Citat:
Ursprungligen postat av
ReiseReise
Strategin har redan diskuterats vid flera hemliga möten, Divide and Conquer.
För Kasselstrands del är det endast en principfråga för att ge igenom mot Åkesson för uteslutningen, det är därför han egentligen är totalt ointresserad av att faktiskt bygga upp ett parti med lokalpolitiker, då skulle ju partiet bli på riktigt och det får inte hända, syftet är ju redan uppfyllt och det handlar mest om att få desperata människor att börja tvivla på SD, att splittra väljarbasen och missleda motståndet genom att få SD'are att kämpa mot afs väljare istället för sosse/moderat/Centerväljare, och att ge eld till sjuklöverns väljare.
Jag tror inte det stämmer längre, tittar man på facit om vad som hänt så visst, kasselstrand drivs säkert av visst hämndbegär mot SD men politiker skall drivas av något. Vad de inte skall drivas av är pengar vilket en majoritet av dagens politiker gör.
Angående att bygga upp en grund med lokalpolitiker så tror jag allt de är intresserade av det, det pågår vad jag vet en hel del lokala verksamheter men jag tror inte de kan detta än. Partiet skulle dra till sig så många personer som ofta pekas ut som värsta nazister att media skulle ha julafton med att hitta på det ena och det andra att gnälla på.
Om Kasselstrand endast ställt upp i riksdagen då hade teorin stämt om att det var ett upplägg för att plocka ner SD. Nu kör partiet på och i EU och där finns inte alls samma motiv så därför får man nog se den analysen som felaktig.