2019-05-19, 05:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OliverCromwell
Mycket vettiga kommentarer du har läst.

Alternativet är att AfS har en sugar-daddy. En eller flera mäktiga personer som bara öser in med pengar på ett parti helt utan resultat eller mandat. Frågan är vilka dessa mäktiga/rika människor är och vad de egentligen vill med AfS.

Du menar att de andra partierna inte har det eller?
Jag tror det är en hel del som vill ge det politiska etablissemanget en käftsmäll och vad jag kan se är Afs det enda alternativet för det.
Citera
2019-05-19, 05:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ABC.
Grejen är att jag upplevde just detta lite direkt efter riksdagsvalet förra året. Det blev jättetyst ett bra tag, för att sedan bli aktiva igen i takt med EU-valet. Så jag är lite rädd att samma kommer ske efter EU-valet. Möjligen att det berodde på en "chock" eller vad man nu vill kalla det efter valet, men det duger liksom inte att vara tyst i 2,5 år efter EU-valet och sedan förvänta sig framgångar 2022. Det hoppas jag att de förstår.

Så här är det
Några media lyfte Afs ordentligt innan valet 2018, speciellt facebook lyfte fram partiet. Orsaken till det var att Afs skulle plocka röster av SD. De visste att Afs aldrig skulle få så mycket röster att de kom in men kunde de plocka 1 eller 2% så är det en eller två procent mindre från SD och de procenten har oerhört stort värde.
Sossarna använde Afs för att skrämma invandrare i utanförskapsområden med att säga att om de skulle rösta SD så kommer de och Afs kasta ut dem.

Jag tror inte man räknade de nya partiernas röster korrekt. Exakt hur många röster är frågan men jag är ganska säker på att det var minst det dubbla mot vad som togs fram.

Att redovisa mycket lågt (felräknat) resultat var en förberedelse för EU valet. Poängen med det är att försöka få luften att gå ur de som möjligen ser en chans att få in ett parti som säger nej till EU.

AFS har mycket större chans i EU valet än vad de hade till riksdagen eftersom de är ensamma med att vilja gå ur. De väljare som vill gå ur EU har inget annat alternativ att rösta på, därav är risken stor att AFS kan få bra resultat.
Det är också därför som AFS censureras stenhårt nu. Skillnaden på hur facebook lyfte partiet innan valet 2018 mot nu är mycket stor. Till och med om man söker på partiets namn är det inte alls säkert att de kommer överst eller bland de översta i träfflistan. Alla andra partier kommer överst om man söker på deras namn.
Söker man inte specifikt på saker man vet partiet hört till eller försöker flera gånger så hittar man dem inte.
Citera
2019-05-19, 06:26
Medlem
ReiseReises avatar
Citat:

Alternativet är att AfS har en sugar-daddy. En eller flera mäktiga personer som bara öser in med pengar på ett parti helt utan resultat eller mandat. Frågan är vilka dessa mäktiga/rika människor är och vad de egentligen vill med AfS.

Det har dom. Han heter George Soros, och anledningen har redan analyserats ett flertal gånger

Citat:
Ursprungligen postat av KlokOchSnygg
Så här är det
Några media lyfte Afs ordentligt innan valet 2018, speciellt facebook lyfte fram partiet. Orsaken till det var att Afs skulle plocka röster av SD. De visste att Afs aldrig skulle få så mycket röster att de kom in men kunde de plocka 1 eller 2% så är det en eller två procent mindre från SD och de procenten har oerhört stort värde.
Sossarna använde Afs för att skrämma invandrare i utanförskapsområden med att säga att om de skulle rösta SD så kommer de och Afs kasta ut dem.

Strategin har redan diskuterats vid flera hemliga möten, Divide and Conquer.
För Kasselstrands del är det endast en principfråga för att ge igenom mot Åkesson för uteslutningen, det är därför han egentligen är totalt ointresserad av att faktiskt bygga upp ett parti med lokalpolitiker, då skulle ju partiet bli på riktigt och det får inte hända, syftet är ju redan uppfyllt och det handlar mest om att få desperata människor att börja tvivla på SD, att splittra väljarbasen och missleda motståndet genom att få SD'are att kämpa mot afs väljare istället för sosse/moderat/Centerväljare, och att ge eld till sjuklöverns väljare.

Hela syftet med afs är att man ska ligga lågt 90% av tiden och sedan flamma upp några månader innan valet. Då gör man skada mot oppositionen samtidigt som man aldrig blir ett organiserat hot mot etablissemanget.

Jag klandrar dock inte afs väljare, de är het enkelt desperata för förändring och det är vi allihop, men det ligger en hund begraven kring detta "parti" och vad den långsiktiga planen faktisk är istället för den vi ser.

https://nyheteridag.se/dokumentet-avslojar-sdu-ledningen-allierad-med-expo-mot-sverigedemokraternas-partiledning/
Senast redigerad av ReiseReise 2019-05-19 kl. 06:41.
Citera
2019-05-19, 06:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ABC.
Hoppas nu bara inte att Kasselstrand m.fl. efter EU-valet lägger partiet "på is", för att sedan sätta igång igen 2022, för då har de inte lärt sig något. De måste vara aktiva hela tiden. Inte lika aktiva som under ett valår, men de kan inte bara lägga ner med aktivismen så fort ett val är över.

Aktivisterna kanske behöver semester efter hårt slit. Men du kan fråga dig själv vad du kan göra under mellanårsperioden. Inte bara gnälla över att inget händer, att inte andra gör "något".

Något kommunparti är AfS inte moget att bli. Det kräver mycket folk och splittrar upp kamrater en här och en där och i många fall inga alls. Nu är gänget samlat i större kluster och på annat sätt kan det inte bli. Det finns många små nationella rörelser men väldig få som riktar in sig på att gå till val. Därför som AfS behövs och kommer att finnas kvar men inte bedriva en kontinuerlig valkampanj fram till 2022.
Nu behöver alla bli vardagliga igen och pyssla med sina hobbys, sin karriär och ta hand om sin familj. I god tid startar det upp igen.
Citera
2019-05-19, 09:29
Medlem
EcstasyRisings avatar
Det har säkert nämnts, men jag hittar inget om det: om Afs kommer in i EU-parlamentet, vilken grupp siktar de på att tillhöra?
Citera
2019-05-19, 10:29
Medlem
tclaessons avatar
Citat:
Mycket vettiga kommentarer du har läst.

Du hittar alltså bara på och saknar belägg för det du skriver.
Citat:
Ursprungligen postat av ReiseReise
Det har dom. Han heter George Soros, och anledningen har redan analyserats ett flertal gånger
Jag ser det inte som otroligt att AfS har en eller flera externa finansiärer, det mest troliga som jag ser det i sådana fall är att ett eller flera av partierna som AfS har kontakt med gått in med en mindre summa. Där finns ju bevisat samröre. Men donationer, medlemsavgifter och eget kapital från företrädarna brode vara tillräckligt för att finansiera valrörelserna. Partiet verkar inte bada i pengar.

Men Soros kanske har lurat skjortan av hela ENF-gruppen alternativt att Sverigedemokraterna är det enda sanna oppositionspartiet i hela Europa?
Citat:
Ursprungligen postat av EcstasyRising
Det har säkert nämnts, men jag hittar inget om det: om Afs kommer in i EU-parlamentet, vilken grupp siktar de på att tillhöra?
De kommer att tillhöra samma grupp som Le Pen, ENF-gruppen: https://alternativforsverige.se/gustav-kasselstrand-tr%C3%A4ffade-marine-le-pen-i-tallinn-%C3%B6verens-om-samarbete-i-europaparlamen tet/
Citera
2019-05-19, 10:39
Medlem
Kwatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EcstasyRising
Den nya nationalistgruppen som kommer att bildas efter valet, med Lega, Nationell Samling, Dansk Folkeparti, Sannfinnländarna, med flera. Detta enligt offentliga uttalanden från Gustav Kasselstrand. Efter att ha fått inbjudan så har Gustav även varit på möte i Tallinn med företrädare för gruppen, i tisdags.

Jag ser nu att en annan användare har meddelat samma sak med AFSs websida som källa.
Citera
2019-05-19, 10:46
Medlem
me-wes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReiseReise

Strategin har redan diskuterats vid flera hemliga möten, Divide and Conquer.
För Kasselstrands del är det endast en principfråga för att ge igenom mot Åkesson för uteslutningen, det är därför han egentligen är totalt ointresserad av att faktiskt bygga upp ett parti med lokalpolitiker, då skulle ju partiet bli på riktigt och det får inte hända, syftet är ju redan uppfyllt och det handlar mest om att få desperata människor att börja tvivla på SD, att splittra väljarbasen och missleda motståndet genom att få SD'are att kämpa mot afs väljare istället för sosse/moderat/Centerväljare, och att ge eld till sjuklöverns väljare.

Hela syftet med afs är att man ska ligga lågt 90% av tiden och sedan flamma upp några månader innan valet. Då gör man skada mot oppositionen samtidigt som man aldrig blir ett organiserat hot mot etablissemanget.
Egentligen är det meningslöst att svara dig, men då det kan finnas några oinsatta läsare i tråden som tar dina argument på allvar måste jag göra ett försök i alla fall och ska hålla mig kort och koncis.

Om AfS finansieras av krafter som vill splittra nationalismen i Sverige borde deras reklam inte blockeras av TV4 m. fl. då de förfäktar en liknande agenda som Soros. Det går inte ihop.

Det är absurt att tala om att man måste ha lokalpolitiker för att vara ett "seriöst parti". I Sverige har vi åtta "seriösa" partier i riksdagen. Hur bra fungerar det? Snarare är AfS ett steg mot att totalt förändra hur partipolitiken i Sverige fungerar. Tänk om de lokala partierna runtom i landet inte var rena underhuggare till sina moderpartier i riksdagen. Då hade man aldrig kunnat driva igenom massinvandringen exempelvis eftersom kommunerna vet vilken katastrof det är. Istället borde varje kommun bestå endast av lokala partier medan man på riksnivå har andra partier. Då hade sunt förnuft kunnat råda på ett helt annat sätt och kommuner hade kunnat sätta hårt mot hårt istället för att tvingas gå ned på knä för moderpartiet.

Samtidigt är det väldigt viktigt att undvika att gå i samma fälla som SD. Det vill säga locka till sig nationalister version 1.0, låg-IQ slödder m. fl. som verkligen inte har någonting att göra inom politiken men som av någon anledning vill ställa upp i lokalval och förstör partiets image. Här har AfS agerat helt rätt och riktigt.
Citera
2019-05-19, 10:50
Medlem
Har varit och röstat AfS. Fanns röstsedlar i lokalen. Blir intressant att följa hur det går.
Citera
2019-05-19, 10:58
Medlem
Rykten, rykten. Kasselstrand eller lite skämtsamt Kazzlern, sa vid något torgmöte att över 20.000 röstade på AfS i riksdagsvalet. Men jag har hört siffran 30.000. Vad är sanning?

Hur går det nu? Valsedlarna finns överallt på vallokalerna, jag har kollat två vallokaler för förtidsröstning. Kommer fler än 20.000 att rösta på AfS?

Svårt för AfS att nå ut. Jag tror att det behövs vilja och pengar. Jag röstar som vanligt SD eftersom det biter.
Citera
2019-05-19, 10:59
Avstängd
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tclaesson

Jag ser det inte som otroligt att AfS har en eller flera externa finansiärer, det mest troliga som jag ser det i sådana fall är att ett eller flera av partierna som AfS har kontakt med gått in med en mindre summa. Där finns ju bevisat samröre. Men donationer, medlemsavgifter och eget kapital från företrädarna brode vara tillräckligt för att finansiera valrörelserna. Partiet verkar inte bada i pengar.

Så du tror att mäktiga/rika personer har ett syfte med att stödja AfS ekonomiskt?

Mycket intressant. Utveckla gärna.

AfS har uppenbarligen ekonomiska resurser som SD skulle bara kunna drömma om när de bara registrerade några promille vid valresultaten.
Citera
2019-05-19, 11:05
Medlem
I Malmö tänker högskolevänstern (Smålänningar och Stockholmare, EJ Malmöbor) som läser genus på högskolan attackera AfS med våld den 20 Maj. - Affischer på Möllan uppmanar folk att "ägga" AfS och stoppa dem från att tala och yttra sig. I Iran har de en religös polis. Det har vi i Malmö med. En religiös polis. Marx är deras gud.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in