2019-05-19, 11:42
Medlem
tclaessons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OliverCromwell
Så du tror att mäktiga/rika personer har ett syfte med att stödja AfS ekonomiskt?

Mycket intressant. Utveckla gärna.

AfS har uppenbarligen ekonomiska resurser som SD skulle bara kunna drömma om när de bara registrerade några promille vid valresultaten.
Jag tror att AfS står på egna ben vilket jag hoppas framgick av mitt inlägg. Men jag skulle inte höja på ögonbrynen om ett eller flera av partierna som AfS har kontakt med söttat AfS ekonomiskt med en mindre summa. Syftet i sådana fall skulle vara att sprida politik och idéer som liknar deras i ytterligare ett europeiskt land vilket är gynnsamt för dem själva. Att ha goda kontakter med ett svenskt parti skadar väl inte heller. AfS i ENF-gruppen skulle ju t.ex. göra den gruppen lite större och starkare.
Citera
2019-05-19, 12:34
Medlem
Tubleross avatar
Undra om AFS har något sista ess i rockärmen inför valet. Eller om de tänkt över alla alternativ när det gäller annonsering inför valet.

Aja känns som att Malmö imorgon kommer leda till rubriker. Motdemonstranterna i Malmö har ju satt upp affischer där de uppmanar till våld mot AFS.

Samt AFS möte i Växjö kommer nog urarta rejält och leda till rubriker. Någon idiot på polismyndigheten har ju gett AFS och Kommunistiska partiet demonstrationstillstånd samtidigt precis bredvid varandra.

Hade vart skönt att få se clownvänstern skämma ut sig ytterligare en gång. Samt att AFS har folk redo att filma det. Bara videon på den tjocka vänsterextremisten i Norrland när han trycks ner på marken utav polis och hotar AfS har ju över 400 tusen visningar i dagsläget.

Det är sådan uppmärksamhet som kan ge AFS ett rejält lyft i slutändan.
Senast redigerad av Tubleros 2019-05-19 kl. 12:59.
Citera
2019-05-19, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReiseReise
Strategin har redan diskuterats vid flera hemliga möten, Divide and Conquer.
För Kasselstrands del är det endast en principfråga för att ge igenom mot Åkesson för uteslutningen, det är därför han egentligen är totalt ointresserad av att faktiskt bygga upp ett parti med lokalpolitiker, då skulle ju partiet bli på riktigt och det får inte hända, syftet är ju redan uppfyllt och det handlar mest om att få desperata människor att börja tvivla på SD, att splittra väljarbasen och missleda motståndet genom att få SD'are att kämpa mot afs väljare istället för sosse/moderat/Centerväljare, och att ge eld till sjuklöverns väljare.

Jag tror inte det stämmer längre, tittar man på facit om vad som hänt så visst, kasselstrand drivs säkert av visst hämndbegär mot SD men politiker skall drivas av något. Vad de inte skall drivas av är pengar vilket en majoritet av dagens politiker gör.
Angående att bygga upp en grund med lokalpolitiker så tror jag allt de är intresserade av det, det pågår vad jag vet en hel del lokala verksamheter men jag tror inte de kan detta än. Partiet skulle dra till sig så många personer som ofta pekas ut som värsta nazister att media skulle ha julafton med att hitta på det ena och det andra att gnälla på.

Om Kasselstrand endast ställt upp i riksdagen då hade teorin stämt om att det var ett upplägg för att plocka ner SD. Nu kör partiet på och i EU och där finns inte alls samma motiv så därför får man nog se den analysen som felaktig.
Citera
2019-05-19, 19:20
Medlem
Jag tänker rösta på AFS i EU-valet dels för att jag känner att jag ska det ( röstade inte alls i Riksdagsvalet 2018,jag är till stor del ideologilös ),dels för att alla forna utträdespartier här
har förrått sina Nej och utträdes-väljare. Jag har länkarna här - Triss i svek och förräderi:
https://www.etc.se/debatt/jonas-sjostedt-dags-att-pausa-kravet-pa-eu-uttrade
https://www.svd.se/mp-slopar-krav-pa-eu-uttrade
https://www.sydsvenskan.se/2019-02-06/sd-vill-reformera-eu-lamnar-uttradeskravet
Citera
2019-05-19, 19:33
Medlem
tclaessons avatar
Herr Jansson har visst bedrivit aktivism under Göteborgsvarvet i helgen: https://www.mikaeljansson.one/brexit-har-vackt-svenskarna/?fbclid=IwAR0fQUwwFQuzYu4-4qrotNCbt40xldfop4FqsS1-xp7rXGQP3r9SV_upOUw
Citera
2019-05-19, 20:48
Medlem
Tercios avatar
Det blir en röst på AfS även för min del.
Citera
2019-05-19, 23:13
Medlem
Ljungeldens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tercio
Det blir en röst på AfS även för min del.

Samma här.

Råder för övrigt folk att INTE förtidsrösta. Det ger klåfingriga kulturmarxister som arbetar med röstningsprocessen mer tid åt att slänga en röst (vilket de givetvis skulle göra om de fick chansen).
Citera
2019-05-20, 07:18
Medlem
Eoppoyzs avatar
Jag överväger starkt att stödrösta på AfS. Jag var först tveksam till att rösta på SD pga deras svängning i EU-frågan, men nu när jag läste om vad de gör mot Winberg, så bestämmer jag nu att det blir en röst på AfS istället. Innan detta med Winberg tänkte jag bara rösta på SD om jag såg att "L" med tydlighet kommer att lämna EU-parlamentet. Jag får hoppas på att AfS får över 1% i valet (mer än så är att hoppas på för mycket).
Citera
2019-05-20, 07:34
Medlem
baggebo1s avatar
AfS får nu lite gratis från SD och media. Först kom nyheten om Winbergs avpolletering och Samnytts kommentarsfält fylldes av "nej, nu blir det AfS istället". Sen kommer Lundgrens tafsskandal (som också är ännu en SD:are-spelar-in-varandra-skandal) som gör att ytterligare en del tänker att "va fan är det är för pajasparti egentligen".

AfS har en framtid (SD kan inte vara Sveriges dominerande oppositionsparti i förlängningen) även om vi inte ska hoppas på för mycket nu i EU-valet. Jag hoppas att AfS når en högre procentsiffra än i riksdagsvalet.
Senast redigerad av baggebo1 2019-05-20 kl. 07:39.
Citera
2019-05-20, 07:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steinarr
Varför skulle AfS lägga ner? Fler och fler byter från SD till AfS.

Källa? Många som faktiskt röstade på AFS i riksdagsvalet känner nog att de kastade bort sin röst. "Ni kommer kasta bort era röster"-gänget fick rätt och detta gör nog att en del tänker att de inte kommer göra samma sak igen.
Citera
2019-05-20, 08:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tubleros
TV4 gör ju bort sig totalt. Man kan inte ha en policy att alla partiet ska få annonsera i EU valet och sedan neka ett parti. Det är inte demokrati. Särskilt inte när man har monopol på all politisk reklam i svensk TV.
.

Inför vilka då? AFS 20.000 väljare och ett par hundra tusen andra svenskar som ogillar TV4 och den svenska regimen? Resten av befolkningen vet inte att AFS existerar och de bryr sig inte och fattar ingenting.
Citera
2019-05-20, 08:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fok.Dr1
Om man vill ut ur EU på riktigt, ska man då rösta på SD som till och med demoniserar hela partigruppen som Le Pen tillhör och ”som inte vill ut ut EU utan omförhandla” eller ska man rösta på AFS?

Där har TS svar på sin fråga. AFS borde kunna bli stora i EU valet.

Nej, det kommer givetvis bli ett magert resultat i valet. Ni har ju ingen kontakt med verkligheten överhuvudtaget. Vad röker ni? "Hopeium"?

De allra flesta svenskar vet inte om att AFS existerar. Detta grundläggande problem och faktum har man inte lyckats göra någonting åt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in