Citera
2019-05-21, 17:22
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
O begärde utredning av ME innan han visste att dottern skulle få diagnosen. Han hade sin teori klar... det är ett mycket riskabelt utredningsarbete när man går på vad en förälder tror.
Gjorde han?
Du kan väl undvika att göra en Höglund och återkomma med hänvisning till ditt påstående.
Citera
2019-05-21, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Hade det varit en familj med knappa ekonomiska resursr från arbetarklassen så hade barnen och deras hemsituation garanterat granskats, så det var kanske synd att barnen inte levde i en sån miljö. Då kanske de hade levt idag. Deras isolering från allt och alla var förödande, men det räckte tydligen inte. När det ändå dök upp krav angående att den svindyra hemundervisningen skulle upphöra.

Där nånstans tror jag allt rasade. Kanske även döttrarna hade tröttnat och ställde krav? Många skolor och läkare kan tystas, bockar och bugar inför en akademiskt skolad person med ett välsmort munläder som propsar på sina rättigheter och viftar med ett läkarintyg framför näsan på rektorn. Rektorn, som visste att familjen var i kris sen flera år. Varför hon inte gjorde en orosanmälan? Blev hon överkörd av föräldrarnas krav? Sånt har jag funderat mycket på.

Men mest har jag funderat på vad det var som gjorde att barnen blev trötta och fick diagnosen ME.

Vem vågar ställa den frågan till en gråtande rektor?
Citera
2019-05-21, 17:28
Medlem
Vet inte om du märkte att du förklarade ändå 😄 man tackar!

Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Det är nog ingen idé att försöka förklara till någon som inte förstår skillnaden mellan polis och domstol eller hur en förundersökning hanteras beroende på om det blir en domstolsförhandling eller inte.

I det här fallet finns två misstänkta gärningsmän och fyra avlidna personer. Det är endast en domstol som har rätt att utdöma straff beroende på hur samma domstol rubricerar brottet. Eftersom de två misstänkta gärningspersonerna är avlidna så blir det ingen rättegång. Det blir alltså ingen brottdrubricering, inga straff och ingen blir dömd.

Med den lagstiftning som råder så går det helt enkelt inte att komma längre i fallet. Det är bara att acceptera.

Ingen rättegång = ingen FUP eftersom den inte fyller något syfte. Lagen är kristallklar, de misstänkta gärningsmännen kan inte ställas inför rätta så det kommer aldrig att finnas några dömda gärningsmän.

Makten att döma döda finns inte för någon, inte en världslig domstol, ingen Flashbackmobb, och inte heller Elisabeth Höglund.

Den enda som har makten att döma levande och döda är den allsmäktige - om man är ateist så är det inte ens hen.

Det finns helt enkelt ingen konspiration, ingen mörkläggning eller något fel begånget. Det finns helt enkelt bara en lag att förhålla sig till.
Citera
2019-05-21, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Och du begriper inte varför?

För ATT du likt allt annat i den här tråden ignorerar SAKFAKTA:
Barnen har en diagnos ställd av läkare.

...

Och då kommer jag med mitt jävla snyftande:

Ja, bevisligen hade barnen en diagnos (eller två eller flera), ställd av läkare. Annars hade de aldrig fått hemundervisning.

Polisen sa att deras diagnos var just ME, efterföljt av att de hade korrigerat vissa uppgifter av hänsyn till de anhöriga.

Vilka uppgifter då? frågar sig de jävla ordbajsande hyenorna.

Dessa tror nämligen inte på att en icke-dödlig diagnos med hyfsat god prognos skulle kunna vara den enda anledningen till att två högintelligenta personer väljer att utplåna hela sin familj.

’Vad döljer sig under maskeringarna i FUP:en - egentligen?’

Rätt eller fel, men polisen fåt skylla sig själv som lämnade ut den.
Citera
2019-05-21, 17:31
Medlem
Citat:
Och du begriper inte varför?

För ATT du likt allt annat i den här tråden ignorerar SAKFAKTA:
Barnen har en diagnos ställd av läkare.

Det heter överhuvudtaget inte TRÖTTHET när det gäller ME/cfs.
VAD det sen grundar sig i - om det är en infektion - är sekretessbelagt via deras journaler.

Det vore en icke-fråga att diskutera - fullständigt värdelöst.

Lägg ner ditt jävla snyftande och kom in i matchen:
Vill ingen älta barnens sjukdomar likt dig i denna tråd så gilla läget.
Är det så att du funderar kring ME rent generelllt så har moderatorn länkat till aktuell tråd.

VAD ME beror på rent generellt vet ingen - så det är också en fråga som inte lär bära nånstans i den här tråden.

Det fetade: Ja, det är sektetessbelagt. Äntligen fick jag svar på den fråga jag har ställt under så lång tid: man vill inte gå ut med den informationen. Tydligen är den ytterst känslig - så det lär vara nåt som inte är rumsrent för fem öre.

Jo, man vet att det finns flera anledningar (infektioner, injektioner, anorexia, psykisk/fysisk misshandel etc etc), men inte varför vissa drabbas och andra inte. Vad som föregick A och M:s ME är det som är intressant. Flickorna kan aldrig få upprättelse om de bara ska glömmas bort.
Citera
2019-05-21, 17:38
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Det fetade: Ja, det är sektetessbelagt. Äntligen fick jag svar på den fråga jag har ställt under så lång tid: man vill inte gå ut med den informationen. Tydligen är den ytterst känslig - så det lär vara nåt som inte är rumsrent för fem öre.

Jo, man vet att det finns flera anledningar (infektioner, injektioner, anorexia, psykisk/fysisk misshandel etc etc), men inte varför vissa drabbas och andra inte. Vad som föregick A och M:s ME är det som är intressant. Flickorna kan aldrig få upprättelse om de bara ska glömmas bort.
Se det fetade. Det skulle i så fall gälla alla nedlagda utredningar. Så alla nedlagda utredningar som dessutom är belagda med sekretess, finns icke rumsrent material? Från vilken planet är du? De flesta såna utredningar får du överhuvudtaget inte någon mer info från när de väl stämplats och lagts ner.
Citera
2019-05-21, 17:42
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy
Och då kommer jag med mitt jävla snyftande:

Ja, bevisligen hade barnen en diagnos (eller två eller flera), ställd av läkare. Annars hade de aldrig fått hemundervisning.

Polisen sa att deras diagnos var just ME, efterföljt av att de hade korrigerat vissa uppgifter av hänsyn till de anhöriga.

Vilka uppgifter då? frågar sig de jävla ordbajsande hyenorna.

Dessa tror nämligen inte på att en icke-dödlig diagnos med hyfsat god prognos skulle kunna vara den enda anledningen till att två högintelligenta personer väljer att utplåna hela sin familj.

’Vad döljer sig under maskeringarna i FUP:en - egentligen?’

Rätt eller fel, men polisen fåt skylla sig själv som lämnade ut den.
Jag vill dock ge dig cred. Du lyckades låta bli att väva in stackars-Solglittret.
Det tar sig.

- Barnens diagnos var ME.
- Vissa delar var korrigerade av hänsyn till anhöriga beroende på pågående förundersekretesss och svensk lagstiftning.

Vad det döljer sig relaterat till sekretess kan du troligen älta till döddagar.
Var glad att du har nåt att älta - vanlig rutin är snarare nedläggning såsom det var tänkt redan i januari enligt pressmeddelande.
Exakt på samma sätt som alla andra nedlagda Fu med döda förövare.
Hade du behövt nervlugnande då av informationsbrist?

Vad det beträffar sjuka barn så är de knappast unika när det kommer till familicide eller filicide. Att du och ett fåtal till sen inbillar dig att det är nåt annat har inte ett dugg med verkligheten och informationen via pressträffen att göra.

Om du så upprepar dina självskapade frågetecken så blir det inte mer relevant att sekretessen ska brytas.

Polis har informerat, det är ett par stollar likt dig som tror det ska dyka upp nåt annat.

Eftersom ingen lyckats erhållla minsta information efter snart 1.5 år om att det är nåt annat än ME - så kan man nog snarare begripa att "de-är-nåt-som-skaver- klubben" är en misslyckad hög konspiratörer och rättshaverister som hade fel.
Det sitter väl hårt inne skulle jag tro.
Citera
2019-05-21, 17:43
Medlem
Citat:
Gjorde han?
Du kan väl undvika att göra en Höglund och återkomma med hänvisning till ditt påstående.

Ber om ursäkt för slarvet.

O sa till pianofröken att M högst troligt aldrig skulle återkomma till pianospelningen. Det var under våren. Hon hade "insjuknat". Det verkar inte ha skett gradvis. Diagnos fanns inte då, eller?

Han begärde hemundervisning även för M, men för att få den beviljad måste han skaffa fram en diagnos för M. I den ordningen. Det är intressant.

Han kan så klart ha varit helt öppen för vilken sjukdom som helst som skulle leda till hemundervisning. Jag har för mig att jag läst att han var övertygad om att det handlade om ME. Hittar inte källan just nu.
Citera
2019-05-21, 17:46
Medlem
develis avatar
Citat:

Nej - varför skulle man ÖVERHUVUDTAGET delge flickornas journaler om hur ME uppstod (vanligtvis infektion) när det handlar om skuldfrågan i en mordutredning/Fu?

Det är ju snarare du som öht inte begriper vad som är fokus. Sen kommer konspirationerna som på ett pärlband.

Du är enbart pinsam.
Citera
2019-05-21, 17:53
Medlem
Jag har varit inne på din linje länge men de tankarna svalnar mer och mer.
Frågorna som kvarstår, ifall man anser (i det här fallet framförallt anhöriga och varför inte även skolan, socialtjänsten och vården) att polisen har en felaktig hypotes, är varför strider man inte FUPen då? Varför ska människor, anonyma eller f.d. journalister behöva ta strid för det?
Jag ser det hela som först och främst en fråga som tillhör och ägs av anhöriga.
Det vore på riktigt intressant att veta om andra förutom EH och Flashback är genuint intresserade av att gräva mer i ärendet i syfte att visa att polisen har gjort lätt för sig (som jag själv någon gång uttryckt mig) och haft en fel hypotes i sin utredning.

Citat:
Ursprungligen postat av Fallskarmsjagare
Oavsett vad så måste nya ögon granska förundersökningen och utesluta möjligheten att polisen fattat fel hypotes. Därför är det viktigt att den släpps som en normal mordutredning. Annars kommer många tro att polisen inte har tillräckligt på fötterna för sin hypotes. Fakta är bättre än rykten.

Beroende på vad en öppen förundersökning ger för resultat så kan massmedia ta uppdraget att granska vidare.
Citera
2019-05-21, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Ber om ursäkt för slarvet.

O sa till pianofröken att M högst troligt aldrig skulle återkomma till pianospelningen. Det var under våren. Hon hade "insjuknat". Det verkar inte ha skett gradvis. Diagnos fanns inte då, eller?

Han begärde hemundervisning även för M, men för att få den beviljad måste han skaffa fram en diagnos för M. I den ordningen. Det är intressant.

Han kan så klart ha varit helt öppen för vilken sjukdom som helst som skulle leda till hemundervisning. Jag har för mig att jag läst att han var övertygad om att det handlade om ME. Hittar inte källan just nu.

https://www.expressen.se/kvallsposten/familjen-drog-sig-undan-sista-tiden-innan-morden/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in