2019-05-20, 09:43
Medlem
kaempfers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vastkust11
Precis, tänker likadant.

Förresten, någon som vet var Dusan Djuric är nu efter derbyförlusten?
Jag har inte hört så mycket från honom i media efter matchen.
Det kom väldigt mycket från hans mun innan matchen, tänkte jag mest. Ingen som vet?

Oklart. Dusan har en bra fot. Men i övrigt tycker jag det är en högst medioker fotbollsspelare nuförtiden. Halmstad kommer få det jobbigt om man inte om man inte lyckas skapa bättre tryck på motståndarna. Tjongade en del långt men får inte fast bollen. Nu såg jag bara 45 minuter mot Varberg men dem imponerar inte. Zadat ser vilsen ut. Hur Joel Allansson lyckats göra 3 säsonger i Randers är ett mysterium. Dessutom tycker jag Varberg gjorde en av sina sämre matcher av dem jag sett.

Var det någon som såg Öster? Verkar ju vara helt under isen.
Citera
2019-05-20, 15:52
Medlem
rikastistorstans avatar
Varberg, Mjällby och Norrby i topp alltså. Dåligt för svensk fotboll och den svenska supporterkulturen. Mjällby har väl visserligen en liten klack i alla fall men vad hände med alla deras marginalåskådare? Varberg leder allsvenskan men har en helt tom bortastå mot ÖIS som ändå är en så kort resa. Så mycket bryr sig Varbergarna om att deras lag är på väg upp till allsvenskan. Nåväl, lag som ÖIS, GAIS och Öster får ju skylla sig själva för att dom ständigt underpresterar förstås.
Citera
2019-05-20, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rikastistorstan
Varberg, Mjällby och Norrby i topp alltså. Dåligt för svensk fotboll och den svenska supporterkulturen. Mjällby har väl visserligen en liten klack i alla fall men vad hände med alla deras marginalåskådare? Varberg leder allsvenskan men har en helt tom bortastå mot ÖIS som ändå är en så kort resa. Så mycket bryr sig Varbergarna om att deras lag är på väg upp till allsvenskan. Nåväl, lag som ÖIS, GAIS och Öster får ju skylla sig själva för att dom ständigt underpresterar förstås.
Det är dock otroligt logiskt sett till hur mycket vi ändrat i truppen, varierad "framgång" det varit samt hur liten "staden" är.

Dessutom har Bois en liten klack med. Klacksparken kallar dom sig och de brukar vara väldigt närvarande.

Men ja, lite trist för supporterkulturen så sätt absolut. Men logiskt är det. Handlar inte så mycket om att man inte bryr sig.
Citera
2019-05-20, 18:20
Medlem
rikastistorstans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av znorlax
Det är dock otroligt logiskt sett till hur mycket vi ändrat i truppen, varierad "framgång" det varit samt hur liten "staden" är.

Dessutom har Bois en liten klack med. Klacksparken kallar dom sig och de brukar vara väldigt närvarande.

Men ja, lite trist för supporterkulturen så sätt absolut. Men logiskt är det. Handlar inte så mycket om att man inte bryr sig.
Det är klart. Historiskt sätt så har ni ju inga direkta framgångar så många varbergare håller ju såklart på Göteborgslag också. Frågan är hur redo ni skulle vara för Allsvenskan? Eller ja, redo är ni ju definitivt inte men hur långt ifrån? Ert hemmasnitt har i alla fall gått framåt en del. Hoppas att ni snart kan få igång lite engagemang även på bortaplan. Falkenberg har ju tagit en del kliv framåt senaste 5-10 åren på supportersidan så varför skulle inte Varberg kunna det egentligen? Är väl en större stad tom.
Citera
2019-05-20, 18:30
Medlem
Citat:
Det är klart. Historiskt sätt så har ni ju inga direkta framgångar så många varbergare håller ju såklart på Göteborgslag också. Frågan är hur redo ni skulle vara för Allsvenskan? Eller ja, redo är ni ju definitivt inte men hur långt ifrån? Ert hemmasnitt har i alla fall gått framåt en del. Hoppas att ni snart kan få igång lite engagemang även på bortaplan. Falkenberg har ju tagit en del kliv framåt senaste 5-10 åren på supportersidan så varför skulle inte Varberg kunna det egentligen? Är väl en större stad tom.

Visst är det härligt när det går bra för mindre klubbar? Kul med klubbar som kan nå resultat med en av seriens yngsta och billigaste trupper. Där har två lag i Göteborg något att lära sig.

För övrigt är det visst så att många Varbergare håller på lag från Göteborg. Blåvitt står sig rätt bra här nere, men tvivlar på några andra lag.

Framgång väcker intresse, förhoppningsvis växer det mer kring Varberg! Det gjorde det för Falkenberg som du skriver.
Citera
2019-05-20, 18:47
Medlem
rikastistorstans avatar
Citat:
Visst är det härligt när det går bra för mindre klubbar? Kul med klubbar som kan nå resultat med en av seriens yngsta och billigaste trupper. Där har två lag i Göteborg något att lära sig.

För övrigt är det visst så att många Varbergare håller på lag från Göteborg. Blåvitt står sig rätt bra här nere, men tvivlar på några andra lag.

Framgång väcker intresse, förhoppningsvis växer det mer kring Varberg! Det gjorde det för Falkenberg som du skriver.
Både och. Har alltid gillat underdogs. Sista åren har det kanske dock varit lite väl mycket "smålag" uppe i Allsvenskan. Rent objektivt hade det kunnat vara kul med ett lag som kan bidra lite på supportersidan också. Nu briljerar väl inte direkt mitt ÖIS heller med några jättesiffror publikmässigt men ett snitt på 3-4000 vanliga matcher plus två Göteborgsderbyn med minst 20 k i varje skulle Allsvenskan åtminstone få. Samt ett lag med ett bortastöd på en helt okej Allsvensk nivå.
Varberg eller Mjällby upp visst men Varberg, Mjällby och Norrby hade sannerligen inte varit positivt. Nu är ju serien lång och det är på plan det avgörs så klart men det var bara en liten reflektion.

Blåvitt är så klart överlägsna men jag känner åtminstone två stycken Öisare och en Gaisare från Varberg
Citera
2019-05-20, 19:03
Medlem
Citat:
Både och. Har alltid gillat underdogs. Sista åren har det kanske dock varit lite väl mycket "smålag" uppe i Allsvenskan. Rent objektivt hade det kunnat vara kul med ett lag som kan bidra lite på supportersidan också. Nu briljerar väl inte direkt mitt ÖIS heller med några jättesiffror publikmässigt men ett snitt på 3-4000 vanliga matcher plus två Göteborgsderbyn med minst 20 k i varje skulle Allsvenskan åtminstone få. Samt ett lag med ett bortastöd på en helt okej Allsvensk nivå.
Varberg eller Mjällby upp visst men Varberg, Mjällby och Norrby hade sannerligen inte varit positivt. Nu är ju serien lång och det är på plan det avgörs så klart men det var bara en liten reflektion.

Blåvitt är så klart överlägsna men jag känner åtminstone två stycken Öisare och en Gaisare från Varberg

Bra reflektion tycker jag, håller med dig. Mjällby har ändå lite historia i Allsvenskan, men visst är Varberg tomma på en fronten. Ju mer supportar desto roligare såklart så visst är det kul när såna lag går upp. Skam att AFC Eskilstuna spelar i Allsvenskan, till exempel. Inga roliga matcher.

Klart det finns Gaisare och Öisare i Varberg också Har en jag känner som är ganska kul att reta just nu.. får se hur länge jag får göra det!
Citera
2019-05-20, 19:20
Medlem
rikastistorstans avatar
Citat:
Bra reflektion tycker jag, håller med dig. Mjällby har ändå lite historia i Allsvenskan, men visst är Varberg tomma på en fronten. Ju mer supportar desto roligare såklart så visst är det kul när såna lag går upp. Skam att AFC Eskilstuna spelar i Allsvenskan, till exempel. Inga roliga matcher.

Klart det finns Gaisare och Öisare i Varberg också Har en jag känner som är ganska kul att reta just nu.. får se hur länge jag får göra det!
Verkligen! Lag som AFC och typ Dalkurd har inte där att göra alls. Då tar jag hellre ett genuint lag som Varberg alla dagar i veckan. Sjukt imponerad av er. Har trott att det roliga skall ta slut för er hela tiden. Först mot ÖIS och sen Halmstad nu senast men ni vägrar ju förlora.
Är nog dags att inse att Varberg är i toppen för att stanna.
Citera
2019-05-20, 19:35
Medlem
Citat:
Verkligen! Lag som AFC och typ Dalkurd har inte där att göra alls. Då tar jag hellre ett genuint lag som Varberg alla dagar i veckan. Sjukt imponerad av er. Har trott att det roliga skall ta slut för er hela tiden. Först mot ÖIS och sen Halmstad nu senast men ni vägrar ju förlora.
Är nog dags att inse att Varberg är i toppen för att stanna.

Nyper mig i armen efter varje match just nu, känns fortfarande märkligt men samtidigt var det mycket som talade gott om laget redan förra året. Stora problemet var alla dumma individuella misstag som kostade många poäng.

Frågan är om Varberg som förening egentligen vill upp till Allsvenskan. Visst, klart Allsvenskan är en dröm att nå, men samtidigt så handlar det om att gå upp och stabilisera sig. Många klubbar har visat prov på att åka ur direkt och rasa genom seriesystemet. Varberg har haft dålig ekonomi och det är ett stort steg rent ekonomiskt att gå upp. Frågan är om föreningen klarar det?

Dröm att ha vunnit 8 matcher och spelat en oavgjord hittills, har svårt att se att det blir en förlust i nästa match mot Frej.
Citera
2019-05-20, 19:49
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Varberg har ju iaf tillväxtpotential. Där handlar det om att kulturen saknats innan. Skulle staden börja sluta upp så går det att få till något även runt. Men der krävs att framgångarna på planen fortsätter. Pga avsaknad av framgångar på högre nivå så håller varbergarna historiskt ofta på göteborgslagen..främst IFK.

Det är värre med rena småortslag, förortslag till storstäder eller klara andralag i medelstora städer, typ Norrby.
Senast redigerad av Steff83 2019-05-20 kl. 19:52.
Citera
2019-05-20, 22:25
Medlem
Mr. Majestyks avatar
Citat:

Finns GAIS:are överallt. Många av dem rätt åldersstigna dock... En fråga. När jag växte upp drogs jag med på Varbergs GIF av släktingar. Har en minnesbild av att det var den mer framgångsrika klubben under åttiotalet. Spelar minnet mig ett spratt? Eller brukade klubbarna rent av ligga i samma serie?

Lite kul ändå med Varbergs framfart även om jag så klart gärna hade sett en annan grönsvart förening i topp. Imponerande, minst sagt och det känns uppfriskande att en harvande klubb kan få till det med begränsade resurser.
Citera
2019-05-20, 22:29
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Spelar Varberg på plast?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in