2019-05-20, 10:14
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vanartad
Poll på Aftonbladet:
https://www.aftonbladet.se/

Har du förtroende för SD:s toppkandidat Peter Lundgren?

Nej - 72%
Ja - 28%

Om 28% röstar på SD är jag ganska nöjd. De andra 72% skulle ändå inte rösta på SD.
Citera
2019-05-20, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
O nej! Det värsta man kan göra i Sverige är att ta en kvinna på brösten. Det är att likställas med grov våldtäkt. Nu är det kört för lastbilschaffisen. Svenska kvinnor vill inte bli tagna på brösten. Svenska kvinnor är inte som andra kvinnor i världen som faktiskt gillar att bli tagna på brösten.

Blir inte lätt för SD hantera detta, så här mindre än en vecka innan valet!
Något annat alternativ än peta fetknoppen Lundgren finns knappast.
Kör man på som inget hänt kommer man nog få minus 4-5 % alltså 12-13 % vid valet.
Citera
2019-05-20, 10:17
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Men så himla farligt var det väl inte. Sånt händer titt som tätt att nån råkar snubbla till eller inte ser sig för. En ren olyckshändelse som slaskpressen frossar i. Se på Ubbe Ahlin och de andra. Inget att hetsa upp sig över.
Citera
2019-05-20, 10:18
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hultabultan
Blir inte lätt för SD hantera detta, så här mindre än en vecka innan valet!
Något annat alternativ än peta fetknoppen Lundgren finns knappast.
Kör man på som inget hänt kommer man nog få minus 4-5 % alltså 12-13 % vid valet.

Tror du verkligen att 4-5% av SDs väljare är feministiska tokar? Det tror inte jag.
Citera
2019-05-20, 10:20
Medlem
Var brösten riktigt bra så kan detta hända vem som helst. Var de dock mindre vackra så hoppas jag Peter ryker.

Obs! Utan att sett konversation så känns det som att det kan ha gått till på olika sätt.

1. Efter massa vin så ska det lekas fyllelekar. Dagen efter vaknar person upp med ångest och skriver till sin vännina: Hur kunde du låta mig/han göra så igår?

2. Peter är en gris som hamnade i samma rum som de två bästa brösten på planeten.

3. Peter är en gris.
Citera
Medlem
jay.simpsons avatar
Annie sharia Lööf har reagerat

https://mobile.twitter.com/annieloof/status/1130345234049712128
Citera
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Kommer även Peter Lundgren bli utkastad från SD?

Varför skulle Lundgren bli utkastad?
Ska vi kasta ut alla män som tar en kvinna på brösten?

Hur vet vi att kvinnan just i detta tillfälle inte var med på det inträffade?
Varför skulle kvinnan och Winberg vänta till en vecka innan EU-valet innan man gick ut i media om händelsen?
Citera
2019-05-20, 10:24
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jay.simpson
Annie sharia Lööf har reagerat

https://mobile.twitter.com/annieloof/status/1130345234049712128

Åter en idiot som visar upp sig. Hon ska vara partiledare. Hon har ingen som helst kunskap eller insyn i varför Winberg fått gå och vad som hänt i fallet med Lundgren. Okej att vi här skriver åt olika håll, men Lööf är ju för fan partiledare och ska ligga lågt med saker hon inte har en aning om.
Citera
2019-05-20, 10:25
Medlem
Powergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Nej, ett missförstånd utan ont uppsåt som man reder ut är inget brott. Om man är vänner sedan länge och efter det här är det fortsatt och reser till Spanien ihop så är det överstökat.
Hör du själv hur falskt ditt försvar som jävulens advokat låter? Till skillnad mot dig är jag eller snarare har varit jurist och du är fullständigt ute och cyklar när du blandar in uppsåtstermen i ditt försvar för en omöjlig sak. Återigen. Det är sexuellt ofredande.
Citera
2019-05-20, 10:26
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
Varför skulle Lundgren bli utkastad?
Ska vi kasta ut alla män som tar en kvinna på brösten?

Hur vet vi att kvinnan just i detta tillfälle inte var med på det inträffade?
Varför skulle kvinnan och Winberg vänta till en vecka innan EU-valet innan man gick ut i media om händelsen?

Enligt Peter Lundgren är ju kvinnan inte ens på Winbergs sida, utan på hans sida att det är något som retts ut sedan länge, att dom är vänner och rest till Spanien ihop bland annat efter det här skedde.
Citera
2019-05-20, 10:27
Medlem
Troians avatar
Citat:
Jag ser dock inte hur man skall komma ifrån att detta inte var sexuellt ofredande.

Behöver ju inte skett i Sverige.
Citera
2019-05-20, 10:27
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Powergirl
Hör du själv hur falskt ditt försvar som jävulens advokat låter? Till skillnad mot dig är jag eller snarare har varit jurist och du är fullständigt ute och cyklar när du blandar in uppsåtstermen i ditt försvar för en omöjlig sak. Återigen. Det är sexuellt ofredande.

Nej, ett missförstånd. Enligt honom, som dom rett ut, dom är vänner och har efter det här rest till Spanien ihop. Klart uppsåtet spelar roll och ännu mer om hon inte ens velat anmäla det inträffade överhuvudtaget. Finns inget brottsoffer ens då vet du.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in