2019-05-16, 16:42
Medlem
Honan6s avatar
Jag läste dotterns inlägg på IG i morse och funderade på om mördaren har läst hennes rader. Bryr sig folk ens om att det går en mördare lös?

När det gäller skvallret i Örebro, så upplever jag att mordet snabbt glömdes bort. I början verkade de flesta övertygade om att MGM är skyldig och det trodde människor som kände både LW och MGM. Snacket tystnade och jag får känslan av att det råder ett ointresse, att man inte bryr sig något nämnvärt att mördaren är fri, man tror inte att någon annan kan drabbas eftersom det var L*na och ingen annan som var målet och därmed utgör mördaren ingen fara för allmänheten? Det kanske är som L*enas föräldrar säger - i Örebro är det tystare.

Jag kan förstå att människor tvekar att öppna munnen och vittna om saker av rädsla för att de har uppfattat något fel, men för sjutton, låt polisen avgöra värdet i informationen. Visa mod - L*ena hade rätten att leva! Hen som mördade L*ena kan mörda igen om det vill sig illa. En mördare ska ställas inför rätta.
Citera
2019-05-16, 16:55
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
När det gäller TinnaNinna eller vad hen nu kallade sig, så påstod hen ju att SD kontaktat HD:s kollegor via sms i mobil (om jag minns rätt) och stämmer det, så är det ju enkelt för polisen att spåra om de fått visa innehållet i sina mobiler. TN berättade att de var flera som kallats till förhör om detta. Om detta är sant och SD menar att kontakterna var helt oskyldiga, d v s att de inte alls kan liknas vid Övergrepp i Rättssak, så bedömer jag det som ett märkligt beteende från en misstänkt - oavsett om han är skyldig eller inte.

Om det är sant, så är det helt omöjligt att förstå varför man gör det?
Som du säger oavsett skyldig eller inte.

Men är man oskyldig och man tycker att man har något att säga H*annas kollegor, varför pratar inte HD själv med dom och med sin chef?

Säg att SD är oskyldig och det pratas och snackas på jobbet. Det kan bli en mycket jobbig situation för HD kan man förstå.

I hemmet kan naturligtvis SD vara ett stöd för sin exfru. Men på jobbet är det inte hans sak att blanda sig in i hur arbetskollegor och annat fungerar.

Och i en situation där han är misstänkt, blir det ju allvarligt att kontakta dom via sms, enskilt. Om det stämmer är det något hos denne person som är helt galet.

Jag tycker även den kommentar han skrev igår om att han varit på en plats ett lite längre tag, också är märklig.

Han är ju för sjutton misstänkt.
Även om han är oskyldig, så är det en onödig sak att skriva ut offentligt.
Och jag tror ju inte en sekund att det skulle vara något som inte har med LW att göra.

Nä, det är något som inte stämmer här.
Citera
2019-05-16, 17:01
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Viket inlägg menar du?

Vad ska han vara arg för?

Ja bara det man kanske inte är så glad på av er utpekad mgm som verkar svansa omkring i frihet (?)
om han slagit ihjäl exfru och ev mamma till ens barn ?
Citera
2019-05-16, 17:25
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Vi får väl se om det dyker upp några nya "trevliga" skribenter igen .

Haha ja, det är förvånansvärt lugnt i tråden numera.
Lite drama hade inte skadat, det brukar trots allt leda till att vi får reda på mer kring våra karaktärer i fallet.
Citera
2019-05-16, 17:37
Medlem
Honan6s avatar
Jag saknar en del svar på frågor till EGT som inte synts till i tråden sen den 24 april.
Citera
2019-05-16, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
Ja bara det man kanske inte är så glad på av er utpekad mgm som verkar svansa omkring i frihet (?)
om han slagit ihjäl exfru och ev mamma till ens barn ?

Utåt så visar han inga som helst tecken på att han är rädd för
någon form av hämnd, snarare tvärt om i så fall.
Citera
2019-05-16, 20:35
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blessedfruit
Det skulle vara intressant att få veta vad du bygger ditt omdöme om MGM på. Lena berättade en hel del om honom och om deras relation för mig. Hon berättade förvisso även positiva saker om honom, men det var inte de sakerna som gjorde intryck på mig. Det där ”smågnabbandet” var regelrätt våld och övergrepp av olika slag.

Inte särskilt hedervärt i mina ögon. ”God och snäll” ligger inte särskilt nära till hands om du frågar mig.

Ville bara påminna om detta inlägg också.....

Kom ihåg att detta är bara en i raden. Så många nu.

Regelrätt våld och övergrepp.
Citera
2019-05-16, 21:24
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ville bara påminna om detta inlägg också.....

Kom ihåg att detta är bara en i raden. Så många nu.

Regelrätt våld och övergrepp.

Ja, dessa män brukar visa upp en bra fasad utåt, det är ofta bara kvinnorna i deras liv som får se de negativa sidorna med kontroll, våld etc.
Citera
2019-05-16, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
TinnaNinna blev tyvärr hotad, riktigt läskigt var det också. Någon beskrev en detalj inuti ett av Tinnas fönster så någon måste ha varit där och tittat in.

Detta har jag missat.

låter ju riktigt illa, hoppas det är polisanmält!
Citera
2019-05-16, 22:42
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
/.../
Fö så framkom ju det att en åklagare brukade vara med på de numer så beryktade pokeraftnarna; någon som vet om ÅH gillar att dra en spader?😐
Ingen aning. Men förmåga att hantera sina kort rätt är naturligtvis av avgörande betydelse för den som vill slippa bli sittande med Svarte-Petter på slutet.

En sak man kan fundera över är ju varför Peter Springare överhuvudtaget nämner i den senaste intervjun att en åklagare var med på pokerkvällarna. Uttalandet tycks vara helt omotiverat, och kan möjligen uppfattas som att Springare försöker berätta något för oss som har att göra med varför det blev som det blev:
https://theworldnews.net/se-news/peter-springare-ger-ut-bok-tar-upp-detaljer-om-hjarstamordet-kommer-upprora-en-och-annan-lasare

Ett annat uttalande som är svårmotiverat är Åsa Hidings senaste, om att hon fick ärendet på sitt bord just den 16/5 2018. Försöker hon möjligen säga oss att det inte var hon, utan en annan åklagare som fattade beslutet om att anhålla SD den 15/5 2018?:
https://theworldnews.net/se-news/hjarstamordet-fortfarande-olost-fem-poliser-arbetar-heltid-med-fallet-en-del-tror-vi-kort-fast

Och kan det i så fall vara en och samma åklagare som Springare och Hiding syftar på?
Senast redigerad av Draifos 2019-05-16 kl. 22:59.
Citera
2019-05-17, 02:30
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Jag saknar en del svar på frågor till EGT som inte synts till i tråden sen den 24 april.

Hen kanske också har blivit hotad?
Citera
2019-05-17, 02:41
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Jag läste dotterns inlägg på IG i morse och funderade på om mördaren har läst hennes rader. Bryr sig folk ens om att det går en mördare lös?

När det gäller skvallret i Örebro, så upplever jag att mordet snabbt glömdes bort. I början verkade de flesta övertygade om att MGM är skyldig och det trodde människor som kände både LW och MGM. Snacket tystnade och jag får känslan av att det råder ett ointresse, att man inte bryr sig något nämnvärt att mördaren är fri, man tror inte att någon annan kan drabbas eftersom det var L*na och ingen annan som var målet och därmed utgör mördaren ingen fara för allmänheten? Det kanske är som L*enas föräldrar säger - i Örebro är det tystare.

Jag kan förstå att människor tvekar att öppna munnen och vittna om saker av rädsla för att de har uppfattat något fel, men för sjutton, låt polisen avgöra värdet i informationen. Visa mod - L*ena hade rätten att leva! Hen som mördade L*ena kan mörda igen om det vill sig illa. En mördare ska ställas inför rätta.

Absolut. Om hen kommer undan med att
ha mördat LW så kan hen få för sig att
”jag mördar vem jag vill”.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in