2019-05-11, 14:31
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Så de heterosexuella som inte kan få barn ska alltså betraktas som onaturliga? Människor som kan få och vill ha barn är det naturliga?
Citera
2019-05-11, 14:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av oldtimedrunk
Det handlar inte så mycket om hurvida det är naturligt eller inte, snarare vad som är gynnsamt för samhället i det stora hela. Ett av de mest framgångsrika koncepten har varit kärnfamiljen.
Det är igenom de senaste decenniernas utveckling inom medicin och teknik som människan nu har lyxen att kunna leva individualistiskt och slippa konsekvenserna av sin livsstil. Och därmed avfärda alla gamla strukturer som mossiga och omoderna, trots att det är dessa som ledde till framgången de nu kan avnjuta.

Du har rätt på så vis att allting djur gör kan betraktas som naturligt - resten är en subjektiv värderingsfråga. Högst intressant diskussion i sig tycker jag. Är "samhället" naturligt eller en konstruktion skapad p.g.a. vår önskan om att höja oss över naturen?
Citera
2019-05-11, 15:07
Medlem
oldtimedrunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uniktanvandarnamn
Du har rätt på så vis att allting djur gör kan betraktas som naturligt - resten är en subjektiv värderingsfråga. Högst intressant diskussion i sig tycker jag. Är "samhället" naturligt eller en konstruktion skapad p.g.a. vår önskan om att höja oss över naturen?
Samhället tycker jag är både konstruktion och naturligt. Alla grupper av människor måste organisera sin gemenskap eller gå skilda vägar och bilda nya gemenskaper. Människan kan inte klara sig själv om den vill föra sina gener vidare, vilket i sig är en stark drivkraft för varje levande varelse. Så det är naturligt att bilda gemenskaper och därmed samhällen.
Från början lär samhällen ha varit en konstruktion för överlevnad och ju mer avancerade och välmående de blivit, så har människan kunnat fokusera på annat än bara överlevnad och satsa på förbättringar, utveckling, bekvämlighet, konst etc.
Citera
2019-05-11, 15:27
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BenDavis
Det förekommer homosexualitet i djurvärlden, bland de flesta arterna. Det borde ändå påvisa att det är naturligt.

Sen tycker jag det är konstigt att tycka att alla människor ska fortplanta sig. Som att det är det enda vi är till för. Folk som väljer att inte skaffa barn för att de inte vill, är de också onaturliga?

Sen finns det massvis med homos som har fortplantat sig. Är det naturligare än homos som inte gör det?

Till sist, den uråldriga frågan: Definera naturligt. Är inte allt vi gör naturligt?

Exakt. I djurvärlden lever de i homosexuella förhållanden eller parar sig med samma kön. Inget som är specifikt för människorna. Så på så vis är det naturligt.

Alla människor i mänskligheten har inte skaffat sig barn. Vissa har inte kunnat, men många har valt att inte göra eller har av omständigheterna inte kunnat det. Jag såg ett tv-program om 1800-talet. I det sa man att 20% av befolkningen då inte skaffade barn. Ändå hade de ett värde.

Några av de största i historien skaffades sig inte barn:

- Leonardo da Vinci (konstnär och uppfinnare som låg många hundra år framåt i sin tankeförmåga)
- Michelangelo (anses vara världens främste konstnär)
- Copernicus (en av de största astronomerna gav ut ett verk där han hävdade att jorden snurrade runt solen och inte tvärtom)
- Jane Austen (författare som 200 år senare fortfarande läses, filmas och påverkar romanlitteraturen)
- Ludwig van Beethoven (en av de mest inflytelserika kompositörerna genom tiderna)

Det vore så enkelt att säga att bara de som fött barn levt ett naturligt liv, varit viktiga för mänskligheten. Men människan har sedan tidernas begynnelse behövt människor utan barn. Såna som kunnat använda sin tid till att skapa, tänka de stora tankarna, inspirera, uppfinna. Inte hela tiden vara upptagen med att ta hand om barn. Som fört mänskligheten framåt, som löst problem. Ett för övrigt väldigt naturligt beteende bland många djur. I vissa grupper av djur skaffar inte alla ungar. Bara vissa utvalda får göra det. Övriga jobbar för gruppens/flockens bästa.
Senast redigerad av Mogna-Meloner 2019-05-11 kl. 15:29.
Citera
2019-05-11, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DURN80
Otroligt korta svaret: Fortplantning är omöjlig.

--------------------------------------------------------

Långa svaret: Bortsett from modern teknik inom fortplantning, så som (men inte uteslutande) Konstgjord befruktning, är det fullkomligt omöjligt för ett homosexuellt par att skaffa barn, definitivt för män. Kvinnor i ett bögförhållande kan välja att få en plastspruta med sperma tömd in i fittan och skaffa barn på det sättet, alternativt be en kill kompis sitta och runka och sedan bara köra in den i nån av tjejerna när han kommer, och på de sättet skaffa barn antar jag. Men män kan omöjligen skaffa barn mellan sig själva om de inte ber någon kvinna bära deras barn, surrogat morsa osv.

Bisexualitet däremot är naturligt som fan, samt att vara heterosexual (såklart).

Om homosexualitet ska ses som naturligt, måste man inte då acceptera scenariot att, mot all förmodan, hela världens befolkning skulle bli homo, och vägra heterosex, resulterande i att vi som art, dör ut?

Nu, jag vet inte, men, att tycka det är naturligt verkar rätt fel, eller?

Jag vet jag vet... "Men alla är inte homo så det är lugnt!" Men alla släktträd som grenar ut till ett homosexuellt barn, dör med det barnet (så vida den inte tar till åtgärder som går emot dess sexuella/känslomässiga läggning, med andra ord gör något den absolut inte vill.)

Vi blandar ihop begreppen "naturligt" med "accepterat". För även fast homosexualitet inte ska ses som naturligt, så ska det såklart vara fullständigt accepterat.

"Naturligt" innebär att naturen tar sin gång, naturligt. Dvs penis+säd, vagina+ägg = barn.

Penis+säd, penis+säd, penis+säd+mun+anus = inget barn.
Vagina+ägg, vagina+ägg, vagina+vagina+mun+anus = inget barn.

Så jag kan inte förstå hur folk ser homosexualitet som naturligt.

Avslutningsvis; Jag är bisexuell. Jag har haft flickvänner och pojkvänner genom åren, så ta inte denna tråd som hat eller ignorans/intolerans. Jag kan helt enkelt inte förstå hur absolut homosexualitet kan accepteras som naturligt.

Tack och hej.
Tycker man kan baka ner det så här..
Naturligt förekommande beteende men inte ett naturligt beteende i sig när man ser till vad som är normen.

Sen ang absolut homosexualitet så kan väl flator få barn med bögar, är ju som sagt bara för bögen att tömma sig i musen eller på annat sätt få säden.
Vilket jag mycket väl kan tänka mig förekommer.
Citera
2019-05-11, 15:44
Moderator
Morfar-52s avatar
Tråd "Homosexualitet: Onaturligt men helt okej!" infogad./mod
Citera
2019-05-11, 15:55
Medlem
godhetsapostelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BenDavis
Det förekommer homosexualitet i djurvärlden, bland de flesta arterna. Det borde ändå påvisa att det är naturligt.

Sen tycker jag det är konstigt att tycka att alla människor ska fortplanta sig. Som att det är det enda vi är till för. Folk som väljer att inte skaffa barn för att de inte vill, är de också onaturliga?

Sen finns det massvis med homos som har fortplantat sig. Är det naturligare än homos som inte gör det?

Till sist, den uråldriga frågan: Definera naturligt. Är inte allt vi gör naturligt?
Det där är inte alls säkert. Ja, vissa apor straffknullar varandra likt interner i amerikanska fängelser för att markera status och makt. Jag är inte säker på att det är homosexualitet.
Dom reportage jag har sett där man försöker framställa det som om det finns homosexualitet i djurvärlden har varit helt huvudlösa. Argumenten har varit att syskon t.ex. två änder som fortsatt hålla ihop som vuxna skulle bevisa nån form av homosexualitet fast dom inte knullar varandra.
Det utesluter inte att det inte finns homosexualitet i djurvärlden, men de reportage jag sett har varit falsarium från början till slut.
Citera
2019-05-11, 16:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av oldtimedrunk
Samhället tycker jag är både konstruktion och naturligt. Alla grupper av människor måste organisera sin gemenskap eller gå skilda vägar och bilda nya gemenskaper. Människan kan inte klara sig själv om den vill föra sina gener vidare, vilket i sig är en stark drivkraft för varje levande varelse. Så det är naturligt att bilda gemenskaper och därmed samhällen.
Från början lär samhällen ha varit en konstruktion för överlevnad och ju mer avancerade och välmående de blivit, så har människan kunnat fokusera på annat än bara överlevnad och satsa på förbättringar, utveckling, bekvämlighet, konst etc.

Tack för ett mycket välformulerat och trevligt svar! Visst är det så. Många faktorer i samverkan.
Citera
2019-05-16, 02:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DURN80
Otroligt korta svaret: Fortplantning är omöjlig.

--------------------------------------------------------

Långa svaret: Bortsett from modern teknik inom fortplantning, så som (men inte uteslutande) Konstgjord befruktning, är det fullkomligt omöjligt för ett homosexuellt par att skaffa barn, definitivt för män. Kvinnor i ett bögförhållande kan välja att få en plastspruta med sperma tömd in i fittan och skaffa barn på det sättet, alternativt be en kill kompis sitta och runka och sedan bara köra in den i nån av tjejerna när han kommer, och på de sättet skaffa barn antar jag. Men män kan omöjligen skaffa barn mellan sig själva om de inte ber någon kvinna bära deras barn, surrogat morsa osv.

Bisexualitet däremot är naturligt som fan, samt att vara heterosexual (såklart).

Om homosexualitet ska ses som naturligt, måste man inte då acceptera scenariot att, mot all förmodan, hela världens befolkning skulle bli homo, och vägra heterosex, resulterande i att vi som art, dör ut?

Nu, jag vet inte, men, att tycka det är naturligt verkar rätt fel, eller?

Jag vet jag vet... "Men alla är inte homo så det är lugnt!" Men alla släktträd som grenar ut till ett homosexuellt barn, dör med det barnet (så vida den inte tar till åtgärder som går emot dess sexuella/känslomässiga läggning, med andra ord gör något den absolut inte vill.)

Vi blandar ihop begreppen "naturligt" med "accepterat". För även fast homosexualitet inte ska ses som naturligt, så ska det såklart vara fullständigt accepterat.

"Naturligt" innebär att naturen tar sin gång, naturligt. Dvs penis+säd, vagina+ägg = barn.

Penis+säd, penis+säd, penis+säd+mun+anus = inget barn.
Vagina+ägg, vagina+ägg, vagina+vagina+mun+anus = inget barn.

Så jag kan inte förstå hur folk ser homosexualitet som naturligt.

Avslutningsvis; Jag är bisexuell. Jag har haft flickvänner och pojkvänner genom åren, så ta inte denna tråd som hat eller ignorans/intolerans. Jag kan helt enkelt inte förstå hur absolut homosexualitet kan accepteras som naturligt.

Tack och hej.

Vilket trams. Det verkar som folk inte vet vad ordet naturlig betyder.

Citat:
Adjektiv
naturlig
som skapats eller kan skapas av naturen, utan hjälp av människan
Senast redigerad av Guy86 2019-05-16 kl. 02:48.
Citera
2019-05-20, 14:04
Bannlyst
Det är inte naturligt, men en del av vårt samhälle.

Placera ut bögar eller lebbar på varsin ö, så skulle dom dö ut efter en generation eftersom dom inte kan fortplanta sig på naturligt sätt. Och med HIV/Aids går det än fortare.

Man kan tro att jag är en idiot. Men homosexuella i sverige klagade för några år sedan att dom inte fick ge blod. Dom hävdade att dom blev "stigmatiserade"

Men faktum var att just homosexuella män, efter alla dessa år, var den grupp som hade mest hiv-virus i blodet. Smittskyddet i Sverige larmade med all rätt angående det.

Bögarna har inte lärt sig ett jävla dugg efter 40 års medicinsk kännedom om HIV och Aids, och ändå känner dom sig "stigmatiserade".

Dom är så pass dumma att dom inte vet, eller förstår att användandet av kondom minimerar risken för överförbara könssjukdomar med över 99 procent.

Så varför ska jag gråta några tårar för deras skull?
Senast redigerad av Varsamt 2019-05-20 kl. 15:02.
Citera
2019-05-20, 15:08
Medlem
Nedomanskys avatar
Det är lika naturligt som incest, våldtäkt o kannibalism
Citera
2019-05-20, 15:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Varsamt
Det är inte naturligt, men en del av vårt samhälle.

Placera ut bögar eller lebbar på varsin ö, så skulle dom dö ut efter en generation eftersom dom inte kan fortplanta sig på naturligt sätt. Och med HIV/Aids går det än fortare.

Man kan tro att jag är en idiot. Men homosexuella i sverige klagade för några år sedan att dom inte fick ge blod. Dom hävdade att dom blev "stigmatiserade"

Men faktum var att just homosexuella män, efter alla dessa år, var den grupp som hade mest hiv-virus i blodet. Smittskyddet i Sverige larmade med all rätt angående det.

Bögarna har inte lärt sig ett jävla dugg efter 40 års medicinsk kännedom om HIV och Aids, och ändå känner dom sig "stigmatiserade".

Bor du på Mars? Vår planet håller på att förstöras och massa arter dör ut pga människans okontrollerade och snabba förökning. Det påminner faktiskt om cancer. Det är det största hotet mot livet just nu.

Angående hiv/aids, det har ingenting med homosexualitet att göra. Den enda anledningen till att hiv är vanligt bland bögar är att det smittar lättast via analsex eftersom ändtarmen är tunnare än slidväggar. Hiv uppstår/uppstod alltså inte ur homosex som du verkar tro det gör.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in