Citat:
Ursprungligen postat av
Swan65
Varför? Ni har 21NHL proffs och Schweiz har 2? Ni är för söta när ni skriver ner förväntningarna trots att ni redan har tagit guld
Citat:
Ursprungligen postat av
Swan65
Bra så, men iom att Klingberg anslöt så är ju guldet säkrat. Jag säger inte emot, jag bettade på Sverige redan innan
Citat:
Ursprungligen postat av
Swan65
Ni har överlägset bäst trupp, bara en svensk kan säga emot det
Känner jag ej viss bitterhet här i och med att många haft den stora oförskämdheten att inte hålla Finland som klara favoriter till guldet?
Att ett lag har fler kända och bra spelare (på olika positioner och lyckats spela ihop dem) gör sannolikheten högre att dessa kommer gå långt än att ett lag utan många kända och bra spelare kommer att göra det. Men det medför inte att det är bombsäkert att så kommer att ske och speciellt inte att inte en endaste match kommer att sluta annorlunda.
Sverige har ett starkt lag med många kända spelare och har således en högre sannolikhet att lyckas bra än t.ex. Finland som tyvärr inte fått med sina bästa spelare. Det är olika sannolikheter för olika utfall, inte på förhand givna slutresultat. Sannolikheten för att t.ex. Sverige vinner guld är högre än att t.ex. Finland gör det och än högre än att t.ex. Danmark gör det och ytterligare än högre än att t.ex. Storbritannien gör det.
Det är högre sannolikhet att vinna på lotto ju fler rader man lämnar in, men det är inte säkert att den som lämnat in fler rader vinner mer än den som lämnar in färre, det kan bli tvärt om, men det är mindre sannolikt.