2019-05-15, 20:21
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Men vet vi att hon hade förhållanden med flera gifta män än SD? Det är en postare som skrivit det. Med vilka skulle det ha varit?

Och kanske tyckte LWs föräldrar om att ta hand om barnen? Det finns far och morföräldrar som älskar att vara med sina banbarn och vara en del av deras barndom. De var ju då tio år yngre och var pensionärer. jag skulle personligen tycka att det var en lycka att få vara så nära och betyda så mycket för småttingarna. Vad kan vara viktigare i livet?

Sedan är vi ju alla olika.
Kanske LW tjänade mer på det nya jobbet än som pastor? Kanske hade möjlighet att få en bra tjänst?Och när hon skiljde sig kanske möjligheten att få en stadig inkomst för att barnen skulle kunna bo bra och nära UW var en viktig faktor?

Tre barn, de kostar. Sedan amorteringar. Och alla andra fasta avgifter. Utgifterna tar aldrig slut, kan man säga om man har barn. Sporter och läger. Nya kläder som de växt ur. Nya cyklar. Semester....

Var det de åren hon drev eget? I såfall krävdes det nog en hel del egna timmar för att få det att gå runt. Behandlingsassistent med högre utbildning och pastor skiljer väl inte speciellt mycket i löneläge. Hon hade väl stadig inkomst som pastor?

Det kan nog vara att egna företagandet tog tid och kraft även om det var hyfsat lönsamt. Hon framstår som något rörig och en företagare må ju inte enbart vara bra på den tjänst hen säljer utan bör även ha ganska bra administrativ förmåga om man inte vill betala en del för att leja bort de momenten.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2019-05-15 kl. 20:34.
Citera
2019-05-15, 20:22
Medlem
Citat:
Men vet vi att hon hade förhållanden med flera gifta män än SD? Det är en postare som skrivit det. Med vilka skulle det ha varit?

Och kanske tyckte LWs föräldrar om att ta hand om barnen? Det finns far och morföräldrar som älskar att vara med sina banbarn och vara en del av deras barndom. De var ju då tio år yngre och var pensionärer. jag skulle personligen tycka att det var en lycka att få vara så nära och betyda så mycket för småttingarna. Vad kan vara viktigare i livet?

Sedan är vi ju alla olika.
Kanske LW tjänade mer på det nya jobbet än som pastor? Kanske hade möjlighet att få en bra tjänst?Och när hon skiljde sig kanske möjligheten att få en stadig inkomst för att barnen skulle kunna bo bra och nära UW var en viktig faktor?

Tre barn, de kostar. Sedan amorteringar. Och alla andra fasta avgifter. Utgifterna tar aldrig slut, kan man säga om man har barn. Sporter och läger. Nya kläder som de växt ur. Nya cyklar. Semester....

MGM kan ha varit den ende gifta man BO hade en relation med. Hade han dessutom lovat henne en framtid ihop? Inget vi vet. Mycket sorglig historia i alla fall, från början till slut.
Citera
2019-05-15, 21:32
Medlem
Honan6s avatar
SD tog sig ut igår kväll vid en tid man egentligen ska gå och lägga sig. Kanske han gjorde det för 1 år sen med? Loggtexten från gårdagens cache upplevs inte som dryg, ironisk eller fantastisk. Plötsligt blev han normal.

Kanske den viktigare platsen än cachen igår var vid planket?
http://www.geocaching.com/seek/log.aspx?LUID=2f7a5285-89fc-44d9-a087-66154410b0ba

Citera
2019-05-15, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Jag har haft misstankar fram och tillbaka om UW, äldsta sonen och inte minst den (av UW) ratade MH.

Fast eftersom åklagaren fortfarande har SD som misstänkt, så tänker jag att Yoda/Stefan kan nog ha sabbat för sig rejält och blivit galen för att LW inte ville SVARA...

Jag tror att den som mördat hellre kommer ta sitt liv än att erkänna.

Det här är verkligen inte orimligt.
Citera
2019-05-16, 05:45
Medlem
GilGrissom82s avatar
LW's dotter har på sitt instagram skrivit ett långt inlägg om året som gått sedan modern mördades. Bild på gravstenen och från jordfästningen finns också.
Citera
2019-05-16, 06:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Det är möjligt att GM här begår självmord men inte förrän han känner att loppet är kört. Likt den Stefan från ÖU som dödade Eva och sedan hängde sig i häktet med sina skosknören.
Nu kommer jag inte ihåg hur länge SD:s kompis JG jobbat på Örebro Universitet.
Var han arbetskamrat med denne Stefan som dödade Eva (och styckade henne)?

Isf en bekant som är mördare och nu en till Stefan som är MGM...
Senast redigerad av Tufsankatt 2019-05-16 kl. 06:02.
Citera
2019-05-16, 06:09
Medlem
Citat:
Citerar detta inlägg igen.
Det verkar på TinnaNinna att detta är något som de hört.

Att SD skulle ha cyklat någonstans dit han kom vid 22-tiden. Och sedan därifrån.
Vid vilken tid cyklade han därifrån?
Har denna uppgift kommit till polisen?
Det är så nära inpå mordet.

Vilket var hans ärende?
Vem träffade han?

Kan det finnas substans i det här?
Synd att TinnaNinna försvann från tråden... hade semester ett tag men inte längre vad jag förstår. Hoppas hen återkommer i tråden.
Citera
2019-05-16, 06:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
LW's dotter har på sitt instagram skrivit ett långt inlägg om året som gått sedan modern mördades. Bild på gravstenen och från jordfästningen finns också.
Har ej instagram... får Du någon uppfattning om hur det går för barnen?
Citera
2019-05-16, 06:17
Medlem
Springare ger ut bok.

270kr vill han ha för boken.
https://www.vulkanmedia.se/peter-springare-polis-om-ett-stressat-valdsmonopol/

Läs till 06.56

https://www.na.se/artikel/nattens-nyheter-narkotikapaverkad-20-aring-handfangslades-i-karlskoga-utsatte-polis-for-hot

Citat:
Peter Springare ger ut bok – tar upp detaljer om Hjärstamordet: ”Kommer uppröra en och annan läsare”

Peter Springare petades från grova brott och fick lämna mordutredningen på Lena Wesström. Ett år senare släpper han en bok där han berättar vad som egentligen hände.
Senast redigerad av CarlJanne75 2019-05-16 kl. 06:21.
Citera
2019-05-16, 06:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Att hon skiljde sig innebar säkert att hon
inte fick arbeta kvar som pastor.

Om hennes föräldrar hade bott i Örebro
så hade det kanske inte varit något
problem men de bor i Norrköping.
Det är en bra bit a pendla emellan flera gånger i veckan för två äldre människor.
De var 9 år yngre när de började men de
höll ju på i 8 år medan de blev äldre och
äldre.
De har ju också en son. Jag tvivlar på att
de orkade/hade tid att ställa upp lika
mycket för honom.
Nu var tydligen föräldrarna där ett par dagar varannan vecka och kanske sov kvar hos LW. Då är det inte så mycket pendlande... 23 mil varannan vecka. Det tror jag man gärna gör för sina barnbarn.
Citera
2019-05-16, 06:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Nu var tydligen föräldrarna där ett par dagar varannan vecka och kanske sov kvar hos LW. Då är det inte så mycket pendlande... 23 mil varannan vecka. Det tror jag man gärna gör för sina barnbarn.

Det tror jag också.
Citera
2019-05-16, 07:14
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Synd att TinnaNinna försvann från tråden... hade semester ett tag men inte längre vad jag förstår. Hoppas hen återkommer i tråden.

TinnaNinna blev tyvärr hotad, riktigt läskigt var det också. Någon beskrev en detalj inuti ett av Tinnas fönster så någon måste ha varit där och tittat in.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in