2019-05-16, 19:39
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Nej, inte alls. Då hade man öht inte nämnt klädsel - och att det sen skulle vara maskat.
Men du, detta är poliser som skrivit ett PM, och det är deras iakttagelser som ligger till grund här. Iakttagelser. I minnet går man igenom exakt vad man upplevt och sett. Och detta skrivs ner. Det är inget konstigt med det. Det finns även liknande maskade iakttagelser hos fickorna och Hanna. Något där är också maskat. Vad? Ingen aning. Jag tror ni hänger upp er på saker som ni definitivt inte höjt på ögonbrynen för ifall det var omaskat. Men det maskades, eftersom det inte var offentliggjort, vilket var helt enligt det beslut som togs.
Citera
2019-05-16, 19:40
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Nej, plagget var inte offentliggjort. Vad ryar du om? Vi diskuterar en maskad lucka, du börjar få allt svårare att orientera dig i diskussionen, pausa? Allt du begriper nu begrep majoriteten redan när tråden var ny. Inbilla dig inget. Du behövs inte här av den anledningen.
Tror du skall läsa inlägget igen som jag svarade på.
Citera
2019-05-16, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashig78
Men du, detta är poliser som skrivit ett PM, och det är deras iakttagelser som ligger till grund här. Iakttagelser. I minnet går man igenom exakt vad man upplevt och sett. Och detta skrivs ner. Det är inget konstigt med det. Det finns även liknande maskade iakttagelser hos fickorna och Hanna. Något där är också maskat. Vad? Ingen aning. Jag tror ni hänger upp er på saker som ni definitivt inte höjt på ögonbrynen för ifall det var omaskat. Men det maskades, eftersom det inte var offentliggjort, vilket var helt enligt det beslut som togs.

Det tror du, ja. Andra tror annorlunda. Man maskar det som kan verka konstigt eller väcka anstöt eller som du och dina kompisar gärna tänker, kan "skända de döda". En är ju beredd i tråden att anmäla staten eller minsta myra för skändning. Så man får se upp!
Citera
2019-05-16, 19:47
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Det tror du, ja. Andra tror annorlunda. Man maskar det som kan verka konstigt eller väcka anstöt eller som du och dina kompisar gärna tänker, kan "skända de döda". En är ju beredd i tråden att anmäla staten eller minsta myra för skändning. Så man får se upp!

Du läser in saker som kanske inte finns. Eller kanske finns. Det kan vara en form av skjorta, en form av klänning, en form av kaftan, en form av overall. Hur skall du få veta säkert? Bäst att ta till det märkligaste du hittar för att verkligen sticka ut. Eller?

Vissa saker i fu:n maskades för att det kan skada anhöriga. Man tar hellre det säkra före det osäkra. Eller barnen. Vissa saker maskades för att de inte var offentliggjorda redan. Sen har vi den lilla detaljen att det är brukligt att sekretessbelägga fu:n och lägga ner den i såna här ärenden. Och beslutet tar man varje gång, beroende på hur ärendet ser ut. Glasklart. Klockrent. Förståeligt.
Citera
2019-05-16, 19:48
Medlem
Citat:
Löste du något läkarvetenskapen letat svar på i mer än ett halvt sekel på fem minuters gissande nu? Är det så ni gör i lobbyn? ME är en diagnos, det är ingen sjukdom. Sen får man ta det därifrån, utan massa hokuspokus. Med förtröstan och lugn kommer man långt när kroppen bråkar med en, om det saknas diagnos. Jag kan inte begripa varför lobbyn är så aktiv i tråden om morden bara har med familjen att göra... deras inre tankar, helt opåverkade utifrån.
Nix då skulle jag vara kandidat till Nobelpriset. Försökte bara framföra den kunskap som finns om sjukdomen. Bara att googla.
Ja jag gör ingen skillnad på diagnos och sjukdom. Du har inte lyckats förklara skillnaden - och spelar det någon roll?
Är inte här i någon lobbyroll utan vill också förstå varför två tillsynes vanliga föräldrar kunde göra något så fruktansvärt. Är det ok?

Förresten så har du faktiskt helt rätt! Med förtröstan och lugn kommer man långt både som ME-sjuk (pacing) och som skribent i den här tråden.
Citera
2019-05-16, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zebrima
Undrande87 visste tidigt att det var avvikande klädsel och jag vågar - trots tidigare påhopp - fortsatt påstå att jag är tämligen säker på att blåljuspersonal som var på plats tidigt fick lite religiösa vibbar av något de såg, så ni är nog inte helt fel på det angående klädesdräkten.

Jag är också tämligen säker på att det står klänning under det maskade och för övrigt påminner ju en långskjorta om någon slags klänning...

Kvinnokläder? Eller hur tänker du? Själv vet jag inte vad jag ska tro.
Kan också ha varit nån slags buddhistisk mantel men det stämmer inte riktigt med att ta livet av sig. Och/ eller mörda.
Citera
2019-05-16, 19:59
Bannlyst
Citat:
Jag har inte lanserat någon behandling i tråden, varför skulle jag göra det? Jag har sagt att det kan vara bra att kika närmare på psykosociala faktorer i ME-härvan. Du sprider medvetet lögner, så fort Gottfries kommer upp! En troligen sjuk psykiater som inte längre fick verka i Västra Götaland, men ändå drar in åtta mille i sin iver att sjukifiera barn.

Jag ser att du ljuger om att du propagerat för Lightning process-metoden. Jag kan ju säga så mycket att det inte ger dig högre trovärdighet när dina lovord om metoden återfinns här i tråden vilket alla som vet hur man söker på skribenter och sökord kan konstatera.

Säg mig, Rappytt, har jag fel när jag skriver att du har gett ditt stöd till metoder som saknar evidens för ME, såsom LP. Vänligen svara på min fråga istället för att fegt ducka!
Citera
2019-05-16, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frank-Jesus
Jag ser att du ljuger om att du propagerat för Lightning process-metoden. Jag kan ju säga så mycket att det inte ger dig högre trovärdighet när dina lovord om metoden återfinns här i tråden vilket alla som vet hur man söker på skribenter och sökord kan konstatera.

Säg mig, Rappytt, har jag fel när jag skriver att du har gett ditt stöd till metoder som saknar evidens för ME, såsom LP. Vänligen svara på min fråga istället för att fegt ducka!

Jag propagerar inte för några behandlingar, men om du gör det, så är det ditt problem. Lägg av med din sjuka jakt på dem du blir rädd för. Gottfries är knäpp han, och hans följare. Det slutade med att fyra dog, minst. När kommer polisen att knacka på den ödesdigra kliniken som sprider mörka tankar? Jag kan inte tolka detta på annat sätt än att här finns något att gräva i.

ME-sekten är farlig.

Det finns flera personer att kolla mer på. En fysiker i Kista verkar vara besatt av att bevaka allt som skrivs om ME. Han har en position inom ME-föreningen som verkar gå ut på att jaga alla som tycker något annat och följer de värderingar som skolmedicin handlar om. Inte förvrider det till motsatsen.
Senast redigerad av rappytt 2019-05-16 kl. 20:07.
Citera
2019-05-16, 20:12
Medlem
Citat:
Men du skrev "tydligen har familjen... " Som om det vore sant. Ett misstag du gör om och om igen.

Med tanke på att de anhöriga följt familjens önskemål om kremering, att askan skulle strös i havet osv men självklart kan dom även uttryckt det i egen text/praktiska anvisningar.

Normalt är det väl inget man tänker på i 45-års åldern. Annars är Vita Arkivet något som underlättar mycket för anhöriga.

Jag haft förmånen att bo nära ett par grannar i egen ålder som är ytterst rationella, dom hade redan fyllt i Vita Arkivet mitt i livet och när han helt oförväntat föll ner från taket och avled, så visste hon Exakt hur han önskade sin begravning.

Han ville ha musik av Elvis .... mm. Hon gjorde exakt enligt hans önskemål. Det underlättade för henne, chockad som hon var. Min faster som dog 98 år gammal hade också använt sig av det, skrivet redan när hon var 45 år, samt testamente som var bevittnat vid samma tid. Det är inte ovanligt att man använder sig av vita arkivet. Enligt min erfarenhet, att man skall dö är säkert men ingen vet När.
Citera
2019-05-16, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Kvinnokläder? Eller hur tänker du? Själv vet jag inte vad jag ska tro.
Kan också ha varit nån slags buddhistisk mantel men det stämmer inte riktigt med att ta livet av sig. Och/ eller mörda.

Nej, jag tänker inte på en vanlig klänning som i klassiska kvinnokläder, och det är därför det står någon slags ________(klänning)

Jag tänker mer något som påminner om en klänning och det finns det många religiösa utstyrslar som gör. Jag tror också att Oskar var helt barbent under denna klänning och att det därför är ett par bara ben (och blodiga eller svullna fötter) polisen ser när de lyser in. Jag tror som sagt att klädseln väcker lite religiösa vibbar hos blåljuspersonalen.

Vill också inflika att jag läste det ni skrev om brevet, att det på något sätt var anklagande mot skolan och det tror jag att det ligger mycket i. Jag tror att skolan hade ställt ett ultimatum att Agnes skulle tillbaka dit i samband med terminsstart och därför var det bara Moas lärare som ringde på.

Samt att jag håller även med om att detta är orsaken till den hastiga och anmärkningsvärda presskonferensen skolan hade innan polisen ens hade haft någon.
Senast redigerad av Zebrima 2019-05-16 kl. 20:23.
Citera
2019-05-16, 20:22
Medlem
Lillamig72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zebrima
Nej, jag tänker inte på en vanlig klänning som i klassiska kvinnokläder, och det är därför det står någon slags ________(klänning)

Jag tänker mer något som påminner om en klänning och det finns det många religiösa utstyrslar som gör. Jag tror också att Oskar var helt barbent under denna klänning och att det därför är ett par bara ben (och blodiga eller svullna fötter) polisen ser när de lyser in. Jag tror som sagt att klädseln väcker lite religiösa vibbar hos blåljuspersonalen.

Vill också inflika att jag läste det ni skrev om brevet, att det på något sätt var anklagande mot skolan och det tror jag att det ligger mycket i. Jag tror att skolan hade ställt ett ultimatum att Agnes skulle tillbaka dit i samband med terminsstart och därför var det bara Moas lärare som ringde på.
Manliga religiösa utstyrslar kallas inte klänning. Det vet nog en utbildad polis.
Citera
2019-05-16, 20:22
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Med tanke på att de anhöriga följt familjens önskemål om kremering, att askan skulle strös i havet osv men självklart kan dom även uttryckt det i egen text/praktiska anvisningar.

Normalt är det väl inget man tänker på i 45-års åldern. Annars är Vita Arkivet något som underlättar mycket för anhöriga.

Jag haft förmånen att bo nära ett par grannar i egen ålder som är ytterst rationella, dom hade redan fyllt i Vita Arkivet mitt i livet och när han helt oförväntat föll ner från taket och avled, så visste hon Exakt hur han önskade sin begravning.

Han ville ha musik av Elvis .... mm. Hon gjorde exakt enligt hans önskemål. Det underlättade för henne, chockad som hon var. Min faster som dog 98 år gammal hade också använt sig av det, skrivet redan när hon var 45 år, samt testamente som var bevittnat vid samma tid. Det är inte ovanligt att man använder sig av vita arkivet. Enligt min erfarenhet, att man skall dö är säkert men ingen vet När.
Inget ovanligt. Jag har också fyllt i "Vita Arkivet". Kanske hade Bjärredföräldrarna också gjort det, och i övrigt skrivit ner en del önskningar och lämnat andra instruktioner i dokument.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in