2019-05-17, 10:32
Medlem
Här är en video på en 8 veckor gammal bebis:

VIDEO LÄNK

Titta på den och säg att det inte är en människa.
Citera
2019-05-17, 10:35
Medlem
Och här kommer en video/gif på en 12 veckor gammal bebis:

12 veckor gammal
Citera
2019-05-17, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan-i-skuggan
Din liknelse håller inte.

Graviditeten är inte initierad eller påtvingad av staten. Den har uppståt genom ett samlag och som en konsekvens har kvinnan ett åtagande. Abort är en aktiv handling för att avbryta detta åtagande. Ett förbud är således inte ett tvång.

Ledsen om jag missat det, men då förespråkar du alltså att abort vid våldtäkt ska vara lagligt?
Citera
2019-05-17, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av libertay
Här är en video på en 8 veckor gammal bebis:

VIDEO LÄNK

Titta på den och säg att det inte är en människa.

Jag tittar....nej det är inte en fullt utvecklad människa, eller "bebis" utan ett utplockat foster i vecka 8 utan minsta chans att klara sig utanför en livmoder.
Citera
Medlem
Citat:
Det enda jag har fått ut av denna tråd är hur fruktansvärt IQ-befriad, hatfull, ondskefull, ansvarslös och patetisk en average svensk kvinna är.

Är det någon (man) som läst tråden och på allvar fortfarande tycker kvinnor bör ha rösträtt eller lika rättigheter? Verkligen skrämmande dumma inlägg.

Mm du bidrar ju också friskt med inlägg som ”afghaner saknar själ”.
Citera
Medlem
dubbelpost
Citera
2019-05-17, 10:42
Medlem
BARA LITE CELLER. INGEN MÄNNISKA.

Värd mindre än en gris.
Citera
2019-05-17, 10:43
Medlem
Citat:
Jo det kan dem. Bara lämna iväg till adoptering eller fosterhem/familj. Att en mamma överger sina barn är ungefär lika vanligt som att en man gör det.

Men igen det har inget med abort att göra.

Nu vill jag uppmana alla ännu än gång: Svara inte på inlägg som kvinnor har skrivit. De vill bara ha uppmärksamhet. Det bästa är att ignorera dem.

Det kommer du aldrig att klara.
Citera
2019-05-17, 10:43
Medlem
En ettårig bebis klarar sig inte utan en mammas kärlek. Även om de får mat så dör de av sorg.
Citera
2019-05-17, 10:44
Medlem
Man kan vilja tysta kvinnor, som i alla tider förr. Då gick kvinnor och dränkte sig då de blev med barn utanför hemmet. Skammen blev för stor, de blev dömda. Jag tror de goda männen också ser att dessa tider är borta, män utvecklas och känner ömhet för sina mammor och allt slit de haft med barnen med frånvarande fäder.
När blev abort en mansfråga? Tänk om vi skulle bestämma att män skulle kastreras för att kvinnor skulle slippa göra abort. Jag tycker så synd om oss kvinnor som fått stå med allt genom alla tider.
Våldtäkterna inom äktenskapet är flest. Vilka sår som aldrig läker, att den som borde skydda oss mest förgriper sig på oss. Det är en sorg som inte går att förklara.
Ett litet flickebarn som blir våldtagen har trauma nog än behöva bära fram ett barn.
Bilarna med foton på foster som åkte genom våra städer var lögnaktiga för ingen tror väl att ett foster är en m stort? Det rör sig om cm, men man frossar i bilder och foto och tror man tjänar Gud.
Helt oförståeligt enligt mig. Men att anses inte värd att få debattera, det var sorg att läsa.
Citera
2019-05-17, 10:46
Medlem
Kan det vara en ide att skapa restrektivare lagar kring abort i sverige för att kvinnor ska lära sig att inte bara ha "rättigheter" utan att det följer med skyldigheter? (att ändra från 18v till 12v tycker jag inte är det, det handlar egentligen bara om att cellklump faktiskt kan räddas vid 18v (nåja dålig odds men medecinskt är vi där och nosar), medans vid 12 veckor så är det en cellklump (sjuka hjärnor som likställer liv med typ snor men endå)

Svenska kvinnor är i top på att mörda foster i jämförelse med sina nordiska systrar, de är även sämst i klassen på att använda preventil medel i samma gruppen (för kvinnor dvs, spiral ppiller osv).

Positvit är dock att antalet tonårsaborter minskar i sverige, så kanske kanske reder vi ut det utan att göra en Alabama.

Men förfan. knappa 40`000 aborter / år i sverige..... Ta ert ansvar kvinnor, det är inte meningen att ni ska ta sikte på "man-skilghetens" sämsta exemplar och nöja er, lite mer EBT feminism och lite mindre alkis-GS feminism om jag får be.
Citera
2019-05-17, 10:47
Medlem
Citat:
BARA LITE CELLER. INGEN MÄNNISKA.

Värd mindre än en gris.

Ett foster uppfyller definitionen av mänsklig individ. Att vaska barn är vidrigt. Praktiskt taget inga kvinnor ångrar att de fött barn. Oönskad graviditet betyder inte oönskat barn.

edit: insåg att jag läste inlägget fel
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in