2019-05-17, 14:18
Medlem
Jag skulle tro att man kommer låta partiet finnas kvar tills det blir bortglömt, så man slipper göra något pinsamt uttalande om att det läggs ner. Efter det här valet lär det dock i praktiken vara ett dött parti.
Citera
2019-05-17, 14:42
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avlans
Följ gärna kontot afstjejer på Instagram.
Tackar, det här ökar incitamenten för mig att bli aktivare som aktivist, du vet utopin att det kan kanske leda till att få svensk fitta via gemensamma intressen då man ju gärna vill kunna gå politiskt samma öde till mötes som en viss Gadaffi, sen får man fantisera om att dessa tjejer såg mera vänster ut än dom gjorde

Apropå just ryggtavlan på AFS-tjej så har man ju ändå själv trappat upp aktivismen på hemmaplan, ja joggar på skogsvägar iförd douchig AFS-piket och så fort jag ser en vandrande tjej springer jag om henne men drabbas av en sträckning & demonstrativt bromsar in framför henne och uppvisar oskyldigt ryggtavlan med "ta tillbaka makten Sverige ut ur EU" som ett brinnande flygplan med en reklambanderoll i svansen

Citat:
Ursprungligen postat av EuVal2019
AFS torgmöte Örebro LIVE:

Youtube: https://www.youtube.com/watch?v=ta3qozOsrAM
Facebook: https://sv-se.facebook.com/altforsverige/videos/1190235384492228/
Det där såg inte ut som Vivalla direkt, Örebro centrum/torg/åtm den där gatan.......verkar alltså vara skonat
Senast redigerad av Enmansdemo 2019-05-17 kl. 15:24.
Citera
2019-05-17, 14:44
Medlem
Det är exakt samma tugg om AfS som de var för SD. Lika tröttsamma och illa insatta kommentarer om diverse. Sällan har de någon som helst bäring i verkligheten. Vi som sett SD, Ny Demokrati och ett antal olika lokala partier inser att AfS följer samma utvecklingsschema som de andra. Först går det trögt i ett antal val och sedan lossnar proppen. Uthållighet är a och o. Partiledaren är mycket viktigare i dylika partier än hos etablerade partier. Kasselstrand är mannen för uppgiften. Och när det väl händer kommer SD fundera hårt om deras kramade och ängslan runt 7klöverns accepterande var rätt väg.
Citera
2019-05-17, 15:02
Medlem
De behöver inte komma in för att det ska räknas som en framgång. Skulle de få närmare 1 procent bör det ses som en stor framgång. EU-valet bör faktiskt främst ses som en språngbräda inför nästa riksdagsval. Det är trots allt på nationell nivå som ett beslut om utträde måste tas, inte från EU-parlamentet (vore dock trevligt och mycket bra reklam om de kom in, och skulle kunna bilda opinion därifrån).

Så min åsikt är, så länge de växer så finns det all anledning att fortsätta. "Problemet" är att EU-val och riksdagsval är olika typer av val, vilket SDs resultat tydligt visar på. Så det är fortfarande svårt att exakt bedöma hur bra ett resultat är. Vi får helt enkelt se. Men det är helt absurt att tycka att det vore ett misslyckande om de fick 2-3 procent i EU-valet. Jag personligen vågar dock inte spekulera om resultat, men så länge de ökar så kommer jag vara i olika grader nöjd. Helst åtminstone närmare 1 procent, men vi får se. 0,5 skulle vara "okej", det har trots allt inte ens gått ett år sedan riksdagsvalet.
Senast redigerad av ABC. 2019-05-17 kl. 15:04.
Citera
2019-05-17, 15:13
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ludermassigneger
Kollar på AfS EU-valmöte i Örebro, och hur vettiga tal Gustav än håller så talar han helt för döva öron. Partiet samlar knappt något folk, och retoriken de för går inte hem hos svenskar som fortfarande är rädda för att höra sanningen. Så länge Svensson har det gott ställt med tacos på fredag och lönen i kuvertet varje månad kommer de aldrig rösta på något, ur deras synpunkt så radikalt som AfS.

Partiet fick ca 30tusen röster i riksdagsvalet, ett val där dom satsade betydligt hårdare och mer aggresivt än under EU-valet. För att komma in skulle de behöva minst 5dubbla antalet röster. Feministiskt Initiativ med ziggisen Soraya Post som spitzenkandidat, som fick tidernas snålskjutskampanj gratis av svensk media för att det är det mest kulturmarxistiska partiet vi har fick 200tusen hjärndöda röster år 2014.

Vi kan alltså konstatera att det skulle behövas ett smärre mirakel för AfS at ta sig in i Europaparlamentet, och dom kommer inte lyckas. Besvikelsen kommer bli ett faktum och det är lång tid tills nästa riksdagsval. Kasselstrand & Co borde förlora väldigt mycket stridsmoral efter två nederlag.

Så hur länge tror ni de orkar? Läggs partiet ned direkt efter ännu en flopp, eller orkar de vidare?

Kalle Anka-partiet har funnits i typ 20 år och brukar få några hundra röster. AfS kommer nog luffa på ett tag till. Kommer de någonsin få något inflytande? Jävligt tveksamt.
Citera
2019-05-17, 15:15
Medlem
PingPongZongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pingubengt
Det är exakt samma tugg om AfS som de var för SD. Lika tröttsamma och illa insatta kommentarer om diverse. Sällan har de någon som helst bäring i verkligheten. Vi som sett SD, Ny Demokrati och ett antal olika lokala partier inser att AfS följer samma utvecklingsschema som de andra. Först går det trögt i ett antal val och sedan lossnar proppen. Uthållighet är a och o. Partiledaren är mycket viktigare i dylika partier än hos etablerade partier. Kasselstrand är mannen för uppgiften. Och när det väl händer kommer SD fundera hårt om deras kramade och ängslan runt 7klöverns accepterande var rätt väg.

Ska man jämföra kampen mellan SD och AFS så tycker jag det är kampen mellan SD och ND man ska jämföra med. Har ni helt glömt bort Nationaldemokraterna? Partiledarna Tor Paulsson, Anders Steen, Tomas Johansson, Nils-Eric Hennix och sist men oxå minst Marc Abramsson? Många som trodde att ND skulle äta upp SD totalt. Såg ju ut så i början. ND hade överlägset fler aktivister, och syntes överallt. Men i riksdagsval och EU val så var dom aldrig i närheten av SD. Och större blev skillnaden med åren. För ND kämpade ju på i 13år. Strax innan riksdagsvalet 2014 la dom ner partiet. Då var det väl bara Marc och "Lillsatan" kvar nästan.

Kasselstrand är förbannat bra och min röst får han ju. Men det är svårt utmana SD. Inget parti har lyckats innan. Och idag är det ännu svårare. Inte ens riksdagspartierna klarar av SD.
Citera
2019-05-17, 15:20
Medlem
Tycker faktiskt att reklamfilmen inte var något vidare. Förvånansvärt många vet inte ens vad Swexit står för. Men men, nu kommer den inte visas i vilket fall, vilket naturligtvis är synd.
Citera
2019-05-17, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PingPongZong
Ska man jämföra kampen mellan SD och AFS så tycker jag det är kampen mellan SD och ND man ska jämföra med. Har ni helt glömt bort Nationaldemokraterna? Partiledarna Tor Paulsson, Anders Steen, Tomas Johansson, Nils-Eric Hennix och sist men oxå minst Marc Abramsson? Många som trodde att ND skulle äta upp SD totalt. Såg ju ut så i början. ND hade överlägset fler aktivister, och syntes överallt. Men i riksdagsval och EU val så var dom aldrig i närheten av SD. Och större blev skillnaden med åren. För ND kämpade ju på i 13år. Strax innan riksdagsvalet 2014 la dom ner partiet. Då var det väl bara Marc och "Lillsatan" kvar nästan.

Kasselstrand är förbannat bra och min röst får han ju. Men det är svårt utmana SD. Inget parti har lyckats innan. Och idag är det ännu svårare. Inte ens riksdagspartierna klarar av SD.

Nejdu, ND och AfS har inte många ideer gemensamt och kärnan är annorlunda. Du vet exakt vad jag menar. AfS är SD pre 2014. Inget annat. SD är idag det 8 klöverpartiet. Och iom deras tillbakadragande av EU utträde finns bara ett sådant alternativ kvar. AfS.
Citera
2019-05-17, 15:56
Medlem
OliverCromwells avatar
AfS måste komma in i EU-parlamentet nu.

Annars kommer AfS att lägga ner helt.

Folk har för fan tagit lån för att satsa på dem. Får de inget resultat nu, så kommer det inte att hända någonting alls.

Sommaren 2020 har AfS lagt ner. Och det kommer inte att vara någon stornyhet förutom här på FlashBack.

Tänk även på att Kasselstrands podd bara nyligen gick i graven. Det blir allt mindre verksamhet från hans krets. Uppenbart att han börjar inse att det snart är över.
Citera
2019-05-17, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OliverCromwell
AfS måste komma in i EU-parlamentet nu.

Annars kommer AfS att lägga ner helt.

Folk har för fan tagit lån för att satsa på dem. Får de inget resultat nu, så kommer det inte att hända någonting alls.

Sommaren 2020 har AfS lagt ner. Och det kommer inte att vara någon stornyhet förutom här på FlashBack.

Tänk även på att Kasselstrands podd bara nyligen gick i graven. Det blir allt mindre verksamhet från hans krets. Uppenbart att han börjar inse att det snart är över.
Haha, verksamheten från G har ju ÖKAT. Vilka har tagit lån? Jag sätter huvudet på att AfS inte lägger ner. Varför? Jo, för att jag ser drivet i folket. Bara kolla vad Yvonne, Per och Gustav har gjort det senaste året.
Uppenbarligen hade de ekonomin för att köpa annonser i TV4
Citera
2019-05-17, 16:03
Medlem
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alltidantidig
Haha, verksamheten från G har ju ÖKAT. Vilka har tagit lån? Jag sätter huvudet på att AfS inte lägger ner. Varför? Jo, för att jag ser drivet i folket. Bara kolla vad Yvonne, Per och Gustav har gjort det senaste året.
Uppenbarligen hade de ekonomin för att köpa annonser i TV4

Hehe, ja. Vart tror du dom pengar kommer ifrån?

Gissa två gånger. De är bankruttna om inte de tar sig in i EU-parlamentet nästa vecka.
Citera
2019-05-17, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OliverCromwell
Hehe, ja. Vart tror du dom pengar kommer ifrån?

Gissa två gånger. De är bankruttna om inte de tar sig in i EU-parlamentet nästa vecka.
Banklån tänker du på? Snart (om det inte har redan gjort det) släpps alla partier som deltog i riksdagsvalets ekonomirapport.

Men vilka personer har tagit lån? Har missat det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in