Citat:
Ursprungligen postat av
rappytt
Men du skrev "tydligen har familjen... " Som om det vore sant. Ett misstag du gör om och om igen.
Med tanke på att de anhöriga följt familjens önskemål om kremering, att askan skulle strös i havet osv men självklart kan dom även uttryckt det i egen text/praktiska anvisningar.
Normalt är det väl inget man tänker på i 45-års åldern. Annars är Vita Arkivet något som underlättar mycket för anhöriga.
Jag haft förmånen att bo nära ett par grannar i egen ålder som är ytterst rationella, dom hade redan fyllt i Vita Arkivet mitt i livet och när han helt oförväntat föll ner från taket och avled, så visste hon Exakt hur han önskade sin begravning.
Han ville ha musik av Elvis .... mm. Hon gjorde exakt enligt hans önskemål. Det underlättade för henne, chockad som hon var. Min faster som dog 98 år gammal hade också använt sig av det, skrivet redan när hon var 45 år, samt testamente som var bevittnat vid samma tid. Det är inte ovanligt att man använder sig av vita arkivet. Enligt min erfarenhet, att man skall dö är säkert men ingen vet När.