Citat:
Jag vet att det fanns en anmälan om ofredande som hon drog tillbaka. Vad ofredandet bestod av är okänt. LW kunde dock enligt uppgifter i tråden kommunicera via SMS på ett närpå maniskt sätt. Möjligt är väl att han kallat henne något fult om hon fortsatt mata i väg SMS mitt i natten trots att hon ombetts sluta?
Därefter anmälde hon misshandel. Detta avskrev åklagaren. I motiveringen till beslutet skriver åklagaren bl. a. att användning av visst fysiskt tvång är tillåtet för att för att avlägsna en person ur ett utrymme där de inte är önskvärda. Hon har själv i förhör berättat att SD bad henne lämna bilen men att hon vägrade för att hon ville prata.
Detta är vad jag vet.
Om hon tagit sig för att anmäla en situation som uppkommit till följd av hennes egna asociala beteende så är det märkligt att hon inte får tummen ur arslet att få iväg en anmälan om det verkligen förekommit grova hot och trakasserier.
Att "vittna" betyder att någon upplevt något med sina egna sinnen. Du kan exempelvis inte "bevittna" att en kopia jag visar dig överensstämmer med originalet bara på mitt ord att det gör så. Du måste själv ha sett originalet för att inte göra dig skyldig till osant intygande.
Det en del i tråden har berättat är väl att LW sagt att hon blir hotad och trakasserad. Inte att någon kan bevittna i egentlig mening att hot ochvåld förekommit.
Därefter anmälde hon misshandel. Detta avskrev åklagaren. I motiveringen till beslutet skriver åklagaren bl. a. att användning av visst fysiskt tvång är tillåtet för att för att avlägsna en person ur ett utrymme där de inte är önskvärda. Hon har själv i förhör berättat att SD bad henne lämna bilen men att hon vägrade för att hon ville prata.
Detta är vad jag vet.
Om hon tagit sig för att anmäla en situation som uppkommit till följd av hennes egna asociala beteende så är det märkligt att hon inte får tummen ur arslet att få iväg en anmälan om det verkligen förekommit grova hot och trakasserier.
Att "vittna" betyder att någon upplevt något med sina egna sinnen. Du kan exempelvis inte "bevittna" att en kopia jag visar dig överensstämmer med originalet bara på mitt ord att det gör så. Du måste själv ha sett originalet för att inte göra dig skyldig till osant intygande.
Det en del i tråden har berättat är väl att LW sagt att hon blir hotad och trakasserad. Inte att någon kan bevittna i egentlig mening att hot ochvåld förekommit.
Så med andra ord vet du inte mer än någon annan men använder den informationen som passar in i din världsbild som fakta medan det övriga förpassas till papperskorgen. Vi behöver inte fästa mer vikt vid dina inlägg än en användare till som går på ”magkänsla”.
Vi vet inte helt klart vad som hände i bilen mer än att man inte kunde styrkas att ett brott begåtts. Därmed inte sagt att så måste vara fallet. Vore inte första gången som det händer. Anledningen till att detta är intressant nu återigen beror ju på att LW är död SD enda misstänkta gärningsmannen.
Vad beträffande sena sms så är det bara något någon användare på FB hasplat ur sig. En anonym åsikt som blåsts upp. Detta tar du som fakta genast. Dock inte när flera användare bekräftar bilden utav att SD trakasserat LW. Då är det helt plötsligt andra krav som ställs.
Vittnen och klara faktan beträffande trakasserierna lär du inte få förrän FUP blir klar då utredningen pågår och är sekretessbelagd.