2019-05-20, 11:19
Medlem
RogerRogers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
Källa? Många som faktiskt röstade på AFS i riksdagsvalet känner nog att de kastade bort sin röst. "Ni kommer kasta bort era röster"-gänget fick rätt och detta gör nog att en del tänker att de inte kommer göra samma sak igen.
Om man tycker sig ha kastat bort sin röst för att inte tillräckligt många andra har förmått fatta ett lika klokt beslut som man själv, då brydde man sig nog inte särskilt mycket till att börja med.

Citat:
Nej, det kommer givetvis bli ett magert resultat i valet. Ni har ju ingen kontakt med verkligheten överhuvudtaget. Vad röker ni? "Hopeium"?

De allra flesta svenskar vet inte om att AFS existerar. Detta grundläggande problem och faktum har man inte lyckats göra någonting åt.
För få känner till dem, men vi vet ännu inte vilken effekt tunnelbanereklamen, de olika reklamförbuden runt om i landet, eller den kommande debatten med Bard kommer att få.
Citera
2019-05-20, 11:19
Medlem
tclaessons avatar
Citat:
Nej, det kommer givetvis bli ett magert resultat i valet. Ni har ju ingen kontakt med verkligheten överhuvudtaget. Vad röker ni? "Hopeium"?

De allra flesta svenskar vet inte om att AFS existerar. Detta grundläggande problem och faktum har man inte lyckats göra någonting åt.
Vad röker du själv, "Gnällium"? Jag befinner mig för närvarande i en filterbubbla som heter duga nu när jag följer AfS inför valet och det är ingen (någon enstaka finns väl) som har några höga förhoppningar. De mest optimistiska vågar tro på 1%. Man röstar efter övertygelse och/eller för att stötta partiet i hopp om att det kommer leva vidare.

Du kunde ju ha delat med dig av dina exceptionella kunskaper i marknadsföring till partiet när du kampanjade för dem.
Citera
2019-05-20, 12:27
Medlem
Fris avatar
Citat:

I alla andra europeiska länder går nationalister och EU-kritiker starkt framåt. Men var glad du att du kastade bort din röst på SD, du röstade bort deras talman, SDs inbillade "konservativa block" ersatte ju honom med en vänsterpartist, hahaha! Rösta på KD och MED i EU-valet nu, deras liberala politiker står högst på SDs valsedel. Du gör två liberala partiers företrädare till skattebefriade politiska miljonärer med en och samma röst, smart va!

AfS gör allt de kan för att synas. Uppåt 50 torgmöten och annonsering på de få platser där så tillåts av 8-klövern och våldsvänsterns hot. Det är upp till väljarna att informera sig ifall de bryr sig om sitt samhälles utveckling, finns massor av tal och intervjuer med Gustav Kasselstrand online. Han har gjort alla de rätta sakerna och dessutom alldeles utmärkt genomfört.
Citera
2019-05-20, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
AfS får nu lite gratis från SD och media. Först kom nyheten om Winbergs avpolletering och Samnytts kommentarsfält fylldes av "nej, nu blir det AfS istället". Sen kommer Lundgrens tafsskandal (som också är ännu en SD:are-spelar-in-varandra-skandal) som gör att ytterligare en del tänker att "va fan är det är för pajasparti egentligen".

AfS har en framtid (SD kan inte vara Sveriges dominerande oppositionsparti i förlängningen) även om vi inte ska hoppas på för mycket nu i EU-valet. Jag hoppas att AfS når en högre procentsiffra än i riksdagsvalet.

Ingen kommer gå från att rösta SD till att rösta AFS pga "pajasparti". AFS har inte ens tillräckligt många aktiva för att kunna spela in varandra.
Citera
2019-05-20, 13:20
Medlem
Citat:
Källa? Många som faktiskt röstade på AFS i riksdagsvalet känner nog att de kastade bort sin röst. "Ni kommer kasta bort era röster"-gänget fick rätt och detta gör nog att en del tänker att de inte kommer göra samma sak igen.

Hur kan man kasta bort sin röst, när dem andra partierna inte erbjuder det man vill eller önskar?

Ska man rösta på något man inte vill och känna sig stolt? Finns inget 8 klöver partierna har som tilltalar mig därav röst på AfS, tror jag på AfS så röstar jag på dem att deras politik tilltalar mig så kan ni röst omöjligt vara bortkastad. Röstar på det man själv tror på, men egen vilja saknas ju tyvärr hos svenskar

Förstår inte logiken riktigt I bortkastad röst
Citera
2019-05-20, 14:23
Medlem
Det är visst någon planerad motdemonstration mot Afs när de talar ikväll på Stortorget i Malmö... Det ryktas att bli våldsamt. Är det något event utannonserat på facebook gällande detta?

Vänligen,
Incestuous
Citera
2019-05-20, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IncestuousMoses
Det är visst någon planerad motdemonstration mot Afs när de talar ikväll på Stortorget i Malmö... Det ryktas att bli våldsamt. Är det något event utannonserat på facebook gällande detta?

Vänligen,
Incestuous
Det blir väl som sist när Afs höll torgmöte på Stortorget innan valet. Då var hela torget i princup fullt av vänsterextremister som motdemonstrerade. De kastade frukt o betedde sig allmänt våldsamt o skrikigt som vanligt.

På föregående sida var det någon som skrev att det satts upp lappar på Möllevångstorget där det uppnuntrades till äggkastning mot Afs.

Har ett viktigt ärende strax innan det börjar idag men hoppas jag hinner dit.
Citera
2019-05-20, 15:23
Medlem
Så här ser hat och hot affischerna ut. Notera att det är den inresta genus studerande högskolevänstern som ska slåss. Inte malmöbor.

http://i65.tinypic.com/2vxeq1u.jpg
funkar länken? Man tänker slåss och kasta ägg och "AFS skall skickas tillbaka till Stockholm"!! Där de hör hemma!

"Ägga ett rassesvin" är rubriken.
Senast redigerad av Kulturmarxist 2019-05-20 kl. 15:46.
Citera
2019-05-20, 15:27
Medlem
Fris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Så här ser hat och hot affischerna ut. Notera att det är den inresta genus studerande högskolevänstern som ska slåss. Inte malmöbor.

https://m.imgur.com/gallery/Gjr5sYx
Din länk visar porträtt av SD:s partistyrelse, under namnet "Zoink".
Länken är alltså bruten. Vore kul att se hur hataffischerna ser ut.
Citera
2019-05-20, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fri
Din länk visar porträtt av SD:s partistyrelse, under namnet "Zoink".
Länken är alltså bruten. Vore kul att se hur hataffischerna ser ut.

Funkar det?

Testa
http://sv.tinypic.com/r/2vxeq1u/9

För övrigt ser jag att Google blockerat denna debattråd i sin sökmotor. Det sitter alltså statliga ministrar och folk på regeringskansliet och vill dölja denna debattråd. Bonniers vill ha det så.
Senast redigerad av Kulturmarxist 2019-05-20 kl. 15:54.
Citera
2019-05-20, 15:50
Medlem
Fris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Funkar det?

Testa
http://sv.tinypic.com/r/2vxeq1u/9

För övrigt ser jag att Google blockerat denna debattråd i sin sökmotor. Det sitter alltså statliga ministrar och folk på regeringskansliet och vill dölja denna debattråd. Bonniers vill ha det så.
Ja, det funkar. Konstigt att de kallar AfS "radikala", jag trodde det var ett ord vänstern använde om sig själva. Och de har tydligen en Facebook-länk som är okej för Facebook och deras olagliga informella statspappapolis:
https://ledarsidorna.se/2019/05/regeringen-ger-foreningar-ratt-att-agera-internet-polis-med-myndighets-status-utan-insyn/
Citera
2019-05-20, 18:14
Medlem
Tänkte förtidsrösta imorgon och sätta ett kryss för Olle Felten, inte för att jag vill se honom i parlamentet men för att jag vill se om min röst räknas. Tror inte det är någon annan i min kommun som kryssar den gode Olle.

Otroligt att AfS inte är större än 30 000 röster. Ser inte folk det uppenbara när det gäller SD? Jag begriper det inte. Nåväl, den här gången får vi hoppas på ett lyft. En fördubbling hade varit najs.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in