Flashback bygger pepparkakshus!
2019-05-03, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sockermissbrukare
Kan det vara någon av gossarna som äger TuttiFrutti? Det var ju någon av dem som pantade Harrys.

Fick höra höromdagen att det är mer än godis som ska finns i deras lager i källaren
Undrar vad det kan vara ?
Kanske dax för en polisrassia
Citera
2019-05-05, 16:04
Medlem
Sockermissbrukares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gormer
Fick höra höromdagen att det är mer än godis som ska finns i deras lager i källaren
Undrar vad det kan vara ?
Kanske dax för en polisrassia

Droger är min gissning. Jag är inte direkt insatt i deras verksamhet men det är väl mer eller mindre välkänt att det langas eller förvaras droger där. Möjligt att det finns andra olagligheter som försiggår ikring den butiken. Polisen har nog ganska bra koll på dom.
Citera
2019-05-05, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av senhackaren
Inte första gången det bankas polis. Tydligen mer och mer populärt nu för tiden.

Yepp. Fler bruschor ute i smeten nu...
Citera
2019-05-16, 17:00
Medlem
pc-load-letters avatar
Jag tror att det här hör samman

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/jonkoping/poliser-skadade-da-misstankt-anvande-kraftigt-vald
Citat:
Poliser skadade då misstänkt använde kraftigt våld

Två poliser i Jönköping skadades allvarligt i samband med att de skulle gripa en man som visade sig vara en professionell MMA-fighter. Mannen gav sig på poliserna och den ene fick en fraktur på näsbenet.

Det var i samband ett gripande i slutet av april som den misstänkte mannen attackerade de båda polismännen med så kraftigt fysiskt våld att båda slås till marken.

I en anmälan till Arbetsmiljöverket skriver polisen att den berörde personen visar sig vara en professionell MMA-fighter som är väl förtrogen med fysiska tekniker som är avsedda att orsaka kraftig skada.

En snabb titt i diariet på Arbetsmiljöverket och det borde handla om ärende 2019/028007
Citera
2019-05-17, 06:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pc-load-letter
Jag tror att det här hör samman

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/jonkoping/poliser-skadade-da-misstankt-anvande-kraftigt-vald

En snabb titt i diariet på Arbetsmiljöverket och det borde handla om ärende 2019/028007

Det är samma ärende!

https://www.jnytt.se/article/poliser-slagna-till-marken-av-mma-fighter/

Originalartikeln från 30 April finns i botten.
Citera
2019-05-17, 09:55
Citat:
Ursprungligen postat av kentuckyfry
Föga förvånad att polisen åker på däng. Kåren består mest av lebbar, småtjejer, feminiserade män, plugghästar, kommunister, och feminister, vilket är representativt för övriga Sverige.

Ditt påstående stämmer inte alls enligt hela AIK fotboll och deras hårda skara supportrar. Det har gått så långt att AIK som klubb känner sig hotade och misshandlade av den brutala och aggressiva svenska polisen..
Citera
2019-05-17, 15:15
Medlem
Bamse666s avatar
Vem är gm då?
Citera
2019-05-17, 16:50
Medlem
Flamses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tankevurpan
Vad sägs som ingenting? Är du dum i huvudet på riktigt? Poliser är ingen jävla jury, domare och bödel.

Hoppas du en dag blir oskyldigt anklagad för något liknande ditt jävla kräk och jag skulle inte tacka nej till att få vara flugan på väggen. Jag gjorde inget motstånd i huvudtaget, tänkte att jag får väl åka in och spendera tiden i häktet tills sanningen kommer fram, dvs min oskyldighet, men icke sa nicke. Det ska bara jävlas... Poliser idag = ett gäng kuksugare (kvinnor som män)

Edit: sitter här i mörkret, ungarna och frugan sover och jag på riktigt kontemplerar att det vore inte fyskam om polisen bara togs bort. I mitt hushåll välkomnar vi darwinism och små kräk som dig som gömmer sig bakom polisen är dom första som skulle få äran att slicka mina skor.

Edit: det finns en djupare tanke bakom detta. Människor som förväntar sig att ”snuten gör rätt för sig” är i regel människor som flyr konflikt och tror på riktigt att polisen finns där för att beskydda. Beskydda från vad? Du är på väg ensam hem från krogen och ett gäng på 5 pers beslutar sig för att sparka ihjäl dig och lyfta din plånbok och mobil. Vad ska polisen göra åt det? Du är död innan polisen ens hunnit reagera om någon ringer 112 samtidigt som misshandeln sker. Ha tilltro i sig själv är A och O. Då slipper man vara rädd.

Varför diskuterar du med någon som inte förstår skillnaden mellan misstänkt och gärningsman?
Citera
2019-05-17, 17:06
Medlem
letspanics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bamse666
Vem är gm då?

Spekuleras i kommentarsfältet på Kimura om händelsen att det är någon med initialerna RN och som är 27 år.
Citera
2019-05-17, 17:23
Medlem
pc-load-letters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letspanic
Spekuleras i kommentarsfältet på Kimura om händelsen att det är någon med initialerna RN och som är 27 år.

Jag får upp namnet R*as*mus No*lh*age om jag följer spekulationerna i den tråden "googlar man på staden och mmaproffs"
Citera
2019-05-17, 17:25
Medlem
Diabeteskomas avatar
De har puffror - jag förstår inte problemet. Man genomför en fordonskontroll på det vis att man själv är säker och attackeras man skjuter man verkanseld. Jävla trams. Uppsnäppning tack, två centralt placerade bulor plus en i skallen hade vart lämpligt.
Citera
2019-05-19, 07:09
Medlem
PsychoRastaSkinheds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pc-load-letter
Jag får upp namnet R*as*mus No*lh*age om jag följer spekulationerna i den tråden "googlar man på staden och mmaproffs"

Det står mma-proffs i nyhetsartiklarna. Rasmus har bara gått amatörmatcher. + att han inte bor i Jönköping längre.

Finns i nuläget inget aktivt proffs från Jönköping. Finns däremot ett gäng veteraner från förr i tiden som gick några proffsmatcher. Varav en relativt nyligen frigiven från narkotikabrott och misshandel, han var påtänd och misshandlade en barnfamilj på en lekplats. Rätt så stor och muskulös kille i 40-års åldern. Ska dock inte längre bo i jönköping men kan lika gärna ha varit på besök.

Sen vet jag också att det var ett gäng mma-fighters från främst göteborg som varit på träningsläger under valborgsmässoafton. De hade en stor fest på kvällen med flera proffs som var där. Personligen tror jag det är störst chans att det är en fighter som var på besök på någon fest.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in