2019-05-20, 08:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mike-F
Likaså med däckfirmor. Jag kränger däck och balanserar själv, lärorikt och billigt. Däck köps in från Frankrike.
Ursäkta att jag gick ifrån ämnet...

Citat:
Ursprungligen postat av ormbiten
Ungefär så hade jag nog också gjort då jag ibland inte kan behärska mitt temperament om jag blir lurad.

Skar sönder fyra däck en gång på en kundbil där kunden vägrade betala trots att det hade gått 1½ år sedan köpet och kronofogden var inkopplad, jag insåg att jag aldrig kommer att få betalt.
Det kändes riktigt skönt att sätta en kniv i sidan på däcken.

En annan gång sparkade jag in tre bildörrar på en kunds bil där han vägrade göra rätt för sig.
Det kändes också skönt efteråt trots att han polisanmälde mig för saken, fast det fanns ju inga bevis för mitt vandalbeteende.

Ska väl dock säga att jag har lugnat ned mig med åren.. Med ålder kommer lugnet...

Det var riktigt bra gjort! Det är samma med mej har lite svårt glömma oförrätter 😎
Citera
2019-05-20, 08:41
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fluffypuffy
I ärlighetens namn så är väl i princip de flesta bilhandlare skojare? Hedin bil är såklart inget undantag.
Det gäller att ha koll, oavsett om du köper en bil eller tvättmaskin, dagens värld drivs runt av skojeri och oärlighet. Ärlighetens tid är sedan länge borta.
Personligen skulle jag varken köpa eller sälja en bil till en bilhandlare, jag ogillar nämnligen att GE bort pengar i onödan.
Nu är jag så gammal att jag har gjort affärer med Saab-handlare och som jag ser det var de de enda ärliga bilhandlarna på marknaden. Men så finns de inte kvar heller...

TS kommer få sina försäkringspengar och innestående bilskatt tillfaller ju alltid ägaren. Inte mycket att snacka om.
Citera
2019-05-20, 11:50
Medlem
Jag blev lurad av samma företag. Anmälde dem och fick rätt. De fick betala till mig plus att företaget fick en anmärkning.

Är det mycket pengar, anmäl till ARN men de kräver hårda bevis, så har du inte det, så lär inget hända.
Citera
2019-05-20, 13:32
Medlem
yz44s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dentan80
Säljaren sa du kommer att få tillbaka pengar från försäkring och fordonskatt efter att bilen är avställd.
Skatten betalas alltid ut till den som står som ägare vid tiden för avställning.

Citat:
Sen när jag ringde upp efter att pengarna hade gått till Hedin bil, då försvarade säljaren sig själv med att hans ord är inte juridisk bindande.
Om man är oskyldig varför skulle säljaren försvara sig på de viset?
Detta gör att jag har hört rätt men säljaren vill inte erkänna sitt fel.
Då får vi hoppas att du i alla fall har spelat in samtalet med säljaren.

Citat:
Sen sa han att det står på villkoren.
Villkoren får man efteråt när man har skrivit på, om jag inte skriver på då får jag ingen chans att läsa deras villkor.
Hänger du med vilken fiffel dem kör med. Detta påvisar att Hedin Bil och säljarna är bluff.
Det som står i avtalet du skrivit under är det som gäller. Om du avtalat med säljaren om att få tillbaka skatten så ska det skrivas in i avtalet för att gälla. Muntliga avtal är i och för sig giltiga men det är inte det enklaste att bevisa utan att t.ex. ha spelat in samtalet.
Att du inte skulle få läsa villkoren innan du skriver på är bara rent nonsens från din sida.
Citera
2019-05-20, 14:24
Medlem
dentan80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nettiz1970
Jag blev lurad av samma företag. Anmälde dem och fick rätt. De fick betala till mig plus att företaget fick en anmärkning.

Är det mycket pengar, anmäl till ARN men de kräver hårda bevis, så har du inte det, så lär inget hända.

Hade du spelat in eller hur kunde du bevisa det?

Vissa här verkar jobba på Hedin Bil försvarar denna svin företaget.

Dem har massa klagomål vad man ser på nätet.
Citera
2019-05-20, 14:31
Medlem
Mitt fall rörde sig om ett bilköp. De sålde en bil som var sönder (dolt fel) De gav även endast 1 månads garanti ifall bilen skulle gå sönder. När jag ringde efter 5 veckor sa säljaren "ditt köp, ditt ansvar". Försökte även få dem att betala halva fakturan på lagningen, men de vägrade.

Jag ringde flera experter på just den bilsorten som kunde intyga att det var fel på bilen innan jag köpte (säljaren hänvisade till att det uppstod efter mitt köp).

ARN skrev att det ska vara garanti i 6 månader och inte 1 som de gav mig. Plus mina intyg från experterna, gav mig rätt.

Efter tvisten fixadejag nyskylt till bilen. Vägra köra den med deras jäkla reklam!

Citat:
Ursprungligen postat av dentan80
Hade du spelat in eller hur kunde du bevisa det?

Vissa här verkar jobba på Hedin Bil försvarar denna svin företaget.

Dem har massa klagomål vad man ser på nätet.
Citera
2019-05-20, 14:45
Medlem
Emlows avatar
Åk ner dit och prata med berörd säljare, begär det ni kommit överens om. Om han vägrar hjälpa dig, be att få prata med hans chef.

I samband med det kontaktar du ARN, det är ungefär som ditt svärd mot en obeväpnad kattunge.
Citera
2019-05-20, 15:04
Medlem
Salama-Blixts avatar
Igår hästskojare, idag bilskojare. Vad förväntar ni er egentligen?

En liten OT-historia:
Säljarna fick provision för varje bil dom sålde. Sålde hur mycket som helst tills företaget upptäckte av bilarna såldes med förlust. Säljarna fick sparken så klart.
Citera
2019-05-20, 15:08
Medlem
LizDahl88s avatar
Muntligt avtal gäller som ett skriftligt avtal...
Citera
2019-05-20, 18:55
Medlem
Men snällla vill ni ha tillbaka skatten så skulle ni ställt av den innan ni bytte ägare,

Gjort på en minut i telen,
Citera
2019-05-20, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nettiz1970
Mitt fall rörde sig om ett bilköp. De sålde en bil som var sönder (dolt fel) De gav även endast 1 månads garanti ifall bilen skulle gå sönder. När jag ringde efter 5 veckor sa säljaren "ditt köp, ditt ansvar". Försökte även få dem att betala halva fakturan på lagningen, men de vägrade.

Jag ringde flera experter på just den bilsorten som kunde intyga att det var fel på bilen innan jag köpte (säljaren hänvisade till att det uppstod efter mitt köp).

ARN skrev att det ska vara garanti i 6 månader och inte 1 som de gav mig. Plus mina intyg från experterna, gav mig rätt.

Efter tvisten fixadejag nyskylt till bilen. Vägra köra den med deras jäkla reklam!
Ni blandar ihop begreppen en del, garanti behöver inte lämnas alls, däremot är det reklamationsrätten enligt KKL som är av intresse, den går heller inte att avtala bort. Finns det någon form av garanti så gäller den även om köparen är juridisk person.
Citera
2019-05-20, 22:44
Medlem
Fuzzs avatar
Ser att många klagar på Hedin. Men nått rätt måste han ha gjort då det är Sveriges största bilföretag.

Sen får man tänka på att inte klanka ner på hela Hedin koncernen då varje anläggning är sin egen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in