2019-05-21, 00:43
Medlem
504umMadLads avatar
Danmark vill ha permanenta gränskontroller – för att stoppa invandring och islamistisk terrorism

"På grund av den invandring, terrorism och kriminalitet som EU själv öppnat för fungerar inte längre unionens princip om fri rörlighet. Permanent gränskontroll med egen bestämmanderätt över gränserna måste återinföras, anser nu den danska regeringen, rapporterar DR."

http://www.friatider.se/danmark-vill-ha-permanenta-gr-nskontroller-f-r-att-stoppa-invandring-och-islamistisk-terrorism

Det sunda folket på andra sidan sundet är som en nykter röst i en villervalla av svenskar som är berusade på sin egen högfärdighet. Det är nästan så att man önskade att man vore dansk.
Citera
2019-05-21, 01:08
Medlem
Sooks avatar
Det kan de glömma så länge de är med i schengen.
Citera
2019-05-21, 01:12
Medlem
jay.simpsons avatar
Kan Sverige frångå avtal Sverige skrivit på kan Danmark få till permanenta gränskontroller. Förhoppningsvis blir det pass för oss svenskar i framtiden. En oansvarig migrationspolitik ska straffa sig.
Citera
2019-05-21, 09:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 504umMadLad
Det är nästan så att man önskade att man vore dansk.

Nästan?

Jag skulle byta mitt värdelösa medborgarskap i Sverige mot ett danskt inom en minut om jag fick chansen.

Danmark är säkert inte perfekt, men jämfört med Sverige är det perfekt.
Citera
2019-05-21, 09:34
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Det kan de glömma så länge de är med i schengen.
Var du även en av dom som trodde på Löfven när han sade att det inte gick att införa passkontroller pga. "internationella bindande avtal"? Det var typ 5 veckor innan han införde passkontroller.
Citera
2019-05-21, 09:37
Medlem
RobbanUCs avatar
Alldeles utmärkt förslag från Danmark.
Citera
2019-05-21, 11:28
Medlem
Vad skulle det innebära för Sveriges del tror ni?

Då menar jag inte att jag behöver vifta med passet när jag kör över Öresundsbron.

Utan vad betyder det för folkvandringarna som har Sverige som slutmål? Volymerna som skall in i Malmö.
Citera
2019-05-21, 14:14
Medlem
Danmark växer i mina ögon mer och mer för varje dag som går. Det som är bra är att man vill detta på både vänster och högerkanten. Att man som svenska ska i fortsättningen behöva visa pass för att komma över sundet blir inga problem som helst.
Själv skulle jag göra allt och göra mig av med allt för att få bli 100% dansk.
Citera
2019-05-21, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SirDuke
Vad skulle det innebära för Sveriges del tror ni?

Då menar jag inte att jag behöver vifta med passet när jag kör över Öresundsbron.

Utan vad betyder det för folkvandringarna som har Sverige som slutmål? Volymerna som skall in i Malmö.

Om främlingsfientligheten tilltar på den europeiska kontinenten måste vi i Sverige göra oss beredda på ökade flyktingströmmar. Både av flyktingar utifrån som väljer Sverige före andra länder, och av flyktingar som flyr igen, undan förföljelse nere i Europa.
Citera
2019-05-21, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Odiskadmugg
Nästan?

Jag skulle byta mitt värdelösa medborgarskap i Sverige mot ett danskt inom en minut om jag fick chansen.

Är nästan beredd att hålla med. Dessutom har de jäkligt många roliga ölbarer överallt!
Citera
2019-05-21, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 504umMadLad
Danmark vill ha permanenta gränskontroller – för att stoppa invandring och islamistisk terrorism

"På grund av den invandring, terrorism och kriminalitet som EU själv öppnat för fungerar inte längre unionens princip om fri rörlighet. Permanent gränskontroll med egen bestämmanderätt över gränserna måste återinföras, anser nu den danska regeringen, rapporterar DR."

http://www.friatider.se/danmark-vill-ha-permanenta-gr-nskontroller-f-r-att-stoppa-invandring-och-islamistisk-terrorism

Det sunda folket på andra sidan sundet är som en nykter röst i en villervalla av svenskar som är berusade på sin egen högfärdighet. Det är nästan så att man önskade att man vore dansk.

danskarna har en gränskontroll mot tyskland men de borde ha en permanent mot sverige, för gränsen mot danmark kotnrolleras inte längre av svensk polis eller av civilanställda oavsett vad korrupta politiker säger. that is a fact.

det är en säkerthetsfråga och sedan sparar det pengar för skattebetalarna för muslimer väller in till sverige och många gånger är det smutslimer (kriminella) som redan har fått asyl som vill ta sig in i ett annat land för att söka asyl i ett annat land och få pengar. när de får ett rikltigt pass kan de åka runt i europa och spränga bomber. det var ju minst en muslim med svenskt pass i paris sdär de tog livet av 130 oskyldiga personer ocj icke muslimer.
Citera
2019-05-21, 15:49
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Var du även en av dom som trodde på Löfven när han sade att det inte gick att införa passkontroller pga. "internationella bindande avtal"? Det var typ 5 veckor innan han införde passkontroller.
Nja, snarare på grund av att det är förbjudet enligt Schengenavtalet, varför tror du alla länder har tillfälliga gränskontroller för när kontrollerna ändå funnits i flera år nu. Däremot kan Danmark alltid lämna Schengen. Men det är som när man är med i EU men ändå bara vill ha godbitarna. Ska man ha godbitarna får man också ta nackdelarna. Eller lämna samarbetet som Storbritannien desperat försöker.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in