2019-05-16, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashig78
Diskutera och spekulera i all ära. Men gissningar som går ut på att bara göra saker värre, vet jag inte om det är meningen med ett diskussionsforum. Och jag kommer stanna kvar. DU avgör inte om jag har nån plats här eller inte. Kom ner från dina höga hästar istället och sluta styr vem som är värd att hålla dig sällskap i tråden eller ej. Jag är lika intresserad av Bjärredfallet som du, men jag står också med båda fötterna på jorden. Och det måste finnas plats för oss också. Eller hur?

Undrar vad poliserna som först kom till huset menade med att mannen som hängde i trappan var "klädd i någon sorts..." - sen var det maskat. Inte var det vanliga kläder i alla fall, det är ju uppenbart, men just vad det var för plagg vet ingen av oss.
Citera
2019-05-16, 18:09
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Det fetade: Det är det jag skulle vilja veta. Vad var det som ledde till ME-diagnosen? Men det verkar vara ett alltför känsligt ämne att diskutera för en del här i tråden och jag frågar mig varför inte heller ME-föreningen inte vill ta i frågan. De slår bakut direkt.

Samtidigt som jag undrar varför det är tabu att ens drista sig att ställa sig frågan om det också ibland kan ha psykiska orsaker såsom överkrav, psykisk misshandel, mobbing i skolan eller annat som har lett till utmattningen och sen diagnosen ME. Som en av de orsaker som kan vara tänkbara.

Att barnen i Bjärred var svårt sjuka är dock helt klart.
Du är faktiskt något på spåren där: överkrav. Men det kan vara egna överkrav. Eller krav som de TRODDE att föräldrarna hade på dom. Förväntningar som skulle uppfyllas, verkliga eller inbillade. Som man ett flertal gånger rapporterat om ang ME så är majoriteten som blir sjuka högpresterande. De flesta är akademiker, de som blivit sjuka i vuxen ålder. Moa och Agnes var uppenbarligen inga skolkare, utan pluggade gärna. Inga smitare. "Nyfikna på lärandet" om jag minns rätt, väldigt sociala, musikaliska. De hade många gåvor.
Jfr med anorexia. Högpresterande, vad gäller majoriteten av de insjuknade.
Citera
2019-05-16, 18:12
Bannlyst
Än så länge känner jag bara till en skribent i tråden som har propagerat kraftigt för en pesudovetenskaplig , nämigen LP-metoden

Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Tror att vi har "Jesussjukan" kvar att behandla ordentligt i denna tråd, det som drev familjen i graven. Orsaken, skulden.

"I kontinuitet och i ett socialmedicinskt närmast sektlikt sammanhang och steget till religiös healing är väl inte så långt."
Så säger en kritiker av Gottfries 2015.

https://www.dagensmedicin.se/blogg/mats-reimer/2015/03/13/ivo-ifragasatter-vastsvensk-vard-av-kroniskt-trotthetssyndrom/

Polisen måste granska detta. Vad händer runt kliniken? Vad händer i denna tråd? Aggressivitet kopplat till Jesusfigurer och en ständig svada för att vrida blicken bort från offren för sektmorden. Sekten finns i Västsverige, Hanna stöttade med sin tumme. Det blev hennes död. Och hennes barns. Och makens. Så tror jag i dagsläget.

Fick barnen sina diagnoser av Gottfries?

Nu kan ju inte någon klinik hållas till svars för vad föräldrarna gjorde, det var deras egna handlingar och beslut, men inflytandet, det måste diskuteras. Hur mycket ska ME-sjuka behöva lida innan de börjar lita på den offentliga vården? Ta er samman nu föräldrar!

Det började med att äldsta flickan kanske inte trivdes i nya skolan... var hemma... kom lite efter... blev stressad... stannade hemma... blev trött och stressad... osv osv.

Det kan också ha varit så att hon hölls uppe av en sjuk far med pedofila böjelser, men det behöver inte vara så.

Egentligen är det enda intressanta i detta nu att granska kopplingen Gottfries Clinic AB och familjen Henkow Brenton , tycker jag.
Den enda jag känner till som aggressivt har propagerat för pseudometoder är den som försökt att lansera LP-behandling i tråden. Ingen mindre än du, Rappytt. Du inser säkert själv att din trovärdighet efter fantasifulla anklagelser om pedofila nätverk och missionerande av pseudovetenskap är lite naggat i kanten.
Citera
2019-05-16, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Ett knälångt skjortbröst... (en typ av l å n g s k j o r ta) Långskjorta... går det in under maskningen, Letsdoit?

https://www.wbb.se/content/hantering-av-avliden

"Det vanligt att man klär den avlidne i en särskild svepdräkt som finns i olika utföranden. Ofta ett knälångt skjortbröst som läggs direkt på kroppen. Till skjortbröstet hör lösa ärmar som sätts på den avlidne därefter läggs ett täcke på och personen bäddas ner."

Det är något som den avlidne kan ange i Vita Kuvertet om önskemål inför begravningen. Tydligen har de båda haft önskemål inför begravningen som anhöriga tagit del av och följt deras önskemål.
Citera
2019-05-16, 18:13
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Undrar vad poliserna som först kom till huset menade med att mannen som hängde i trappan var "klädd i någon sorts..." - sen var det maskat. Inte var det vanliga kläder i alla fall, det är ju uppenbart, men just vad det var för plagg vet ingen av oss.
Kan varit vad som helst. Overall. Mjukisbyxor. Vad jag dock VET är att om man inte vet vad som menas, så går fantasin i spinn om man nu har läggning för det. Och det har vissa här. Stoooor läggning. Jag har det inte. "Iklädd någon form av (maskat)". Kan vara overall, pyjamas, mysdräkt, nattdräkt, nattkläder, vad som helst.
Citera
2019-05-16, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frank-Jesus
Än så länge känner jag bara till en skribent i tråden som har propagerat kraftigt för en pesudovetenskaplig , nämigen LP-metoden

Den enda jag känner till som aggressivt har propagerat för pseudometoder är den som försökt att lansera LP-behandling i tråden. Ingen mindre än du, Rappytt. Du inser säkert själv att din trovärdighet efter fantasifulla anklagelser om pedofila nätverk och missionerande av pseudovetenskap är lite naggat i kanten.

Jag har inte lanserat någon behandling i tråden, varför skulle jag göra det? Jag har sagt att det kan vara bra att kika närmare på psykosociala faktorer i ME-härvan. Du sprider medvetet lögner, så fort Gottfries kommer upp! En troligen sjuk psykiater som inte längre fick verka i Västra Götaland, men ändå drar in åtta mille i sin iver att sjukifiera barn.
Citera
2019-05-16, 18:14
Medlem
Jag nämnde inte dig men du kände dig träffad, bra! Du kände dig tvungen att förklara dig, bra! Köper jag din förklaring? Nej.
Jag försvarar gärna och när jag vill när någon mobbar, här eller i verkliga livet.
Vad jag tycker om boken av EH är inte för att behaga dig eller någon annan här. Jag går min egen väg i tankarna och behöver inte tillhöra ett flock.

Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Om du med hånet om håret menar att jag kallade EH för Håret Höglund så var det en hänsyftning till hennes egen bok med titeln ”En kvinna med det håret kan väl aldrig tas på allvar”.

Jag förstår att man kan missa syftningen om man inte har koll på personens produktion, men då bör man kanske inte heller försöka ta på sig rollen som dennes försvarsadvokat eller låtsas vara moraliskt överlägsen.
Citera
2019-05-16, 18:16
Medlem
Citat:
Håret Höglund vet nog, vi får vänta tills boken kommer. Men jag tror att det var snickarbyxor eftersom det enligt uppgift fanns en hammare i köket. Han drog väl i en spik i trappen för att ha nåt att fästa slipsen i. Slipsen var en signal till akademikervärlden att han checkade ut.

Det som inte fick hända...
Citera
2019-05-16, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashig78
Kan varit vad som helst. Overall. Mjukisbyxor. Vad jag dock VET är att om man inte vet vad som menas, så går fantasin i spinn om man nu har läggning för det. Och det har vissa här. Stoooor läggning. Jag har det inte. "Iklädd någon form av (maskat)". Kan vara overall, pyjamas, mysdräkt, nattdräkt, nattkläder, vad som helst.

Nej. Polisen kände inte igen klädesplagget. Du är ouppmärksam, medvetet dum. Försöker störa tråden. Gottfries kunde inte varit nöjdare, så helt sjuka människor i tråden! Varför?
Citera
2019-05-16, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Det är något som den avlidne kan ange i Vita Kuvertet om önskemål inför begravningen. Tydligen har de båda haft önskemål inför begravningen som anhöriga tagit del av och följt deras önskemål.

Källa på det.
Citera
2019-05-16, 18:18
Medlem
Citat:

Exakt. Det är lönlöst att förklara för mindre bemedlade i tråden, eller medvetet obemedlade. Det verkar brinna till i huvudet på Jesus o co när man tar upp att Gottfries redan 2015 recenserats som en sekt i Dagens medicin av läkarkollegor. Nu har fyra personer dött och mördats, och vad gör polisen åt det?
Citera
2019-05-16, 18:21
Medlem
Citat:

Allt som inte nämnts tidigare offentligt har maskats dvs även sådant som var så betydelselöst att det därför inte nämnts alls.
Det är det enda kriteriet som gällde för maskningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in