2019-05-16, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lillamig72
Manliga religiösa utstyrslar kallas inte klänning. Det vet nog en utbildad polis.

Men vad kallas egentligen manliga religiösa utstyrslar?
Vissa av dessa utstyrslar ser onekligen ut som en slags klänningar.
Citera
2019-05-16, 20:36
Medlem
Citat:
Ja. Det är ME-lobbyn här i tråden som övertyglat WHO. Du har rätt. (Till slut kommer det fram)
Japp det måste varit en otrolig lobbyverksamhet där på slutet av 60-talet - lite tråkigt att man inte var "medlem" av lobbyn då.
Citera
2019-05-16, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Det är egentligen hela kärnan i problem. Vad är ME? Enligt socialstyrelsen och WHO en neurologisk sjukdom. Men de flesta läkare hävdar att det är ett tillstånd. Vanligt folk vill härleda symptomen, precis som majoriteten av läkarna, när det inte går blir det en diagnos, ett tillstånd. Så varför klassas ME som sjukdom, kronisk trötthet? Detta tog livet av barnen... helt galet att snacka om kroniskt. Har lobbyisterna överflyglat WHO?
Var lugn och ha förtröstan, gåtan närmar sig sin förklaring.
Sjukdomen klassas nog som sjukdom för att den i likhet med MS, fibromyalgi och andra tidigare ifrågasätta sjukdomar mest liknar det.
Det var föräldrarna som tog livet av barnen.
Citera
2019-05-16, 20:49
Medlem
Lillamig72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zebrima
Men vad kallas egentligen manliga religiösa utstyrslar?
Vissa av dessa utstyrslar ser onekligen ut som en slags klänningar.
De har ett namn. Beroende på vad det är.
Citera
2019-05-16, 20:54
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
De har ett namn. Beroende på vad det är.
Kaftan kallas plagget som ex.vis kardinaler har. ME-män har något som heter Thawb, men det är ju vardagsplagg.
Citera
2019-05-16, 21:22
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Ett knälångt skjortbröst... (en typ av l å n g s k j o r ta) Långskjorta... går det in under maskningen, Letsdoit?

https://www.wbb.se/content/hantering-av-avliden

"Det vanligt att man klär den avlidne i en särskild svepdräkt som finns i olika utföranden. Ofta ett knälångt skjortbröst som läggs direkt på kroppen. Till skjortbröstet hör lösa ärmar som sätts på den avlidne därefter läggs ett täcke på och personen bäddas ner."
Nej, men däremot "vit linda", "vit jacka", "vit frack"...
Citera
2019-05-16, 21:32
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Nej, men däremot "vit linda", "vit jacka", "vit frack"...
8 el 9 tangentnedslag, inkl en punkt. Så själva plagget bör vara 7 el 8 tangentnedslag. Overall funkar. Pyjamas funkar. Nattkläder funkar inte då.
Citera
2019-05-16, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashig78
Men du, detta är poliser som skrivit ett PM, och det är deras iakttagelser som ligger till grund här. Iakttagelser. I minnet går man igenom exakt vad man upplevt och sett. Och detta skrivs ner. Det är inget konstigt med det. Det finns även liknande maskade iakttagelser hos fickorna och Hanna. Något där är också maskat. Vad? Ingen aning. Jag tror ni hänger upp er på saker som ni definitivt inte höjt på ögonbrynen för ifall det var omaskat. .

Du får gärna säga DU till mig. Jag tillhör fortfarande ingen gruppering[/I], kan tänka fritt och det gör jag inte bara i bjärredfallet Det gör jag alltid. Har påpekat det otaliga gånger.
Citera
2019-05-16, 21:35
Medlem
Citat:
Inget ovanligt. Jag har också fyllt i "Vita Arkivet". Kanske hade Bjärredföräldrarna också gjort det, och i övrigt skrivit ner en del önskningar och lämnat andra instruktioner i dokument.

Ja, allt tyder på att dom bemödat sig allt dom kunnat för att underlätta för de anhöriga. Därav noggrannheten i dokumentationen och också att det inte skall finnas någon tvivel om att detta beslut var gemensamt.
Citera
2019-05-16, 21:36
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Du får gärna säga DU till mig. Jag tillhör fortfarande ingen gruppering[/I], kan tänka fritt och det gör jag inte bara i bjärredfallet Det gör jag alltid. Har påpekat det otaliga gånger.
Jag menade inte enbart dig, utan flera andra som har svårt att det är maskat.
Citera
2019-05-16, 21:42
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
8 el 9 tangentnedslag, inkl en punkt. Så själva plagget bör vara 7 el 8 tangentnedslag. Overall funkar. Pyjamas funkar. Nattkläder funkar inte då.
Det beror ockå på hur stort utrymme varje bokstav behöver:
ifififif
omomomom
abcdeghi

...plus att man måste se hur det saknade ordet (ev. två kortare ord) förhåller sig till övriga meningar (var bokstäverna hamnar i förhållande till raden ovanför resp. nästföljande mening) samt vilken förskjutning som tillåts inom varje typsnitt.
Citera
2019-05-16, 21:49
Medlem
Lillamig72s avatar
Citat:
Nattdräkt =nattkläder
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in