Citat:
Ursprungligen postat av
Skallmeja-Zorro
Jonipoon har helt rätt. Hade Hamilton fått som han ville så hade Linn röstats ut i stället för Carl Stefans vapendragare Anna. Dessutom så hade man bildat en killpakt där Carl Stefan, Adnilsson, Lucas tillsammans med Emilio och Anna varit de starka spelarna. Läget hade då varit ett helt annat i finalvecken.
Precis så är det. Korvgubbarna borde ha lyssnat på CS, för CS visste att tjejerna skulle rösta ut korvgubbarna så fort de fick chansen. Och titta nu vad som hänt med alla korvgubbarna - utröstade en efter en. Alla är ute förutom Emilio, och den enda anledningen till att Emilio är kvar är för att han är så fysiskt svag och inte ses som ett stort hot av tjejtrion. Plus att Emilio är lättutnyttjad av tjejtrion och gör som dem säger.
Det är tråkigt att i princip alla jag gillade är ute ur Robinson nu: Carl-Stefan och Anna åkte ut tidigt vilket var tråkigt, men sedan under större delen av programmet har jag verkligen gillat Sophie, Tobias och Peter. Nick var rätt så underhållande också, så jävla synd att han gav upp. Den enda som är kvar nu som är värd att heja på är väl Klas, även om jag inte gillat Klas särskilt mycket så är han i alla fall bättre än de andra tomtarna som är kvar.
Det absolut värst tänkbara vore ifall Fia vinner. I så fall spyr jag mig själv i munnen. Jag blir också sur ifall Jannika vinner, för jag tycker inte det är rättvist att en person som glidit med bakom kulisserna under hela tävlingen får ett frikort in i finalen bara för att hon råkade möta två ostabila gubbar i en balanstävling. Att Emilio vinner hela skiten vore dock rätt så lustigt, eftersom det skulle bli ett stort finger till den jobbiga tjejtrion.