Citat:
Ursprungligen postat av
noriegga
Nej har inte emot att de skriver personliga erfarenheter så länge dom är korrekta, ifall påståendena är inte korrekta blir det succesivt svårt med källkritik och trovärdigheten. Think about how dumb the average american is and more then half of the population is dumber then that... Det jag vill säga med detta är att folk blir vilseleda lätt especiellt dumma människor... Och dessa smartisar som får det att hända så gynnar inte folket. Men det bryr sig ju ingen om?
Jag blev ju lite svindlad av misinformation från olika medel som sägs ska increasa din kognitiva power fast inception point var att jag fick cisordinol som fick mig ur balans 100% som seedan fick mej att gå in i denna self enhancing väg. annars hade jag varit glad
lite svårt när 80% av inlägg från alla meds forums är lögner... Man blir typ conditioned på något sätt.
Nu är det ju svårt att kolla personliga erfarenheter, så du får väl lyssna på ditt sunda förnuft när du hänger här. Precis som vi andra.
Mina erfarenheter, säger mig att antidepp skrivs ut alldeles för lättvindigt och
ibland gör mer skada än nytta. DET är något som bör uppmärksammas bland både läkemedelsbolag, läkare och patienter. Vid depp. kan du få prova ett otal olika medikamenter innan/om du hittar något som funkar. JAG tycker inte att det verkar rimligt, när det skapar så mycket lidande, för både patienten och dess anhöriga/familj/omgivning.
Det kan det även göra om man fortsätter gå med sin depression, och den är svår och långvarig.
Men jag tycker att de bör utveckla ett bättre system för hur de avgör vem som behöver dessa piller, än bara ett formulär med 10 frågor som fylls i på 5 min.
I övrigt tycker jag det är trevligare om du håller dig till svenska i dina inlägg. Det är trots allt i Sverige vi befinner oss (i alla fall jag).