Citat:
Ursprungligen postat av
likor
Min gissning var offerkofta, men det är för långt.
(Det finns även långa modeller.)
Tänk om Oskar har "kidnappat" diagnosen ME för att dölja den verkliga orsaken till morden?
Vad säger ni Vidar17 och Lillamig72 om detta?
Tänker att dra in diagnosen i dessa bestialiska mord gynnar inte saken för de sjuka med denna diagnos.
Vad Oscar egentligen tänkte kan i alla fall inte jag veta. Är varken synsk eller någon tankeläsare. Och heller aldrig träffat eller pratat med honom. Har skrivit om mycket annat än ME i den här tråden.
Och har varit med från början. Läst allt som har skrivits.
Men när jag till slut har börjat att skriva om ME har det varit i huvudsak för att rätta Rappyt och Solglittret när de har skrivit en massa rappakalja om den diagnosen, sjukdomen, patientföreningen och människor som insjuknat. Om mottagningar som finns för patientgruppen. Det är extra allvarligt.
Det behövs för att få jämvikt i tråden. I alla fall innan mitt eget huvud exploderar av ilska. (Obs ironi) Det är många som läser tråden. En tråd som stundtals varit kidnappad av dessa två skribenter.
Det finns inga i den här tråden som har skrivit så många inlägg som handlat om ME och så mycket skit om ME som de har gjort. Det måste ha blivit tusentals inlägg nu. Är de dumma? Eller väljer de att spela dumma? Vilket har fått i alla fall mig att misstänka att de har någon sorts agenda. Då de inte slutar. Utan fortsätter i inlägg efter inlägg. Som en papegoja upprepar de sig om och om igen. Och låtsas för varje gång att det är nya tankar och nya förklaringar. De lär sig aldrig när jag eller andra skribenter förklarar ren fakta för dom. Mycket märkligt. Och sedan blir det vi som svarar Solglittret och rappyt som blir anklagade för att vara en ME-lobby. Finns det ingen självinsikt? Väljs det att spela dum? Det är extra allvarligt då den ena av skribenterna utger sig för att vara läkare. Som läkare behöver man en god människosyn. Annars ska man inte arbeta som läkare. Förstår man inte allvaret. Så är man tja dum...
Tråden handlar om mordet i Bjärred. Om Agnes och Moa. Hur det kunde hända att en hel familj utplånades med både mord och självmord. Hur det kunde hända här i Sverige? I Sverige där det ska finnas ett bra skyddsnät för barn och familjer när de får det svårt.
Agnes och Moa fick hemundervisning pga att de inte klarade av att vistas i skolans miljö. De orkade inte det. De var sjuka. Deras sjukdom finns dokumenterad. Deras föräldrar klarade inte av att hantera sina döttrars livssituation.Och sina egna livssituation. Deras föräldrar hanterade det genom att i samförstånd ta livet av sina egna barn. Och därefter sig själva.
Det finns många skribenter i tråden som har egna barn. Och kan sätta sig in i hur svårt familjen måste ha haft det. Hur svårt Agnes och Moa måste ha haft det. Innan deras liv för alltid släcktes.