2019-05-21, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Peter Lundgrens kladdande och antastande är så grovt att metoo-historierna upplevs som en mild västanfläkt i jämförelse. Händerna var innanför behån på offret som kilades fast mellan Lundgrens ihopknipna ben på så sätt att hon satt fast under hela övergreppet utan att utan att kunna frigöra sig från gärningsmannens grepp.

Hur Åkesson kan gå ut och försvara gärningsmannen som han gör och svärta visselblåsaren ifråga så till den milda grad att han sparkar ut henne ur partiet ser ju väldigt illa ut och lämnar en dålig smak i munnen efter sig. Inte ens Winestain, svinet, skulle ha lyckats skända en kvinna hårdare än vad Peter Lundgren lyckades med vid detta tillfälle. Åkesson är Peter Lundgrens enda karaktärsvittne verkar det som. Vad nu detta har för värde i en domstol.

I verkliga livet förekommer väldigt mycket tafs och annat där "offret" egentligen inte blir så upprörd att hon vill sätta dit någon som upplevs som en vän under normala förhållanden men inte under påverkan av sprit. Lundgrens tafsande är av normalgraden och sådant som inte anmäls.

Men det ställs högre krav på offentliga personer de får inte göra något alls som är klandervärt och därför måste han avgå så partiet kommer ur medias grepp.
Citera
2019-05-21, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BerraSWE
Det värsta man kan göra idag är att ta en kvinna på brösten, visst det kanske inte är så smart men män får inte vara män idag. Kan vara svårt för den äldre generationen hur man ska bete sig med alla nya regler.
Jag som kille skulle uppskatta om någon tafsade på mig.
Du skulle gå en dag i mina skor, som extremt snygg man blir jag påhoppad av både män och kvinnor på krogen även om det blivit bättre på senare år. Förr blev jag antastad av både Richard Wolff och Jonas Gardell när jag gick ut trots att jag hade flickvän.
Citera
Medlem
dontblamecains avatar
Är det detta som EU-valet handlar om? Att en kvinna har blivit tagen på brösten?

Bra. Då vet man att man inte behöver gå och rösta.
Citera
Medlem
NorthernAngels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 314Pi
I verkliga livet förekommer väldigt mycket tafs och annat där "offret" egentligen inte blir så upprörd att hon vill sätta dit någon som upplevs som en vän under normala förhållanden men inte under påverkan av sprit. Lundgrens tafsande är av normalgraden och sådant som inte anmäls.

Men det ställs högre krav på offentliga personer de får inte göra något alls som är klandervärt och därför måste han avgå så partiet kommer ur medias grepp.

Annars säger AfS att SD inte skall vara cucks som viker ned sig för media.
Citera
2019-05-21, 12:02
Medlem
bl1nks avatar
Nu kommer Ebba Bush Thor och tar lilla Jimmie i örat.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/samhalle/a/xP5EPQ/busch-thor-om-sd-skandalen-helt-fruktansvart
Citera
2019-05-21, 12:04
Medlem
Gusselbys avatar
Om kvinnan som utsattes för Lundgrens ovälkomna tafsande anser att detta är uppklarat och över sedan länge, 1-1 ½ år sedan, och känner sig bli utnyttjad av Kristina Winberg, media och politiska motståndare i syfte att förstöra inför stundande EU-val så borde hon gå ut själv och ryta ifrån.

Det är klart att hon blev chockad först när det hände, en bekant sedan länge och som man umgås med som gör något sådant. Inte heller konstigt om hon pratade om det en period efter att det hände. Det är sådana vi är. Nu säger hon att hon inte visste att Winberg spelade in deras samtal.

Om något sådant hade hänt mig skulle jag ha blivit riktigt irriterad och arg på den som gjorde något sådant men om ingenting mer hände och han slutade direkt och sedan bad om ursäkt så skulle jag förmodligen också godta det, vilket hon tydligen har gjort eftersom de har umgåtts och fortfarande är vänner. Det är möjligt att hon har tappat en del av respekten för honom och ser honom som en lite komisk och löjlig figur, det skulle nog jag göra och se till att hålla avstånd samt antagligen ha svårt för att låta bli "Håll händerna i styr"-skämt. Men inte mer än så.

Hade någon vilt främmande människa gjort likadant hade jag tyckt att det var mycket, mycket värre och särskilt om det hade varit någon jag uppfattat som hotfull och hänsynslös. Så jämförelsen med sexuellt ofredande från person med utländsk bakgrund haltar en del.

Det är hon som äger historien. Ingen annan. Möjligen Lundgren då, tafsaren, klanten, tölpen.

Kristina Winberg har betett sig illa sedan ett tag tillbaka, skickat otrevliga mail och allmänt varit jobbig och besvärlig, hon underminerat sin egen position. Hon är dessutom en värdelös retoriker. Hennes undergång var redan på väg och det kan hon inte ta.

Verkligen uruselt av media att utnyttja detta till max och göra en megahöna av en fjäder, om det kvinnan som utsattes för detta förra året säger stämmer. Hon borde som sagt gå ut själv och säga till på skarpen om det är så att hon känner sig utnyttjad av media och andra.

Har inte sett videon med henne och Peter Lundgren. Vill inte för jag tror att det är skämskudde på den, kanske har de bara gjort allting värre.

Vem är kvinnan förresten?
Citera
2019-05-21, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NorthernAngel
Annars säger AfS att SD inte skall vara cucks som viker ned sig för media.

Men JAG!! säger att Peter Lundgren ska avgå för det är smartare än att media vevar på i veckor. Sd backar sin politik och anpassar sig till det politiskt korrekta. Det är en HELT annan sak, det borde alla normalbegåvade förstå.
Citera
2019-05-21, 12:07
Medlem
NorthernAngels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bl1nk
Nu kommer Ebba Bush Thor och tar lilla Jimmie i örat.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/samhalle/a/xP5EPQ/busch-thor-om-sd-skandalen-helt-fruktansvart

Förlorar hon på.
Citera
2019-05-21, 12:08
Medlem
Vissa frågetecken måste redas ut!

Vad var det egentliga syftet till inspelningen?
När gav Kristina inspelningen till David Baas?
Hur länge har de ruvat på den här inspelningen?
Om inspelningen dykt upp hos David Baas av någon annan än Kristina, vem gav då David Baas skavsår i tarmen?
Citera
2019-05-21, 12:10
Medlem
bl1nks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NorthernAngel
Förlorar hon på.

Tror jag inte. Hon representerar den konservativa kvinnan. De lyssnar på henne och vad hon har att säga. De lyssnar inte på gubbarna.
Citera
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
Om kvinnan som utsattes för Lundgrens ovälkomna tafsande anser att detta är uppklarat och över sedan länge, 1-1 ½ år sedan, och känner sig bli utnyttjad av Kristina Winberg, media och politiska motståndare i syfte att förstöra inför stundande EU-val så borde hon gå ut själv och ryta ifrån.

Det är klart att hon blev chockad först när det hände, en bekant sedan länge och som man umgås med som gör något sådant. Inte heller konstigt om hon pratade om det en period efter att det hände. Det är sådana vi är. Nu säger hon att hon inte visste att Winberg spelade in deras samtal.

...........

Vem är kvinnan förresten?

S*ra-Len* Bjälk* tydligen (a,a,ö) SDare och undersköterska från Halland.

SD har gått ut med hennes bild och någon har lyckats identifiera henne efter detta.
Citera
Medlem
nidbilds avatar
Peter Lundgren bör uteslutas ur SD även på högerkanten finns det rötägg, men hela svenska folket har ju lärt sig efter #metoo att de flesta som åkte dit i var vänsterdrägg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in