2019-05-18, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cis-Kingen
Så här betedde sig Syrianska o Västerås:
Både före och efter matchen mot Syrianska FC inträffade fyra incidenter mellan enskilda supportrar till de båda lagen. Samtliga där anhängare till Syrianska skall ha sökt konflikt med VSK:are.

Det började före matchen på O’learys vid Stora torget dit två bilar åker och ställer sig utanför entrén för att söka konflikt med Västeråsare. Men det finns knappt några VSK-supportrar där och situationen lugnar sig och bilarna drar sig vidare.

Efter matchen när alla är på väg att lämna arenan finns vakter och ett tiotal poliser vid utsläppen på bortasektionens ståplats. Två syrianskasupportrar smiter förbi polisen och tar sig fram mot VSK-sidans utsläpp på ståplats. Där börjar en häckla VSK:are och den andra drar fram en kniv och viftar med. De kommer direkt från sin ståplats så kniven måste tagits in på arenan. Efter detta springer de ut på parkeringen mot Vasagatan. Väl där hoppar de helt oprovocerat på en VSK:are på väg hem och slår ned honom. Han har med sig sin 10-åriga son som står bredvid och får uppleva situationen.

Polisen omhändertar en av personerna som attackerade. Vad vi förstår springer den andre upp mot Skallberget och ska ha infångats en stund senare.

Efter matchen söker sig Syrianskasupportrar till Bistro 65 för att starta bråk men motas bort av VSK-supportrar utan att någon större incident uppstår.

Fy fan vad tragiskt. Fy fan vad pinsamt att det alltid är Syrianska som startar sån här skit.
Varför är det alltid Syrianska, Assyriska, Dalkurd och liknande föreningar som startar skit?
Vem drar ens kniv när det handlar om fotboll? Herregud vad pinsamt..

Snälla Syrianska, försvinn från svensk fotboll.
Citera
2019-05-18, 17:36
Bannlyst
Hur bra är Varbergs stjärna? Han gjorde precis mål mot halmstad. Spottar in mål i superettan tydligen
Citera
2019-05-18, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ploppbrorsan
Hur bra är Varbergs stjärna? Han gjorde precis mål mot halmstad. Spottar in mål i superettan tydligen
Han är bra på att läsa var han ska vara vid rätt tillfälle. Väldigt snabbt och otrolig(!) slitvarg. Han springar på allt vare sig det gäller att stressa backlinjen eller mittfältet eller om de är på en naiv långboll. Han krigar till sig chanser och konverterar helt ok på dem.

En absolut dröm att ha i sitt lag för han inspirerar alla att kriga.
Citera
2019-05-18, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av znorlax
Han är bra på att läsa var han ska vara vid rätt tillfälle. Väldigt snabbt och otrolig(!) slitvarg. Han springar på allt vare sig det gäller att stressa backlinjen eller mittfältet eller om de är på en naiv långboll. Han krigar till sig chanser och konverterar helt ok på dem.

En absolut dröm att ha i sitt lag för han inspirerar alla att kriga.

Låter som en potentiell ersättare till Nikola Djurdjic i Hammarby med den spelstilen?
Citera
2019-05-18, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tejparn1
Låter som en potentiell ersättare till Nikola Djurdjic i Hammarby med den spelstilen?
Kan mycket väl stämma. Fortsätter han så här lär han ha många intressenter. Tror inte vi har han på långt kontrakt heller. 1 år förmodar jag.
Citera
2019-05-18, 22:00
Medlem
kaempfers avatar
Citat:
Kan mycket väl stämma. Fortsätter han så här lär han ha många intressenter. Tror inte vi har han på långt kontrakt heller. 1 år förmodar jag.

Selmani är kontrakterad över 2020.
Citera
2019-05-18, 22:08
Medlem
kaempfers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ploppbrorsan

Det är utan tvekan den bästa forwarden i S1 på många år.
Citera
2019-05-18, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaempfer
Selmani är kontrakterad över 2020.
Underbart att höra som Varbergare med tanke på våran ekonomi. Antingen har vi en riktigt bra spelare för bra pris eller säljer vi honom för en bra vinst. Skönt! Hittade inte hans kontraktslängd på hemsidan. Var hittade du den?
Citera
2019-05-18, 22:29
Medlem
kaempfers avatar
Citat:
Underbart att höra som Varbergare med tanke på våran ekonomi. Antingen har vi en riktigt bra spelare för bra pris eller säljer vi honom för en bra vinst. Skönt! Hittade inte hans kontraktslängd på hemsidan. Var hittade du den?

Jag vet att kontraktet är över 2020. 😊
Citera
2019-05-18, 22:55
Medlem
Citat:
Jag vet att kontraktet är över 2020. 😊

source: dude trust me

Killen har rätt, värdet på Seljmani har knappast gått ner sedan han kom till BoIS. Håller tummarna att han stannar, om vi nu inte skulle få ett för bra bud. Vilken spelare!
Citera
2019-05-19, 00:00
Medlem
kaempfers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vastkust11
source: dude trust me

Killen har rätt, värdet på Seljmani har knappast gått ner sedan han kom till BoIS. Håller tummarna att han stannar, om vi nu inte skulle få ett för bra bud. Vilken spelare!

Haha nej verkligen inte så 🙈. Jag försökte själv hitta källa för att det inte skulle vara "dude trust me".

Men jag vet att kontraktet är på två år. Min höftning är att att Varberg inte kommer sälja i år. Om han säljs i år så är det till en Allsvensk klubb som betalar ordentligt. Med allsvenska klubbar som kan betala ordentligt så finns AIK, Malmö, Häcken och eventuellt Norrköping. Kanske Hammarby. Ingen av dem (tror jag) vill kasta pengar i sommar på att värva en skyttekung i S1. Även om snubben är av sällan skådat slag.

Ska dessutom Selmani lämna en tung serieledning och tung skytteligaledning mitt i säsong? Ytterst tveksamt. Det är ju liksom inte så att man drar till giffarna i Sundsvall tex. Men det är bara mina 5 öre. 😊

Säljs han så gör han det nästa säsong. Då kommer Varberg få betalt. Oavsett avancemang eller inte.
Citera
2019-05-19, 13:06
Medlem
Citat:
Haha nej verkligen inte så 🙈. Jag försökte själv hitta källa för att det inte skulle vara "dude trust me".

Men jag vet att kontraktet är på två år. Min höftning är att att Varberg inte kommer sälja i år. Om han säljs i år så är det till en Allsvensk klubb som betalar ordentligt. Med allsvenska klubbar som kan betala ordentligt så finns AIK, Malmö, Häcken och eventuellt Norrköping. Kanske Hammarby. Ingen av dem (tror jag) vill kasta pengar i sommar på att värva en skyttekung i S1. Även om snubben är av sällan skådat slag.

Ska dessutom Selmani lämna en tung serieledning och tung skytteligaledning mitt i säsong? Ytterst tveksamt. Det är ju liksom inte så att man drar till giffarna i Sundsvall tex. Men det är bara mina 5 öre. 😊

Säljs han så gör han det nästa säsong. Då kommer Varberg få betalt. Oavsett avancemang eller inte.

Precis, tänker likadant.

Förresten, någon som vet var Dusan Djuric är nu efter derbyförlusten?
Jag har inte hört så mycket från honom i media efter matchen.
Det kom väldigt mycket från hans mun innan matchen, tänkte jag mest. Ingen som vet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in