2019-05-17, 08:49
Medlem
whogivesafucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prominenten
Detta är en retorik att hamra in en "sanning" och den går bra. Han pratar inte sporadiskt, det är ett retoriskt knep.
Kolla denna och berätta hur psyksjuk han är
https://www.youtube.com/watch?v=6Xg25iv5gPY

Nu orkade jag bara med början av Humles framförande. Men detta måste jag säga var klockrent.
De minuterna visade en president och inte en lallande clown.

Fast jag tror inte för fem röda att han kör något retoriskt knep normalt sätt. Finns ingen struktur i någonting han gör eller säger annars. Han är helt enkelt körd i huvudet som den narcissist mästerförhandlaren är.
Citera
2019-05-17, 14:42
Medlem
prominentens avatar
Det är bra att du har en åsikt.

Det finns mängder av klipp där man analyserar retoriken, en av knepen är att upprepa och trumma in budskap.

Citat:
Ursprungligen postat av whogivesafuck
Nu orkade jag bara med början av Humles framförande. Men detta måste jag säga var klockrent.

Fast jag tror inte för fem röda att han kör något retoriskt knep normalt sätt. Finns ingen struktur i någonting han gör eller säger annars. Han är helt enkelt körd i huvudet som den narcissist mästerförhandlaren är.
Citera
2019-05-17, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katalina
Att folk tror att han är klok är uppseendeväckande. Att man inte kan se att han är enconman med narcissism och sociopati är konstigt? Men antar att det är utvecklingsstörda som inte kan förstå.

Det beror mycket på att han föregicks av en president som tog emot fredspris och sedan lät bomberna regna, samt sa att han skulle stänga Guantanamo men inte gjorde det, b.la. Kontrasten är enorm.

Men mest beror det på att han är transparent och handlingskraftig, alltså att han inte är en conman. Samt att han får såna som dig att bli hysteriska.
Citera
2019-05-17, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hbphys
Det beror mycket på att han föregicks av en president som tog emot fredspris och sedan lät bomberna regna, samt sa att han skulle stänga Guantanamo men inte gjorde det, b.la. Kontrasten är enorm.

Men mest beror det på att han är transparent och handlingskraftig, alltså att han inte är en conman. Samt att han får såna som dig att bli hysteriska.

Men han har i alla fall personlighetsstörningar som gör honom till conman. Han lurar vissa, men inte mig och många med mig. Jag tror att man ska kunna ha en viss uppfattningsförmåga, som många i USA saknar, för att inse att han är en lurendrejare av stora mått. Det har han ju alltid varit. Jag tror att många i USA på något sätt blandar ihop honom med rollfiguren i hans teveshow.

Att hans hjärna saktar av beror förstås inte bara på ålder utan även på stress. Han hade inte stamina nog att vara president. Så nu ser vi honom smulas sönder inför våra ögon. Hans tal är engängt, består av tradiga upprepningar utan innehåll. Det är tomt och innehållsfattigt. Men i USA är det många som inte har utbildning, dvs riktig utbildning och de hamnar lite snett i det här.
Citera
2019-05-17, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whogivesafuck

Så klart det inte är ett retoriskt grepp. Saknar alla tecken på normalt språkbruk även om man vill upprepa något för effektens skull. Hans upprepande är för att hans hjärna kan inte hjälpa honom att minnas vad någonting handlar om nu. Han vet inte var hans pappa är född. Han har inte koll på ämnena så han har tre eller eventuellt fyra meningar som han upprepar upprepade gånger.

Att som president aldrig kan komma med minsta lilla tänkvärt är illa nog. Han har aldrig kunnat det, eftersom han är lite seg i kolan, men nu är det värre än någonsin. Och värre kommer det att bli. Kanske blir lite morbid humor fram till 2020?
Citera
2019-05-18, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katalina
Så klart det inte är ett retoriskt grepp. Saknar alla tecken på normalt språkbruk även om man vill upprepa något för effektens skull. Hans upprepande är för att hans hjärna kan inte hjälpa honom att minnas vad någonting handlar om nu. Han vet inte var hans pappa är född. Han har inte koll på ämnena så han har tre eller eventuellt fyra meningar som han upprepar upprepade gånger.

Att som president aldrig kan komma med minsta lilla tänkvärt är illa nog. Han har aldrig kunnat det, eftersom han är lite seg i kolan, men nu är det värre än någonsin. Och värre kommer det att bli. Kanske blir lite morbid humor fram till 2020?

Seg i kolan? Snarare har han lyckats bättre än förlorare som dig och andra Trumphatare på flashback.

Det är självklart ett retoriskt grepp att han upprepar saker, är du vänsterbliven eller?
Citera
2019-05-18, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FilthyScrub
Seg i kolan? Snarare har han lyckats bättre än förlorare som dig och andra Trumphatare på flashback.

Det är självklart ett retoriskt grepp att han upprepar saker, är du vänsterbliven eller?

Men Trumps upprepande är inte ett retoriskt grepp. Han gör det för att han kan inte hålla ihop saker och ting. Att göra analyser av något har han aldrig kunnat men nu är det värre än någonsin. Han är på väg att klappa ihop fullständigt. Och det är förhållandevis lång tid till 2020 så förstörs hans hjärna i den här takten är den en full av mögel innan sommaren är slut. Är det att vinna? Du tycker det, men jag anser att det är att ha förlorat ALLT. Han är slut som artist.
Citera
2019-05-19, 17:46
Medlem
celticjunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FilthyScrub

Man får lära sig nåt nytt för varje dag.
Donnie kör med retorik fast vi alla (utom de hjärntvättade trumpnissarna) vet att hans retorik beror på att han är dement
Citera
2019-05-21, 14:30
Medlem
Är väl svårt att avgöra om en fullblodsnarcissist som Trump också är dement eftersom det irrationella agerandet kan tyda på båda diagnoserna.

Det värsta scenariot skulle ju vara om Trump faktiskt var helt frisk och då fullt medveten om konsekvenserna av sitt agerande som president. Men med tanke på hans allt mer bristande kunskaper i tal och skrift samt numera illa dolda storhetsvansinne så är det nog demensen som nu åter knackar på dörren hos Trumpfamiljen.
Citera
2019-05-21, 15:46
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Är väl svårt att avgöra om en fullblodsnarcissist som Trump också är dement eftersom det irrationella agerandet kan tyda på båda diagnoserna.

Det värsta scenariot skulle ju vara om Trump faktiskt var helt frisk och då fullt medveten om konsekvenserna av sitt agerande som president. Men med tanke på hans allt mer bristande kunskaper i tal och skrift samt numera illa dolda storhetsvansinne så är det nog demensen som nu åter knackar på dörren hos Trumpfamiljen.
Tycker han språk har blir galet dåligt med tiden, och glömmer vart sin pappa är född och såna saker.
Så det är nog bägge.
Citera
2019-05-21, 16:05
Medlem
Finisterres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Tycker han språk har blir galet dåligt med tiden, och glömmer vart sin pappa är född och såna saker.
Så det är nog bägge.
Berätta mer om det här. Du får försöka ge exempel på det här dåliga språket du har hört. Anmärk och förklara. Det duger inte att bara tycka och hoppas att någon håller med!

Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49

Det gäller för dig med!
Senast redigerad av Finisterre 2019-05-21 kl. 16:12.
Citera
2019-05-21, 18:50
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finisterre
Berätta mer om det här. Du får försöka ge exempel på det här dåliga språket du har hört. Anmärk och förklara. Det duger inte att bara tycka och hoppas att någon håller med!

Det gäller för dig med!
Han klarar inte hela meningar, eller resonemang som sträcker sig över en mening.
Klarar inte av att uttala ord osv...osv...osv.. OCH SÅ VIDARE...osv...osv..
Men allt detta vet du redan, men skoj du visar ditt intresse i tron du sa nått.

Demensen ser vi många tecken på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in