2019-05-21, 17:04
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Enligt klippet så ska de båda redan talat med sin respektive.

Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Jajamänsan, alla fyra har semestrat ihop och då pratat om det som hände med sina respektive närvarande. Hade velat vars en fluga på väggen i den diskussionen. Att inte P blev ihjälslagen är ett under!

Ojsan. Deras respektive är tydligen av den tillåtande sorten. Kanske till och med tänder på det.

Ja, då är det ju lugnt på hemmafronten trots allt.
Citera
2019-05-21, 17:04
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tubleros
Nu är det nog kört för honom. Jag ser inte riktigt hur han ska kunna sitta kvar då sexuellt ofredande faller under allmänt åtal..

Undrar vad som händer om han blir åtalad, men då befinner sig i Bryssel? Känns som det kan finnas någon typ av EU-regel som gör att man inte kan begära parlamentariker utlämnade. I så fall kanske han kan undvika åtal.

Eller så gör han som Assange och söker asyl på nån ambassad. Ryssland kanske?
Citera
2019-05-21, 17:05
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantes
Är det alltså samma Bjälkö som blev beskjuten här om året, eller hur det nu var?

Ja, exakt. Det är hon som blev beskjuten.
Citera
2019-05-21, 17:05
Medlem
Neroxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tubleros
Nu är det nog kört för honom. Jag ser inte riktigt hur han ska kunna sitta kvar då sexuellt ofredande faller under allmänt åtal..

Jag får nog hålla med i din analys, ser det svårt att det ska fortgå nu såhär tätt inpå. Om inte annat så kanske väljarna sviker och väljer andra namn, vem ligger 4 och 5 nu?
Citera
2019-05-21, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Läs mig rätt. Jag anser att inspelat material, där två pratar förtroligt, inte får släppas till media om inte båda är med på det.

Det här har inte gått rätt till.

Om Winberg istället går till patteledningen, jag menar SD:s styrelse, och dom inte lyssnar på anklagelserna, då skall hon kunna gå till pressen endast om båda är med på detta, båda dom som pratade förtroligt.

Detta var inte en dold kamera. Det var Winberg som spelade in det. Så här får det inte gå till.

Hon var med och då kan hon spela in om jag förstått det hela rätt. Hon kan däremot inte lämna en bandspelare på och sedan lämna rummet.

Det är svårt att komma undan med gubbtricks nu. Det verkar som om det inom partiet finns en kultur av att sopa saker under mattan. Även så verkar det finnas behov av att hämnas, för annars hade väl detta inte kommit fram just nu?
Citera
2019-05-21, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Nej, det är han självklart inte, men vad tror du skulle hända i en sådan debatt? Tror du inte de andra skulle försöka få in något av denna händelse även om det inte alls har något med det huvudsakliga samtalet att göra - och skulle inte de andra politikerna göra det, så kan du ge dig faan på att programledarna skulle inleda med detta så fort det vore Nalles fel... Han absolut inget att vinna på att ställa upp!

Jag tror att Nalle gör bra ifrån sig på slutdebatten, den är väl på torsdag. Hans fördel är att han är enkel och vanlig, precis som jag själv.... .....
Citera
2019-05-21, 17:07
Avstängd
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Nej, det avgör inte kvinnan själv.

Nej, och det är det som är skrämmande i dessa "ofarliga" fall! Hur kan myndigheter ev. gå in och överstyra vad hon känner? Eller, än värre, som nu skett - allmänheten kan anmäla så blir det en polisutredning!

-"Jag känner mig inte alls kränkt, det var inte så farligt".

-"Jo, jag som åklagare anser att du borde vara knäckt av detta, lilla vän, så därför tar jag över dina känslor och åtalar i ditt ställe"...

Förstår ni det sjuka i detta scenario som inte alls är omöjligt.
Citera
Medlem
Ziayas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
Vilken fråga är viktigast för Sveriges framtid?
Att ännu en jihadist anlände till Sverige idag, eller att Peter Lundgren tog en kvinna på brösten?

Det känns som att sossar och moderater har satt Sverige i skiten oavsett Peter Lundgren.
SD har för mycket skit med på båten men visst tycker jag att de ska få ha en röst med i migrationspolitiken. De är fortfarande ett j- gubbvälde. Det ska jag aldrig bortse från igen.
Citera
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Undrar vad som händer om han blir åtalad, men då befinner sig i Bryssel? Känns som det kan finnas någon typ av EU-regel som gör att man inte kan begära parlamentariker utlämnade. I så fall kanske han kan undvika åtal.

Eller så gör han som Assange och söker asyl på nån ambassad. Ryssland kanske?

Här står det om immunitet för EU-parlamentariker.

http://www.europarl.europa.eu/news/sv/faq/6/parlamentarisk-immunitet
Citera
2019-05-21, 17:09
Medlem
Man undrar ju vad kvinnan (BO) ifråga har haft för val, annat än att mer eller mindre tvingats ställa upp på en "försoningsvideo". Maktförhållandet är en aning skevt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Hon var med och då kan hon spela in om jag förstått det hela rätt. Hon kan däremot inte lämna en bandspelare på och sedan lämna rummet.

Det är svårt att komma undan med gubbtricks nu. Det verkar som om det inom partiet finns en kultur av att sopa saker under mattan. Även så verkar det finnas behov av att hämnas, för annars hade väl detta inte kommit fram just nu?

Där har Du rätt. Tyvärr finns det människor som inte tål att petas ned på listorna. Det är helt horribelt att man skall söka hämnd om man inte får som man vill.

Det är nog inte enbart ett problem inom SD.
Citera
Medlem
oldtimedrunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bergakungen

Allvarligt:

Det är ju inte riktigt bra att en viktig EU-representant inte kan uppträda på ett sobert sätt, vilket vi får anta, givet händelseutvecklingen.
Han passar ju in perfekt i det sällskapet, Juncker är ju ett fyllo.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in