Citat:
Ursprungligen postat av
hbphys
Det beror mycket på att han föregicks av en president som tog emot fredspris och sedan lät bomberna regna, samt sa att han skulle stänga Guantanamo men inte gjorde det, b.la. Kontrasten är enorm.
Men mest beror det på att han är transparent och handlingskraftig, alltså att han inte är en conman. Samt att han får såna som dig att bli hysteriska.
Men han har i alla fall personlighetsstörningar som gör honom till conman. Han lurar vissa, men inte mig och många med mig. Jag tror att man ska kunna ha en viss uppfattningsförmåga, som många i USA saknar, för att inse att han är en lurendrejare av stora mått. Det har han ju alltid varit. Jag tror att många i USA på något sätt blandar ihop honom med rollfiguren i hans teveshow.
Att hans hjärna saktar av beror förstås inte bara på ålder utan även på stress. Han hade inte stamina nog att vara president. Så nu ser vi honom smulas sönder inför våra ögon. Hans tal är engängt, består av tradiga upprepningar utan innehåll. Det är tomt och innehållsfattigt. Men i USA är det många som inte har utbildning, dvs riktig utbildning och de hamnar lite snett i det här.