2019-05-16, 13:28
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av celticjunk
De enda som ljuger är Donnie & Trumpnissarna
What else is new...?
https://www.youtube.com/watch?v=rG9-8wmtOUM
Citat:
Trump Lies About His Trade War with China
A closer look at the president ratcheting up his trade war with China and lying about what it means for American companies and consumers.

Men det är ju inte som vi inte sedan länge redan vant oss vid detta:
https://www.washingtonpost.com/graphics/politics/trump-claims-database/
Citat:
In 828 days, President Trump has made 10,111 false or misleading claims
The Fact Checker’s ongoing database of the false or misleading claims made by President Trump since assuming office.
Man undrar ju mer vad det är för enfaldiga hjon i hans fanatiska personkult, som villigt och desperat sväljer varenda ord från deras ofelbart helige överstepräst? De lever helt enkelt i sin egna ömtåliga önskedröm till "verklighet"!
https://edition.cnn.com/2019/04/03/politics/donald-trump-lies-reasons/index.html
Citat:
3 theories on why Donald Trump's lies don't seem to faze him (or his supporters)
On Tuesday, during a sit-down with NATO Secretary General Jens Stoltenberg, President Donald Trump said something that wasn't true. About his own father. "My father is German -- was German," Trump said. "Born in a very wonderful place in Germany, so I have a great feeling for Germany."

Fred Trump was, of course, born in New York City. (His father, the President's grandfather, was born in Germany.) It's an easily checkable fact, but this is at least the third time that Trump has claimed that his father was born in Germany when he, well, wasn't.

Why does he do it? Because facts have always been a fungible thing to Trump. He has, throughout his life, bent them to fit the narrative he is telling about himself. For most people, getting something factually wrong -- especially in a public setting -- is disconcerting and embarrassing. Trump doesn't have that gene. Facts are whatever he wants them to be. And they can change, depending on his own circumstances. He tells himself a story of his life in which he is always the hero, always the winner, and then repeats that story over and over again. He doesn't care if objective facts get in the way.
Citera
2019-05-16, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av celticjunk
De enda som ljuger är Donnie & Trumpnissarna
Orkar inte läsa igenom dokumentet, var väldigt mycket fiskprodukter
Showing 0 results for clothes
Så det läggs inga strafftullar på import av klädesplagg
De beslut han tar gynnar hans familjs affärer, resten av USA & världen skiter han i as usual

http://fortune.com/2018/07/09/donald-trumps-china-tariffs-dont-apply-to-ivanka/

Är du så jävla dum i huvudet att du tror det finns något allmänt "kläder"? Olika för olika plagg och dominerade material.
Citera
2019-05-16, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Feodor
Är du så jävla dum i huvudet att du tror det finns något allmänt "kläder"? Olika för olika plagg och dominerade material.

Berätta mer om vad man kan hitta något om det då?
Citera
2019-05-16, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katalina
Berätta mer om vad man kan hitta något om det då?

Har redan postat länk. Finns mycket att hitta om du bara orkar scrolla i 10 sekunder.

https://www.scribd.com/document/388885888/US-China-Tariff-List-09-17-18#from_embed?campaign=SkimbitLtd&ad_group=35871X9 43606Xe04433f87ea5073c5e159c3380e1659b&keyword=660 149026&source=hp_affiliate&medium=affiliate
Citera
2019-05-16, 16:24
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ja, allt samlas upp i ett kortare tullstatnummer som är mindre specifikt.(deltar ej i den diskussionen, men ja, det går)
Citera
2019-05-16, 16:26
Medlem
Citat:
Har redan postat länk. Finns mycket att hitta om du bara orkar scrolla i 10 sekunder.

https://www.scribd.com/document/388885888/US-China-Tariff-List-09-17-18#from_embed?campaign=SkimbitLtd&ad_group=35871X9 43606Xe04433f87ea5073c5e159c3380e1659b&keyword=660 149026&source=hp_affiliate&medium=affiliate

Jo men vad är det för post man ska leta efter som handlar om kläder?
Citera
2019-05-16, 18:23
Medlem
Citat:
Jo men vad är det för post man ska leta efter som handlar om kläder?

Skämtar du? Kan du inte läsa? Du får leta efter vad fan du vill, det finns ingen "kläder". Det är enskilda poster av material och/eller plagg. Som till exempel ytterplagg i polyvinylklorid.
Citera
2019-05-16, 18:27
Medlem
Citat:
Skämtar du? Kan du inte läsa? Du får leta efter vad fan du vill, det finns ingen "kläder". Det är enskilda poster av material och/eller plagg. Som till exempel ytterplagg i polyvinylklorid.

Varför ska jag leta efter ytterplagg i polyvinklorid för? Skämtar du? Jag letar väl efter vad jag vill. Är du dum eller?

Jag får väl undra vad jag vill. Jag undrar hur man hittar vilka kläder som är tillverkade i Kina. Du får undra vad du vill. Det finns ingen "kläder" bara dåligt munläder. Att Trump tillverkat sina slipsar och annat i Kina är allmänt känt. Gällde även Ivankas kläder. Men du får prata om vad du vill. Hör sen!
Citera
2019-05-16, 18:49
Medlem
klybans avatar
Citat:
Varför ska jag leta efter ytterplagg i polyvinklorid för? Skämtar du? Jag letar väl efter vad jag vill. Är du dum eller?

Jag får väl undra vad jag vill. Jag undrar hur man hittar vilka kläder som är tillverkade i Kina. Du får undra vad du vill. Det finns ingen "kläder" bara dåligt munläder. Att Trump tillverkat sina slipsar och annat i Kina är allmänt känt. Gällde även Ivankas kläder. Men du får prata om vad du vill. Hör sen!
Det finns så extremt många olika tullstatnummer, så är väldigt svårt att hitta vad som är vad.
Då samma EXAKT samma vara kan ha två helt skilda nummer, det är en satans röra här och detta område.

Men det är ändrar ju inget om att trumpen köper i Kina.
Man inser en hel del hyckleri detta område.

Synd bara man aldrig får reda på vad dessa strafftullar, tariffer och ståltullar ska uppnå, då detta verkar ha seglat upp till att vara en av universum svåraste fråga att besvara.
Jag tror det kan vara för inget som skulle ske sist skedde med dessa tullar.
Citera
2019-05-16, 18:53
Medlem
Citat:

Det var precis vad jag skrev. Men du verkar varken kunna läsa eller scrolla och då gav jag ett exempel.

Citat:
Citera
2019-05-16, 19:27
Medlem
whogivesafucks avatar
Kan inte hitta något om färdiga kläder. Men tyger, tråd och annat material verkar åka dit.
Kanske skall det tolkas som att det är klädesplagg.

Var en äcklig liten sak om 197 sidor att ta sig igenom. Orkade bara inte.
Citera
2019-05-16, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Synd bara man aldrig får reda på vad dessa strafftullar, tariffer och ståltullar ska uppnå, då detta verkar ha seglat upp till att vara en av universum svåraste fråga att besvara.
Jag tror det kan vara för inget som skulle ske sist skedde med dessa tullar.

Vad det ska uppnå? Idén är att ha fler jobb i USA.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in