2019-05-17, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Då hoppas jag att du får samma svar av den användare (det är nämligen facit i frågan)
Svaret brukar vara olika från religiösa personer. Vissa kan tänka sig ändra sin moral när kvinnans liv står på spel. Då är barnmord helt plötsligt ok.
Citera
2019-05-17, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tom-tom-85
Detta är fakta o fakta skiter fullständigt i dina känslor om vad du känner inombords o om du är troende eller förnekare spelar ingen roll i detta sammanhang för fakta kvarstår att Abort är MORD.

Abort är Överlagt mord o det är ett godkännande från staten att kvinnan får släcka ett liv i hennes mage då hon ej har moralen o kunskapen att det hon bär på är redan ett liv o INTE ett embryo format som en degklump.

38 000 bebisar bara i Sverige aborteras varje år
o det handlar INTE om att kontrollera kvinnans rätt till sin kropp utan det handlar alltid om den gudomliga egenskapen kvinnan har fått att få bära fram ett liv i sig. Det mest försvarslösa som finns i världen är BEBISAR o vi gör allt i vår makt att skydda dem små liven när vi gör mat till dem när vi kör bilen när vi är hemma osv. ALLT utgår i våra liv att våra barn har det bra. En ofödd bebis har än mindre rätt till sin rätt att få leva. Det viktigaste arbetet en människa kan utöva är föräldraskap👍👍Det är den största gåvan Gud har gett människan nämligen att Kvinnan har Gåvan att utveckla o bära liv i sig❤❤Den främsta mänskliga rättigheten är RÄTTEN TILL LIV.

Lyssna på Ben Shapiro o Rebecka Keissling det är två mycket kloka kunniga förespråkare av PRO LIFE rörelsen. Abort är MORD det är så bara o efter att ha sett detta som jag länkar till dig så hoppas jag att du med vaknar o inser att Abort är något av ondo. 56 miljoner bebisar får aldrig se dagens ljus utan blir nerspolade i toaletten😭😢Bara sitta o skriva detta gör mig tårögd.

Jag är PROLIFE FOR LIFE o sen skiter jag fullständigt om hela Svea Rike bannar sig över mig o kallar mig för en kvinnohatande fanatisk mupp. Jag är raka motsatsen till det men det är inte faktan som kommer fram utan människors känslor.

Jag som Man ska ju inte ha nåt att säga till om när det kommer till abort vilket är skitsnack o något jag aldrig kommer tolerera. Jag tänker yttra mig o lobba för att få Abort kriminaliserat.
Ofödda bebisars liv går före tokiga själviska kvinnor som inte fattar att det hon bär på är något större än hon själv kan förstå. Hon kommer inte få ett straff i detta sketna land men i livet efter detta så kommer straffet bli kännbart. Att inte mörda är en pelare i vårt samhälle som kommer från ett av våra 10 budord.

95% skulle aborteringen av våra ofödda sjunka till. Jag vill inte straffa kvinnor som skulle utföra abort även om det var olagligt utan läkarna skulle straffas.

Många ser ner på dessa delstater som bakåtsträvare kristna fanatiker o då undrar jag när är det fel att försvara ofödda bebisar som man kan höra hjärtslag efter den 4 veckan sen samlaget ägde rum. Om det är att vara en kristen bakåtsträvande fanatiker så är jag det alla dagar i veckan. Det är det enda rätta att vara då.

Jag står hellre ensam för det goda än att stå tillsammans för det felande.

GUD VÄLSIGNA ALABAMA o GEORGIA o övriga delstater som försvårar o arbetar att ta fram lagar att få bort abort kliniker i USA. USA är på rätt väg o Prolife rörelsen växer jag som inte ens är medborgare där är medlem.

Hollywoodstjärnor i sina gated communitys kan sexstrejka hur mycket dem vill dem övriga 400 miljoner amerikaner lever sina liv utanför deras liberala gudlösa selfieälskande grindar. Jag Ber till vår Fader att Trump blir omvald. Han står på dem oföddas sida.

FÖR övrigt vill ja bara propagera att ni som är vakna o konservativa Trump Anhängare i vårat feminist satanistiska morallösa Skitland som Sverige har blivit så ska ni börja
Prenumerera på Mark Dice Channel han är BÄST på Youtube likaså Paul Joseph Watson, Alex Jones, Jordan Peterson, Candace Owen, Charlie Kirk, Fox News Channel, OANN CHANNEL. Konservativa MAGA anhängare som visar hur den liberala sinnessjuka maffian beter sig.

Lagen i Alabama kallas för övrigt för HJÄRTSLAGSLAGEN

AMEN

https://youtu.be/RDmwPGrZkYs

https://youtu.be/xPuUysSXvl8

https://youtu.be/OZXQBhTszpU

https://youtu.be/X3MXQo9u6CM

Trump är ju lite känd för att ligga runt trots att han är gift. Hur ser du på det?
Citera
2019-05-17, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lallisen
Den studien handlar bara om att män i genomsnitt diggar lammkött, Nice try försök igen gubben.

Hur många oskulder har du legat med?
Vilken var yngst?
Tänder du på barnsliga 13 åringar?
Sök hjälp.

Roastie toastie pudding and pies
Can't get a boyfriend so she cries
Goes to flashback and finds a thread
Shocked to find that in her stead
Men are done, they've had enough
Of roasties cries and mental stuff
Robots soon, the future's near
And that really gives the roastie fear
She kicks and screams and throws a fit
A well rehearsed and vocal skit
Her only worth has been tossed out
And all she can do is cry and pout
Her posts are short and fraught with rage
How can she compete in ripe old age?
Stuck inside her private hell
"I've got you now, you fucking man!"
But nobody listened, cared or heard
Not a single bloody word
The men rejoiced and had a pint
Together on a joyous night
Roasties no longer waste our lives
Now that we've got robot wives
Senast redigerad av libertay 2019-05-17 kl. 14:14.
Citera
2019-05-17, 14:10
Medlem
tom-tom-85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Vad anser du om att göra abort om kvinnans liv är i fara?

Den gamla klassikern kommer fram som vanligt av besserwissern. Har kollat upp detta o på 100 000 alltså HUNDRA TUSEN födslar så är risken 0.001 procent chans att en sådan komplikation händer i Sverige. Det motsvarar att 99 997 kvinnor föder sin bebis utan komplikationer eller risk för komplikationer. Dem övriga 3 kvinnor som tyvär hamnar i detta läge har 77% chans att klara att rädda bebisen o kvinnan med livet i behåll. Om dem stoppar blodflödet till bebisen så bebisen dör så är det 3 bebisar på 100 000 födslar.
Dör modern i födosängen så hamnar det ALLTID på nyheterna, lokala nyhetsstationer, tidningar osv osv för det är så extremt ovanligt. Men läkarna gör alltid sitt bästa att rädda båda o i sista stund tas beslutet att rädda kvinnan då är procenten nere på ynka 23 procent att hon inte klarar sig. Detta kallas för övrigt inte abort på läkarspråk utan bebisen är då full utvecklad människa så det är inräknat i statistik dödsfall.
Senast redigerad av tom-tom-85 2019-05-17 kl. 14:18.
Citera
2019-05-17, 14:11
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ja, åberopar man Gud och att liv är heligt så ska man vara konsekvent.

Fast den kvinnan jag nämnde var inte ens troende. Bara principfast.

Dock tror jag att t.o.m Gud - om han finns - kan ha förståelse för, att en ung kvinna väljer sitt eget liv om hon måste välja mellan det och ett litet fosters. Men nu har vi en situation i stora delar av västvärlden, där kvinnor gör abort för att "barnet skulle komma i fel fas i karriären", "jag har inte festat färdigt än", "nu har vi redan bokat en resa till Mallis", "nu har vi redan bokat allt till bröllopet, och då vill jag vara smal och fin i min brudklänning". Och då känns det som att någon måste ryta ifrån. Det GÅR ju inte.
Citera
2019-05-17, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Fast den kvinnan jag nämnde var inte ens troende. Bara principfast.

Dock tror jag att t.o.m Gud - om han finns - kan ha förståelse för, att en ung kvinna väljer sitt eget liv om hon måste välja mellan det och ett litet fosters. Men nu har vi en situation i stora delar av västvärlden, där kvinnor gör abort för att "barnet skulle komma i fel fas i karriären", "jag har inte festat färdigt än", "nu har vi redan bokat en resa till Mallis", "nu har vi redan bokat allt till bröllopet, och då vill jag vara smal och fin i min brudklänning". Och då känns det som att någon måste ryta ifrån. Det GÅR ju inte.
Ja, jag vill även minska aborterna. Men det är ju ett annat problem, som har med attityd och sexualkunskap att göra.
Citera
2019-05-17, 14:15
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Den gamla klassikern kommer fram som vanligt av besserwissern. Har kollat upp detta o på 100 000 alltså HUNDRA TUSEN födslar så är risken 0.001 procent chans att en sådan komplikation händer i Sverige. Det motsvarar att 99 997 kvinnor föder sin bebis utan komplikationer eller risk för komplikationer. Dem övriga 3 kvinnor som tyvär hamnar i detta läge har 77% chans att klara sig med livet i behåll om dem stoppar blodflödet till bebisen så när en kvinna dör i Sverige i födosängen så hamnar det ALLTID på nyheterna, lokala nyhetsstationer osv osv för det är så extremt ovanligt. Men läkarna gör alltid sitt bästa atträdda båda o i sista stund tas beslutet att rädda kvinnan då är procenten nere på ynka 23 procent att hon inte klarar sig. Detta kallas för övrigt inte abort på läkarspråk utan bebisen är då full utvecklad människa så det är inräknat i statistik dödsfall.

Den situationen du talar om, där läkarna måste välja mellan moderns och barnets liv vid en förlossning, har ju inget med abort att göra. Och precis som du säger, så är det så ovanligt att det i princip inte händer.

Däremot kan det hända tidigare i graviditeten, att man måste avbryta en graviditet t.ex. för att modern blir sjuk och måste komma igång med en medicinering eller annan behandling som inte är förenlig med graviditet, eller vid havandeskapsförgiftning. Men detta är medicinska beslut som tas av läkare och inte på kvinnans önskan (även om hon har rätt att neka, som min väninna gjorde som jag berättade om förut, enligt lagen om patientens autonomi), och har i princip inget med abortdebatten att göra.
Senast redigerad av Merwinna 2019-05-17 kl. 14:19.
Citera
2019-05-17, 14:16
Medlem
Citat:
Den gamla klassikern kommer fram som vanligt av besserwissern. Har kollat upp detta o på 100 000 alltså HUNDRA TUSEN födslar så är risken 0.001 procent chans att en sådan komplikation händer i Sverige. Det motsvarar att 99 997 kvinnor föder sin bebis utan komplikationer eller risk för komplikationer. Dem övriga 3 kvinnor som tyvär hamnar i detta läge har 77% chans att klara sig med livet i behåll om dem stoppar blodflödet till bebisen så när en kvinna dör i Sverige i födosängen så hamnar det ALLTID på nyheterna, lokala nyhetsstationer osv osv för det är så extremt ovanligt. Men läkarna gör alltid sitt bästa atträdda båda o i sista stund tas beslutet att rädda kvinnan då är procenten nere på ynka 23 procent att hon inte klarar sig. Detta kallas för övrigt inte abort på läkarspråk utan bebisen är då full utvecklad människa så det är inräknat i statistik dödsfall.
Ja, vi i Sverige har det bra. Men är Sverige verkligen normen för världens aborter?
Citera
2019-05-17, 14:18
Medlem
Citat:
Ja, åberopar man Gud och att liv är heligt så ska man vara konsekvent.

Ja. Liv ska garanteras till varje pris. Kriget mot terrorismen förbjuds eftersom man inte kan garantera säkerheten för barnen i Mellanöstern, förbjud flyg och bilkörning (klimatuppvärmning dödar barn) och shopping (sweatshops dödar barn) och framförallt fri asylinvandring för att rädda alla barns liv.

Du kan börja med alla gatubarn i Marocko, kom ihåg att deras liv är heliga. Många barn i världen är sjuka och behöver gratis vaccin, får de inte vad som krävs för sitt uppehälle är det mord.
Citera
Medlem
Citat:
Ja, jag vill även minska aborterna. Men det är ju ett annat problem, som har med attityd och sexualkunskap att göra.
Man ska vara medveten om att i de konservativa staterna i USA är sexundervisningen oerhört påver och dessutom väljer många föräldrar att barnen inte ska delta vilket gör att dessa stater har högsta andel av STD bland ungdomar samt högsta andel tonårsgraviditeter
Citera
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lallisen
Trump är ju lite känd för att ligga runt trots att han är gift. Hur ser du på det?

Fast Trump har väl tagit ansvar för alla barn som han har avlat. Jag har aldrig hört att han har övergivit någon kvinna han gjort med barn, eller pressat henne att göra abort. Eller har du några belägg för det? I annat fall har Trumps privatliv inget med den här tråden att göra.
Citera
2019-05-17, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Man ska vara medveten om att i de konservativa staterna i USA är sexundervisningen oerhört påver och dessutom väljer många föräldrar att barnen inte ska delta vilket gör att dessa stater har högsta andel av STD bland ungdomar samt högsta andel tonårsgraviditeter
Ja, jag har läst liknande saker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in