2019-05-16, 14:27
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashig78
Oj! Detta har jag verkligen missat. Jösses. Skulle varit Agnes som släppt in en kille då? Och blivit gravid? Och som i 1920-talets Sverige så åker man till Tyskland för att göra abort hos någon obskyr läkare som inte ens har legitimation? Det finns ju inte kvalificerade sådana i Sverige. De kunde väl skickat henne till ett hem för ogifta mödrar? Nej visst, såna finns inte längre. Jo, skammen måste ha varit enorm när en tonåring blev med barn. Det har aldrig hänt förr i vårt lands historia.
Ska du få det att gå ihop med resten av dyngan denna skriver så ska du nog fundera mer familjärt...
Citera
2019-05-16, 14:50
Medlem
Citat:
Varför skulle någon vara rädd att träda fram? Det är ju inte så att det går en mördare lös. Det finns ju inget farligt alls i att berätta om man skulle veta något. Vad har du för tanke kring det?

EN mördade är lättare försvara sig mot men inte en häxjakt. Det var en amerikansk journalist som besökte Sverige och sammanfattade med att han aldrig hade träffat på så många som ville prata av sig men alltid sa ”avslöja inte min identitet”. Varför, är ett intressant diskussionsämne men OT här.
Citera
2019-05-16, 15:20
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fallskarmsjagare
EN mördade är lättare försvara sig mot men inte en häxjakt. Det var en amerikansk journalist som besökte Sverige och sammanfattade med att han aldrig hade träffat på så många som ville prata av sig men alltid sa ”avslöja inte min identitet”. Varför, är ett intressant diskussionsämne men OT här.

I vilket sammanhang var den amerikanske journalisten här?
Citera
2019-05-16, 15:35
Medlem
Pedofila nätverk? Nej, det tror jag inte. Och jag vet inte om det var incest bakom tröttheten, det är en av många teorier. Du vill inte förstå den delen, att ME beror på något. Du tror att det är hormonellt eller biologiskt betingat. Må så vara. Jag tror inte det, utan bevis. Är beredd att ändra mig, mycket skit kan starta med influensor och andra infektioner, men det går för det mesta över, om man inte hamnar i felaktiga klor som underblåser symptom och förstärker dem med rädsla eller andra agendor. Kanske för att få lugn och ro eller en fin yta. Det kan slå fel.

Kanske träffade O en manipulativ terapeut, innan han mördade familjen? Vad vet man? O och H verkar ha sökt i mörka vatten och träffat människor med riktigt farliga svarta mönster, om det inte är så att morden emanerar från deras inre, helt opåverkade av vad som skett i patientrörelsen, hos Gottfries med flera kufar.

Det är intressant, men C-G G*ttfries har tidigare varit professor i psykiatri vid Göteborgs universitet. Du Jesus, som verkar vara utbildad i ämnet, vad har du för synpunkter på att Gottfries inte alls vill ta i den psykologiska delen av ME? Eller har jag missuppfattat hans syn på ME? Du som är insatt i ME? Det går ändå bra för Gottfries Clinik AB. Omsätter 8 miljoner kronor, trots att landstinget i Väst inte vill ha med kliniken att göra. Finns ju då stort behov av att skapa bra drag i ME-käbblet! Alla ska behandlas hos G, amen?

För övrigt: Var familjen mormoner? O verkar ha dragit på sig en svepdräkt. Mormoner föredrar hemundervisning. Å andra sidan används svepdräkter även av dem som inte vill begravas i sina vanliga kläder. Snacka om att O var förberedd inför begravningen... men blev det någon sådan?

Citat:
Ursprungligen postat av Frank-Jesus
Det finns ingen här som motsätter sig granskningar, utredningar eller kartläggningar av polis, skola och sjukvård. Om det begåtts fel inom dessa myndigheter bör de ansvariga ställas till svars. Något som alla är överens om.

1. Däremot finns det de som motsätter sig pseudovetenskapliga hyenedrev som riskerar att skada anhöriga till offren i det gemensamma familiecidet och ME-sjuka och deras anhöriga. Man tycker därför att dessa utredningar ska ske professionellt och med varsamhet mot brottsoffer och sjuka som annars riskerar att skadas.

2. Sen finns det de som inte anser att man behöver ta någon hänsyn till sörjande anhöriga och sjuka. Detta är något som man på ett mycket tydligt sätt visat att man inte bryr sig om när man på ett offentligt forum utan belägg fantiserat om incest och pedofila nätverk (Rappytt) men också när man raljerat över en ung flickas sorg (flera), ifrågasatt val av begravningsceremoni (Solglittret), kränkt sjuka genom att godtyckligt och obett delat ut diagnoser (Solglittret), opponerat sig mot ett brottsoffers val av sorgebearbetning (Solglittret), ringt upp brottsoffer och försökt att övertyga dem om sin egen agenda (Missan), kommit med påståenden om att flickorna inte hade någon diagnos under falsk flagg av att vara släkt (Rockkungen). Ett axplock av övergreppen, det finns många fler. Det finns dessutom en svans till övergreppen som uppmuntrar dem, även om de inte kommer med egna övergrepp själva. Dessa tillhör också grupp 2.

Föga förvånande anser nu flera ur grupp 2 att det inte är så viktigt att fråga hur anhöriga ställer sig till att publicera en bok om det gemensamma familiecidet mitt under brottsoffrens sorgeprocess. Man tycker inte heller att det gör så mycket om det blir lite fel med fakta eller om kränkningarna och felaktigheterna från denna tråd upprepas i en bok till allmänheten.

Det enda som grupp 2 är väldigt bekymrade över är de inbillade kränkningar som de tycker sker mot somliga skribenter i tråden, dvs sig själva...
Senast redigerad av rappytt 2019-05-16 kl. 15:48.
Citera
2019-05-16, 15:50
Medlem
Tror att vi har "Jesussjukan" kvar att behandla ordentligt i denna tråd, det som drev familjen i graven. Orsaken, skulden.

"I kontinuitet och i ett socialmedicinskt närmast sektlikt sammanhang och steget till religiös healing är väl inte så långt."
Så säger en kritiker av Gottfries 2015.

https://www.dagensmedicin.se/blogg/mats-reimer/2015/03/13/ivo-ifragasatter-vastsvensk-vard-av-kroniskt-trotthetssyndrom/

Polisen måste granska detta. Vad händer runt kliniken? Vad händer i denna tråd? Aggressivitet kopplat till Jesusfigurer och en ständig svada för att vrida blicken bort från offren för sektmorden. Sekten finns i Västsverige, Hanna stöttade med sin tumme. Det blev hennes död. Och hennes barns. Och makens. Så tror jag i dagsläget.

Fick barnen sina diagnoser av Gottfries?

Nu kan ju inte någon klinik hållas till svars för vad föräldrarna gjorde, det var deras egna handlingar och beslut, men inflytandet, det måste diskuteras. Hur mycket ska ME-sjuka behöva lida innan de börjar lita på den offentliga vården? Ta er samman nu föräldrar!

Det började med att äldsta flickan kanske inte trivdes i nya skolan... var hemma... kom lite efter... blev stressad... stannade hemma... blev trött och stressad... osv osv.

Det kan också ha varit så att hon hölls uppe av en sjuk far med pedofila böjelser, men det behöver inte vara så.

Egentligen är det enda intressanta i detta nu att granska kopplingen Gottfries Clinic AB och familjen Henkow Brenton , tycker jag.
Senast redigerad av rappytt 2019-05-16 kl. 15:58.
Citera
2019-05-16, 15:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av likor

Resorna till Tyskland kanske var för att avbryta oönskade följder av nattliga besök?

Citat:
Ursprungligen postat av likor
Polisen ska vara offrens "talesman" eftersom de inte själva kan berätta vad de har utsatts för.
När polisen inte gör det är det bara bra att någon annan - en grävande journalist - gör det.
http://www.coroners.justice.nsw.gov.au/Documents/Hunt%20Family%20Inquest%20Findingsv2.pdf

Men arbeta för fan politisk då och ändra lagarna så att det blir som i Wales.

Så ska jag arbeta för att det ska bli straffbart att skända mördade flickbarn.
Citera
2019-05-16, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frank-Jesus
Men arbeta för fan politisk då och ändra lagarna så att det blir som i Wales.

Så ska jag arbeta för att det ska bli straffbart att skända mördade flickbarn.

Ska du straffa en död man? Vad menar du? Finns det bevis för att han skändade dem efter deras död? Käre Jesus, ta det lugnt nu. Det är bara bra om Gottfries granskas, håller du inte med? Att vidmakthålla sjukdom borde vara straffbart. Gottfries har använt injektioner i decennier, han verkar inte vara riktigt klok och så söker sig folk till honom. Det oroar. Många fler barn kan råka illa ut, de behöver inte dö, men de missar skolgången. Sekter som blommar upp behöver man få ordning på.
Senast redigerad av rappytt 2019-05-16 kl. 16:01.
Citera
2019-05-16, 16:05
Medlem
https://www.svenskakyrkan.se/Sve/Binärfiler/Filer/fa8350f8-ff34-4050-8da4-6e4d78b7e887.pdf

Är det Hanna som köpt fyra svepdräkter kan det fungera som bevis för att hon var med på mordplanerna, och tidpunkten för det är väsentligt för den påstådda planeringen sedan hösten.

Jag tror att det var en sådan som poliserna fann O i. Bara ben och fötter och en svepdräkt. Så ytterligt sjukt i så fall.

Känslorna som omgav detta är i så fall:
- Stark ilska
- Martyrskap
- Sekterism

Möjligen finns utrymme för inbillad barmhärtighet, men då tror jag inte att man klär sig själv i en svepdräkt. Det är att göra ett statement. Det är dramatik. Barmhärtighetsmord tror jag sker på ett annat sätt, det är inte så stor dramatik runt det, så välplanerat och utstuderat. En man som utför något i barmhärtighet behöver inte visa upp sig. Att klä sig i svepdräkt är en uppvisning. Inköpet är inte barmhärtighetspräglat, det är en starkt aggressiv handling då man vet att mord måste utföras för att använda dessa dräkter. Det är en galen iscensättning som tyder på stark hjärntvätt. Vi mot världen.

Develi kan säkert svara på hur barmhärtighetsmördare blivit funna? Tillsammans med offren, klädsel, planering?
Senast redigerad av rappytt 2019-05-16 kl. 16:10.
Citera
2019-05-16, 16:43
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
https://www.svenskakyrkan.se/Sve/Binärfiler/Filer/fa8350f8-ff34-4050-8da4-6e4d78b7e887.pdf

Är det Hanna som köpt fyra svepdräkter kan det fungera som bevis för att hon var med på mordplanerna, och tidpunkten för det är väsentligt för den påstådda planeringen sedan hösten.

Jag tror att det var en sådan som poliserna fann O i. Bara ben och fötter och en svepdräkt. Så ytterligt sjukt i så fall.

Känslorna som omgav detta är i så fall:
- Stark ilska
- Martyrskap
- Sekterism

Möjligen finns utrymme för inbillad barmhärtighet, men då tror jag inte att man klär sig själv i en svepdräkt. Det är att göra ett statement. Det är dramatik. Barmhärtighetsmord tror jag sker på ett annat sätt, det är inte så stor dramatik runt det, så välplanerat och utstuderat. En man som utför något i barmhärtighet behöver inte visa upp sig. Att klä sig i svepdräkt är en uppvisning. Inköpet är inte barmhärtighetspräglat, det är en starkt aggressiv handling då man vet att mord måste utföras för att använda dessa dräkter. Det är en galen iscensättning som tyder på stark hjärntvätt. Vi mot världen.

Develi kan säkert svara på hur barmhärtighetsmördare blivit funna? Tillsammans med offren, klädsel, planering?
Dramatiken står du och ett gäng till för:
svepningar som de iklädde sig
hjärntvätt
sekterism
Och det är bara ditt senaste inlägg.
Citera
2019-05-16, 16:45
Medlem
Citat:
Dramatiken står du och ett gäng till för:
svepningar som de iklädde sig
hjärntvätt
sekterism
Och det är bara ditt senaste inlägg.

Tror du inte på polisens ord? O hittades i någon form av ........ (maskat). Det kan ha varit en svepdräkt. För min del är det dramatiskt att ha ihjäl sin familj och ge tummen upp till en klinik som anklagas för sekterims. Vi tycker olika helt enkelt. Du tycker det är dramatiskt att någon reagerar på det. Du är bra på att "följa John", ett typexempel på någon som skulle kunna hamna i en sekt, utifrån hur du agerar i tråden.
Senast redigerad av rappytt 2019-05-16 kl. 16:47.
Citera
2019-05-16, 16:54
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Tror du inte på polisens ord? O hittades i någon form av ........ (maskat). Det kan ha varit en svepdräkt. För min del är det dramatiskt att ha ihjäl sin familj och ge tummen upp till en klinik som anklagas för sekterims. Vi tycker olika helt enkelt. Du tycker det är dramatiskt att någon reagerar på det. Du är bra på att "följa John", ett typexempel på någon som skulle kunna hamna i en sekt, utifrån hur du agerar i tråden.
Jag gissar inte vad som står under det maskade. Det är då det blir dramatiskt. Till skillnad från dig ger det mig inget att dramatisera och göra detta jävligare än vad det är. Och lägg inte mig i nåt fack är du så vänlig. Du har ingen aning om vem jag är. Vad gäller vad Oskar var klädd i där han hängde i trappräcket, lär vi inte få veta med mindre att vi får läsa det omaskade. Det känns nämligen fullständigt meningslöst att gissa eftersom vi inte får något facit.
Citera
2019-05-16, 17:15
Medlem
Citat:
Jag gissar inte vad som står under det maskade. Det är då det blir dramatiskt. Till skillnad från dig ger det mig inget att dramatisera och göra detta jävligare än vad det är. Och lägg inte mig i nåt fack är du så vänlig. Du har ingen aning om vem jag är. Vad gäller vad Oskar var klädd i där han hängde i trappräcket, lär vi inte få veta med mindre att vi får läsa det omaskade. Det känns nämligen fullständigt meningslöst att gissa eftersom vi inte får något facit.

Detta är en diskussionstråd där vi spekulerar. Eftersom du inte har förstått det, eller medvetet inte förstår, så är din medverkan här över. Eller hur? Du försöker spela dum... eller så är du det. Självklart kan vem som helst gissa vad som stod på denna rad, och det finns ett syfte, nämligen att försöka förstå hur en eller två föräldrar kan få för sig att strypa sina barn är något de har rätt att göra. De bad inte om förlåtelse ens, vad som kommit fram. Så sjukt. Att du inte förstår att detta är dramatik övergår mitt förstånd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in