2019-05-21, 16:54
Medlem
Troians avatar
Nu är han polisanmäld.

https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=7224968
Citera
2019-05-21, 16:54
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Knappast att det kan bli tal om våldtäkt, men även sexuellt ofredande faller under allmänt åtal.

Vare sig du, Aftonbladet eller Expressen kan avgöra om kvinnan blev utsatt för sexuellt ofredande.
Det avgör kvinnan själv.
Citera
2019-05-21, 16:55
Medlem
Hon hade ju inga bröst att skryta med precis. Men skit i det. Det jag är mest upprörd över i denna "affär" är att inspelningar hamnar hos Expressen utan att den "utsatta" kvinnan tillfrågats om hon ville det. ÖvergreSpp i rättssak, det stör mig mycket.

Efter en dags betänketid anser jag att SD på något sätt bör markera mot Expressen. Så länge Matsson och Baas får härja på Expressen skall journalister från denna tidning utestängas från alla SD-tillställningar samt SD bör pröva om tidningen kan fällas, eller den ansvarige utgivaren.
Citera
2019-05-21, 16:59
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Vare sig du, Taggad, BO eller MGM bestämmer vilken rubricering som gäller, och om PL är skyldig eller ej, det avgör domstolen. Knappast att det kan bli tal om våldtäkt, men även sexuellt ofredande faller under allmänt åtal.
Tänk på vad Du skriver och Läs min post igen
Citat:
Ursprungligen postat av Taggad
Hur kan du tro att det är hon som rubricerar det ev, brottet? Faller det under allmänt åtal spelar det inte roll vad hon tycker.
Citera
Medlem
Tubleross avatar
Citat:
Nu är han polisanmäld.

https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=7224968

Nu är det nog kört för honom. Jag ser inte riktigt hur han ska kunna sitta kvar då sexuellt ofredande faller under allmänt åtal..
Citera
Medlem
bl1nks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Hon hade ju inga bröst att skryta med precis. Men skit i det. Det jag är mest upprörd över i denna "affär" är att inspelningar hamnar hos Expressen utan att den "utsatta" kvinnan tillfrågats om hon ville det. ÖvergreSpp i rättssak, det stör mig mycket.

Efter en dags betänketid anser jag att SD på något sätt bör markera mot Expressen. Så länge Matsson och Baas får härja på Expressen skall journalister från denna tidning utestängas från alla SD-tillställningar samt SD bör pröva om tidningen kan fällas, eller den ansvarige utgivaren.

Så du anser att t.ex en arbetskollega eller skolkamrat ska anmäla om de misstänker att någon utnyttjas i hemmet eller något liknande? Då ska man sparka den personen.
Citera
Medlem
Ziayas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UlphSvenson
Klart han är. Sångaren i hans band gillar att kissa på småtjejer och inte nog med att Jimmie tycker det är soft, de brukar uppträda på SD-tillställningar. Gärna med Ultima Thule, där en person misshandlar gravida flickvänner.

Alla vet redan att detta är SD. Alla. Vet.
Jag vet inte vad ett sånt argument kallas där man överdriver rejelt för att förminska någonting dåligt med det är inte bra.

Peter L har fortfarande ofredat en kvinna, hållit fast henne och smetat sina feta fyllenävar över hennes bröst medan hon kände paniken växa.
Jimmie är fortfarande okej med ett så uselt beteende.
Kvinnofientligt.
Fegt.
SD
Citera
2019-05-21, 17:00
Medlem
Bergakungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Krankentot
Så djävla löjligt att ta upp nån bagatell på en privat tillställning. Ungefär som skvaller att han inte lämnade igen nån lånebok i tid i fjärde klass. Patetiska överkänsliga avundsjuka vänsterdrägg.

Dessutom har han bett om ursäkt.

Det här är allvarligt!

Finns det belägg för att Peter Lundgren lånat en bok i fjärde klass. Kan det vara så att han också läst den? Vad handlade den om. Varför behöll han den ? Eller är det bara ett rykte?

Allvarligt:

Det är ju inte riktigt bra att en viktig EU-representant inte kan uppträda på ett sobert sätt, vilket vi får anta, givet händelseutvecklingen. Ifall detta tilltag (tallandet) är på en nivå så att Peter, hans familj, hans kollegor (i alla fall några av dem) tycker det är allvarligt och dessutom väcker mer eller mindre politiskt inflammerad ovilja hos andra partier, till exempel de som börjar se SD som åtminstone samtalsdugliga - så är det ju inte bra.

Balans i allt - det handlar ju inte om majestätsbrott (han har ju inte tallat på Kronprinsessan), men beteendet utstrålar ju inte det glasklara omdömet som man gärna vill se hos ALLA som representerar Sverige i EU.
Citera
2019-05-21, 17:01
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
Vare sig du, Aftonbladet eller Expressen kan avgöra om kvinnan blev utsatt för sexuellt ofredande.
Det avgör kvinnan själv.

Nej, det avgör inte kvinnan själv.
Citera
2019-05-21, 17:02
Avstängd
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gubbrora
Det måste var helt unik att den som toppar ett partis vallista inte vågar ställa upp i slutdebatterna. Samtidigt kan kanske Sd tjäna på Att PL inte deltar med tanke på svaga intryck han givit när han utfrågats. Men att karln är en syltrygg är helt klart.

Nej, det är han självklart inte, men vad tror du skulle hända i en sådan debatt? Tror du inte de andra skulle försöka få in något av denna händelse även om det inte alls har något med det huvudsakliga samtalet att göra - och skulle inte de andra politikerna göra det, så kan du ge dig faan på att programledarna skulle inleda med detta så fort det vore Nalles fel... Han absolut inget att vinna på att ställa upp!
Citera
2019-05-21, 17:03
Medlem
Är det alltså samma Bjälkö som blev beskjuten här om året, eller hur det nu var?
Citera
2019-05-21, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bl1nk
Så du anser att t.ex en arbetskollega eller skolkamrat ska anmäla om de misstänker att någon utnyttjas i hemmet eller något liknande? Då ska man sparka den personen.

Läs mig rätt. Jag anser att inspelat material, där två pratar förtroligt, inte får släppas till media om inte båda är med på det.

Det här har inte gått rätt till.

Om Winberg istället går till patteledningen, jag menar SD:s styrelse, och dom inte lyssnar på anklagelserna, då skall hon kunna gå till pressen endast om båda är med på detta, båda dom som pratade förtroligt.

Detta var inte en dold kamera. Det var Winberg som spelade in det. Så här får det inte gå till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in