2019-05-18, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MitchRapp
Jesper Bratt ser ut att ta plats i laget samtidigt som Mario Kempe petas från truppen. Avslöjas dock inte vem som är ny 13:e forward.

Laget idag:

Lundqvist (Markström)

Ekman Larsson - Larsson
Ekholm - Klingberg
Pettersson - Gustafsson
Hägg

Nylander - Wennberg - Hörnqvist
Landeskog - Pettersson - Lindholm
Eriksson - Lander - A.Kempe
Lindblom - Kruger - Bratt
Rasmussen

Enroth, Holm och M.Kempe utanför.
Senast redigerad av 400Ben 2019-05-18 kl. 19:47.
Citera
2019-05-18, 20:13
Medlem
MitchRapps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Laget idag:

Lundqvist (Markström)

Ekman Larsson - Larsson
Ekholm - Klingberg
Pettersson - Gustafsson
Hägg

Nylander - Wennberg - Hörnqvist
Landeskog - Pettersson - Lindholm
Eriksson - Lander - A.Kempe
Lindblom - Kruger - Bratt
Rasmussen

Enroth, Holm och M.Kempe utanför.

Bratt borde vara ectraforward i mitt lag efter frÅnvaro.

Edit:bratt är extra. Inte Rasmussen.
Senast redigerad av MitchRapp 2019-05-18 kl. 20:21.
Citera
2019-05-18, 20:42
Bannlyst
Schweiz är grymma. Men Lunkan gör det igen. Lite som att han inte är vaken i början av matchen och vi släpper återigen in ett mål tidigt i matchen.
Citera
2019-05-18, 20:42
Medlem
Carrocks avatar
En spelare från Schweiz som jag gärna hade viljat haft i Sverige är Andrigehetto, hög fart, mycket energi och alltid bra i landslaget.
Citera
2019-05-18, 20:43
Medlem
Att hockey VM är något jag hejjar på Sverige inom är något som jag tappat för läänge sedan, möjligen kan det bli intressant i en final.

I denna match håller jag på Schweiz, för att det ÄR roligareom hockeyvärlden blir större, SChweiz har alltid varit spelskickliga men aldrig kunnat vara bättre än vissa individualister. Nu har Schweiz äntligen fått ihop ett par fina spelare, även inhemska spelare i framförallt Josi - deras första superstjärna, Hischier (bara 19 år än!) och Fiala. SÅ det vore roligtom de kunde ta steget vidare, kanske tom vinna guld! Småländer behöver detta. Tyskland har ju nu också Draisaitl, jag hoppas på att Tyskalnd och Schweiz går till semifinal minst.

Sverige är rätt ointressant förutom EP40, man vill se dem som gör sporten.
Citera
2019-05-18, 21:01
Medlem
OvissFramtids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leading
Att hockey VM är något jag hejjar på Sverige inom är något som jag tappat för läänge sedan, möjligen kan det bli intressant i en final.

I denna match håller jag på Schweiz, för att det ÄR roligareom hockeyvärlden blir större, SChweiz har alltid varit spelskickliga men aldrig kunnat vara bättre än vissa individualister. Nu har Schweiz äntligen fått ihop ett par fina spelare, även inhemska spelare i framförallt Josi - deras första superstjärna, Hischier (bara 19 år än!) och Fiala. SÅ det vore roligtom de kunde ta steget vidare, kanske tom vinna guld! Småländer behöver detta. Tyskland har ju nu också Draisaitl, jag hoppas på att Tyskalnd och Schweiz går till semifinal minst.

Sverige är rätt ointressant förutom EP40, man vill se dem som gör sporten.

Även om man vill att de mindre hockeynationerna ska gå längre så hejar man inte på dem när de möter Sverige. Det finns ett ord för det. Det börjar på L.
Citera
2019-05-18, 21:51
Moderator
Ancistruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bartman777
Kul! Jag gillar Schweiz och hoppas det går bra för dem.

Gissar att han inte hinner ansluta till matchen mot Sverige redan imorgon?
Kanske är lika bra för oss

Håller med. Schweiz är verkligen ingen lätt match. Kanske var det för 15 år sedan.
Har märkt att det är många som underskattar Schweiz fortfarande, jag förstår det verkligen inte. Tittar dom inte på hockey, utan tänker fortfarande att Schweiz är en blåbärsnation inom sporten?
Dom har varit bra ett tag nu, och har 2 VM-silver på 5 år.

Dom är vanligtvis galet bra på att få ihop laget, där alla jobbar stenhårt. Det, plus att dom faktiskt har bra spelare också.

Tror på 4-3 till Sverige, men vi skulle likväl kunna förlora också.

Visst var Schweiz en riktig blåbärsnation en gång i tiden, men det var klart mer än 15 år sedan. På 70-talet besegrade Soviet dem utan större ansträngning med typ 20-0 och på 80-talet med typ 10-1. Men redan på det sena 90-talet var de "ganska starka". Visst förlorade de fortfarande mot Ryssland, men det var snarare med 5-2 och liknande.
Citera
2019-05-18, 22:03
Medlem
GIANLUIGI1s avatar
Alltid kul att kolla efter svenska klubbars matchtröjor på läktarna. Björklövens och Leksands ser man alltid.
Citera
2019-05-18, 22:15
Moderator
Ancistruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Varför? Ni har 21NHL proffs och Schweiz har 2? Ni är för söta när ni skriver ner förväntningarna trots att ni redan har tagit guld

Citat:
Bra så, men iom att Klingberg anslöt så är ju guldet säkrat. Jag säger inte emot, jag bettade på Sverige redan innan

Citat:
Ni har överlägset bäst trupp, bara en svensk kan säga emot det

Känner jag ej viss bitterhet här i och med att många haft den stora oförskämdheten att inte hålla Finland som klara favoriter till guldet?

Att ett lag har fler kända och bra spelare (på olika positioner och lyckats spela ihop dem) gör sannolikheten högre att dessa kommer gå långt än att ett lag utan många kända och bra spelare kommer att göra det. Men det medför inte att det är bombsäkert att så kommer att ske och speciellt inte att inte en endaste match kommer att sluta annorlunda.

Sverige har ett starkt lag med många kända spelare och har således en högre sannolikhet att lyckas bra än t.ex. Finland som tyvärr inte fått med sina bästa spelare. Det är olika sannolikheter för olika utfall, inte på förhand givna slutresultat. Sannolikheten för att t.ex. Sverige vinner guld är högre än att t.ex. Finland gör det och än högre än att t.ex. Danmark gör det och ytterligare än högre än att t.ex. Storbritannien gör det.

Det är högre sannolikhet att vinna på lotto ju fler rader man lämnar in, men det är inte säkert att den som lämnat in fler rader vinner mer än den som lämnar in färre, det kan bli tvärt om, men det är mindre sannolikt.
Citera
2019-05-18, 22:45
Medlem
Bartman777s avatar
Det blev en jämn och intressant match som väntat.
Skönt att vi drog längsta strået till slut.
Citera
2019-05-18, 22:56
Medlem
Grittys avatar
Har Erik G en hjärnskada? Jobbig att lyssna på i studion.

Hockeyhjärna.
Citera
2019-05-19, 07:50
Medlem
Man undra, är Nylander fortfarande oduglig, höjer Wennberg inte detta lag och håller inte Hörnqvist i en toppkedja?

Finns en del snillen här (läs ironi) som verkligen varit ute och cyklat med sina åsikter.

Tyvärr så har inte Elias Lindholm & Pettersson kommit igång riktigt ännu. Syns inte att de gjort nästan 1 PPG i NHL den gångna säsongen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in