2019-05-19, 10:09
Moderator
Ancistruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Tyvärr så har inte Elias Lindholm & Pettersson kommit igång riktigt ännu. Syns inte att de gjort nästan 1 PPG i NHL den gångna säsongen.

Det är jättebra att många spelare kommit igång ordentligt! Men att stjärnor som Lindholm och Petterson inte riktigt kommit igång ordentligt än känns lite oroande tycker jag. De bör nog funka bättre om vi skall ha en bra chans att försvara guldet.

Så, vad beror det på? Vad skall man göra åt saken, hoppas att det släpper eller flytta runt lite i kedjorna? Har du (eller någon annan) en bra förklaring och lösning?
Citera
2019-05-19, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ancistrus
Det är jättebra att många spelare kommit igång ordentligt! Men att stjärnor som Lindholm och Petterson inte riktigt kommit igång ordentligt än känns lite oroande tycker jag. De bör nog funka bättre om vi skall ha en bra chans att försvara guldet.

Så, vad beror det på? Vad skall man göra åt saken, hoppas att det släpper eller flytta runt lite i kedjorna? Har du (eller någon annan) en bra förklaring och lösning?

Jag tycker alla spetsegenskaper finns i Landeskog - Pettersson - Lindholm. Så kedjan är inte felkompenserad. Det är helt enkelt så att det kan ta ett tag att hitta kemin mellan de. Frågan är om det tar 3 matcher, 10 matcher eller 25 matcher innan kemin hittas. Jag ser två alternativ. Antingen fortsätter man och hoppas de hittar varandra innan turneringens slut, eller så ger man upp, gör om i den och någon annan kedja och hoppas det finns kemi där direkt istället. Det finns inget facit men två alternativ.
Citera
2019-05-19, 11:40
Medlem
Citat:
Jag tycker alla spetsegenskaper finns i Landeskog - Pettersson - Lindholm. Så kedjan är inte felkompenserad. Det är helt enkelt så att det kan ta ett tag att hitta kemin mellan de. Frågan är om det tar 3 matcher, 10 matcher eller 25 matcher innan kemin hittas. Jag ser två alternativ. Antingen fortsätter man och hoppas de hittar varandra innan turneringens slut, eller så ger man upp, gör om i den och någon annan kedja och hoppas det finns kemi där direkt istället. Det finns inget facit men två alternativ.

Jag tror att EP behöver en sniperliknande spelare med lite händer. Landeskogs händer är inte febomenala. Men som du sa, kemi kanske tar lite tid.
Citera
2019-05-19, 12:24
Medlem
appendixxivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leading
Jag tror att EP behöver en sniperliknande spelare med lite händer. Landeskogs händer är inte febomenala. Men som du sa, kemi kanske tar lite tid.

EP hade chansen med Nylander som kan snipa och har har händer men,funkade inte. Landeskog ska skapa ytor & utrymme åt EP är väl tanken.Den EP40 jag sett i NHL under den gångna säsongen ser inte jag i detta VM hittils.Ser ut om olika spelare.
EP40 i NHL hade en helt annan målmedvetenhet,självförtroende och swagger.EP nu ser ut som han gjorde förra VM dom matcherna han var med,
visar inte upp sin skill och respektlösa kaxighet med pucken.vart e självtilliten och varför är den borta?
Verkar mest mentalt.Vill se han ta betydligt fler skott,hans skott e galet bra.
Han är inte kass men finns så mkt talang i honom som jag vill se blomma ut även här.
Satt mest och tänkte på hur mkt bättre andrakedjan hade varit med Zibanejad som center.
Hoppas att han steppar upp,Han kan vara otrolig.

Spännande match mot Schweiz, Schweiz spelade som om det var final.
Citera
2019-05-19, 13:04
Medlem
appendixxivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schnyggve
Åh fan! Vad? har de 4 raka? shit...jag är mer än nöjd om vi tar 3! !

Jag var mer än nöjd efter 2 guld på raken. 1 till vore fantastiskt men sitter inte i soffan och kräver nåt
Citera
2019-05-19, 14:32
Medlem
Dirty.s avatar
Citat:
Man undra, är Nylander fortfarande oduglig, höjer Wennberg inte detta lag och håller inte Hörnqvist i en toppkedja?

Finns en del snillen här (läs ironi) som verkligen varit ute och cyklat med sina åsikter.

Tyvärr så har inte Elias Lindholm & Pettersson kommit igång riktigt ännu. Syns inte att de gjort nästan 1 PPG i NHL den gångna säsongen.
Lite väl tidigt att säga eller? Vi har bara mött ett "big-six" lag än så länge och då förlorade vi. Även om Schweiz spelade bra så har de inte i närheten av ett lika bra lag som vi på pappret. Schweiz har enbart 6 NHL spelare och 0 KHL spelare.

Jag gillar inte riktigt idén om att mäta prestationer på vem som trycker in flest puckar mot resterande skräplag kort sagt.

E. Lindholm och Pettersson hade bra NHL säsonger ja, men det är fortfarande bara en säsong. Lindholm är ju historiskt sett närmare 0.50 PPG än 1 PPG i NHL. Och Pettersson har som vi alla vet bara spelat en säsong i NHL.
Citera
2019-05-19, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av appendixxiv
EP hade chansen med Nylander som kan snipa och har har händer men,funkade inte. Landeskog ska skapa ytor & utrymme åt EP är väl tanken.Den EP40 jag sett i NHL under den gångna säsongen ser inte jag i detta VM hittils.Ser ut om olika spelare.
EP40 i NHL hade en helt annan målmedvetenhet,självförtroende och swagger.EP nu ser ut som han gjorde förra VM dom matcherna han var med,
visar inte upp sin skill och respektlösa kaxighet med pucken.vart e självtilliten och varför är den borta?
Verkar mest mentalt.Vill se han ta betydligt fler skott,hans skott e galet bra.
Han är inte kass men finns så mkt talang i honom som jag vill se blomma ut även här.
Satt mest och tänkte på hur mkt bättre andrakedjan hade varit med Zibanejad som center.
Hoppas att han steppar upp,Han kan vara otrolig.

Spännande match mot Schweiz, Schweiz spelade som om det var final.
Jag tror Elias behöver ett par år till för att orka med en så lång säsong mentalt såväl fysiskt. Han var stekhet i början av säsongen sen mattades han av ju längre tiden gick. Skickligheten har han bevisligen, kan han bara hålla en jämn nivå så är han en av de absolut bästa i världen.
Citera
2019-05-19, 15:10
Medlem
Lunkan började skakigt igår men spelade upp sig rejält!

Men, jag tycker det syns att han är på ålderns kvist. Inte riktigt lika bra reflexer och kvickhet längre, tror inte heller han har samma stamina kvar heller, vilket är normalt för vilken 37-åring som helst.
Citera
2019-05-19, 15:20
Medlem
MitchRapps avatar
Håller med. lunkan och lillnyllet har verkligt skärpt sig och igår var första matchen de var bra på riktigt. Då är det inte offensiven jag främst tänker på utan lillnylket jobbar fullfart hemmåt igår vilket inte tillhör vanligheterna.

Tycker ändå 4:e och 3:e linan presterat bäst såhär långt med Lander, Rasmussen och Krüger i spetsen. Bara för första och framför allt andra att ta rygg på dem.
Senast redigerad av MitchRapp 2019-05-19 kl. 15:24.
Citera
2019-05-19, 15:47
Medlem
Bartman777s avatar
Inte heller jag är helt främmande att göra om linan med Landeskog-EP40-Lindholm.
Som redan sagts, att bygga kemi kan ta tid, ibland går det fortare, ibland sker det på en gång. Och de har inte fått spela ihop så länge ändå, vad är det, 1-2 matcher?

Jag är lite kluven, på ett sätt skulle jag vilja fortsätta ge dem chansen, men det är snart slutspel, och då bör man inte behöva experimentera längre, utan då ska kedjorna sitta anser jag.

Så ska man börja flytta runt, gör det nu isåfall, och inte inför en kvart eller semi.

Frågan är bara hur man skulle formera det isåfall. Hörnqvist-Wennberg-Nyllet vill jag ju gärna inte spräcka, samtidigt som Landeskog, EP40 och Lindholm alla borde spela i någon av de två främsta linorna.

Kanske testa att flytta ner Lindholm till en tredjekedja och få en ganska produktiv sådan, men ändå med visst försvarstänk. Sen kanske testa att flytta upp någon av Lindblom, A. Kempe, L. Eriksson, eller Bratt (beroende på status) till första, tillsammans med Landeskog och EP40. jag vet att det låter tokigt att sätta Lindholm i en tredje, men vem vet, det kanske kan slå väl ut, beroende på kemin som sagt. Och då kanske vi har tre producerande linor.

Så ska man röra den nuvarande förstakedjan, bör man göra det väldigt snart, eller inte göra det alls.

Vad tänker ni?
Senast redigerad av Bartman777 2019-05-19 kl. 15:50.
Citera
2019-05-19, 16:42
Medlem
MitchRapps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bartman777
Inte heller jag är helt främmande att göra om linan med Landeskog-EP40-Lindholm.
Som redan sagts, att bygga kemi kan ta tid, ibland går det fortare, ibland sker det på en gång. Och de har inte fått spela ihop så länge ändå, vad är det, 1-2 matcher?

Jag är lite kluven, på ett sätt skulle jag vilja fortsätta ge dem chansen, men det är snart slutspel, och då bör man inte behöva experimentera längre, utan då ska kedjorna sitta anser jag.

Så ska man börja flytta runt, gör det nu isåfall, och inte inför en kvart eller semi.

Frågan är bara hur man skulle formera det isåfall. Hörnqvist-Wennberg-Nyllet vill jag ju gärna inte spräcka, samtidigt som Landeskog, EP40 och Lindholm alla borde spela i någon av de två främsta linorna.

Kanske testa att flytta ner Lindholm till en tredjekedja och få en ganska produktiv sådan, men ändå med visst försvarstänk. Sen kanske testa att flytta upp någon av Lindblom, A. Kempe, L. Eriksson, eller Bratt (beroende på status) till första, tillsammans med Landeskog och EP40. jag vet att det låter tokigt att sätta Lindholm i en tredje, men vem vet, det kanske kan slå väl ut, beroende på kemin som sagt. Och då kanske vi har tre producerande linor.

Så ska man röra den nuvarande förstakedjan, bör man göra det väldigt snart, eller inte göra det alls.

Vad tänker ni?

Tycker nog man testa att flytta upp Lander, flytta ut pettersson. Lirade vinge alla matcher utom 10 i växjö. Ner med lindholm. Flytta upp krüger som center i tredje, Rasmussen centrar fjärde.

Förstalinan skulle inte jag peta på men behöver få igång Pettersson och Landeskog.
Senast redigerad av MitchRapp 2019-05-19 kl. 16:52.
Citera
2019-05-19, 18:44
Medlem
Schnyggves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av appendixxiv
Jag var mer än nöjd efter 2 guld på raken. 1 till vore fantastiskt men sitter inte i soffan och kräver nåt

Ja herregud! självklart! men visst hade det vart häftigt? Om inte vi tar det så unnar jag Schweiz ett guld, det är de värda!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in