2019-05-16, 19:00
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Hade det varit vanliga kläder så hade nog poliserna inte uttryckt sig på det viset.
Då hade de kanske sagt jeans eller vad som helst. Men det hade fortfarande varit maskat.
Citera
2019-05-16, 19:05
Medlem
Undrande87 visste tidigt att det var avvikande klädsel och jag vågar - trots tidigare påhopp - fortsatt påstå att jag är tämligen säker på att blåljuspersonal som var på plats tidigt fick lite religiösa vibbar av något de såg, så ni är nog inte helt fel på det angående klädesdräkten.

Jag är också tämligen säker på att det står klänning under det maskade och för övrigt påminner ju en långskjorta om någon slags klänning...
Citera
2019-05-16, 19:05
Medlem
Lillamig72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashig78
Då hade de kanske sagt jeans eller vad som helst. Men det hade fortfarande varit maskat.
Det kan tex vara iklädd någon sorts grå pyjamas/nattdräkt. (Finns olika sorter) Iklädd någon sorts mysklädsel. (Onepiece) Behöver inte vara märkligare än så.
Iklädd någon sorts svepdräkt som rappyt tror är mycket tveksamt då han tog sitt liv genom hängning. . En svepdräkt är öppen baktill. Ja. Ni kan tänka er själva. Tror inte heller att han var iklädd någon slags rymddräkt.
Senast redigerad av Lillamig72 2019-05-16 kl. 19:34.
Citera
2019-05-16, 19:09
Medlem
Dessutom är jag också tämligen säker på att det stod ett par saker i FUP:en (om än ganska små i sammanhanget) som vi inte visste sedan innan, så att allt maskades rakt av som inte meddelats innan stämmer inte.
Citera
2019-05-16, 19:15
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zebrima
Dessutom är jag också tämligen säker på att det stod ett par saker i FUP:en (om än ganska små i sammanhanget) som vi inte visste sedan innan, så att allt maskades rakt av som inte meddelats innan stämmer inte.
Det får du nog plocka fram. Jag har alla papper framme, så har du något minne så kan jag nog hitta det. Att det stod sömnmedel istället för lugnande, som man sagt innan, var ju nytt. Snörfåran på halsen, som rättsläkaren skrev, var ju också nytt. Så visst, de missade lite grand där.
Senast redigerad av Flashig78 2019-05-16 kl. 19:18.
Citera
2019-05-16, 19:20
Medlem
Citat:

Nej, inte alls. Då hade man öht inte nämnt klädsel - och att det sen skulle vara maskat.
Citera
2019-05-16, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Det fetade: Det är det jag skulle vilja veta. Vad var det som ledde till ME-diagnosen? Men det verkar vara ett alltför känsligt ämne att diskutera för en del här i tråden och jag frågar mig varför inte heller ME-föreningen inte vill ta i frågan. De slår bakut direkt.

Samtidigt som jag undrar varför det är tabu att ens drista sig att ställa sig frågan om det också ibland kan ha psykiska orsaker såsom överkrav, psykisk misshandel, mobbing i skolan eller annat som har lett till utmattningen och sen diagnosen ME. Som en av de orsaker som kan vara tänkbara.

Att barnen i Bjärred var svårt sjuka är dock helt klart.
Det är bara sjukvården som kan svara på frågan vad som utlöste den.
Störst sannolikhet är ju en infektion ed då det oftast är det som sätter immunförsvaret ur spel. Kan ju i A:s fall vara borrelian det skrivits om. Förmodligen bar de på en genetisk predisposition då båda fick sjukdomen.
Frågan är inte känslig - detta svar har du även fått tidigare.
Me-föreningen vet nog inte något mer och skulle inte kommentera det här om de visste- det är min teori.
De andra teorierna du har är nog mer långsökta och mindre troliga.
Citera
2019-05-16, 19:25
Medlem
Citat:
Det får du nog plocka fram. Jag har alla papper framme, så har du något minne så kan jag nog hitta det. Att det stod sömnmedel istället för lugnande, som man sagt innan, var ju nytt. Snörfåran på halsen, som rättsläkaren skrev, var ju också nytt. Så visst, de missade lite grand där.

Ja det finns några små detaljer som sagt. Förutom det du själv skrev så bl.a:
Pekdatorn i köket hade man inte specificerat innan (men Aftonbladet hann skriva om det tidigt, fast då hade de hämtat ut FUP :en)

Att dokumenten låg på bordet i vardagsrummet visste vi inte heller. De flesta hade nog antagit att det var på köksbordet.

Finns fler småsaker, men som sagt inget som tillför något avgörande direkt.
Citera
2019-05-16, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Jag kollar vad som gäller. Är det skevt?
Naturligtvis är det ett EXEMPEL på vad man kan ange i Vita Arkivet. Bl.a. hur man vill bli svept. Eller andra önskemål.

Men du skrev "tydligen har familjen... " Som om det vore sant. Ett misstag du gör om och om igen.
Citera
2019-05-16, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lillamig72
Har du läst vad Mats Reimer skrivit i dagens medicin nu igen om ME och Gottfrieskliniken?
Ja. Den mannen har orsakat stor skada inom sjukvården. Jag hoppas verkligen att Agnes och Moa inte fick träffa på den mannen. En barnläkare som tar kontakt med föräldrar till ME-sjuka barn. Utan att vara barnets/barnens behandlande läkare skriver han att det ME-sjuka barnet kan bli frisk om det går en process lightningkurs.

Vi får hoppas att familjen hade kontakt med vanliga sjukvården, men det verkar inte så eftersom alla faktiskt dog. Hur allt gick till mörkas, kan inte förstå varför. Det gör att det är svårt att förstå om föräldrarna var tokiga i sig själva eller om de blev bortglömda på något sätt, eller uppsnappade. Eftersom många har "ME" skulle det vara viktigt att berätta trodde jag.
Citera
2019-05-16, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vidar17
Det är bara sjukvården som kan svara på frågan vad som utlöste den.
Störst sannolikhet är ju en infektion ed då det oftast är det som sätter immunförsvaret ur spel. Kan ju i A:s fall vara borrelian det skrivits om. Förmodligen bar de på en genetisk predisposition då båda fick sjukdomen.
Frågan är inte känslig - detta svar har du även fått tidigare.
Me-föreningen vet nog inte något mer och skulle inte kommentera det här om de visste- det är min teori.
De andra teorierna du har är nog mer långsökta och mindre troliga.

Löste du något läkarvetenskapen letat svar på i mer än ett halvt sekel på fem minuters gissande nu? Är det så ni gör i lobbyn? ME är en diagnos, det är ingen sjukdom. Sen får man ta det därifrån, utan massa hokuspokus. Med förtröstan och lugn kommer man långt när kroppen bråkar med en, om det saknas diagnos. Jag kan inte begripa varför lobbyn är så aktiv i tråden om morden bara har med familjen att göra... deras inre tankar, helt opåverkade utifrån.
Citera
2019-05-16, 19:38
Medlem
Citat:
Men hör nu här. Klädesplagget var inte offentliggjort. Hur jävla svårt har du att begripa! De sekretessbelägger ALLT när de lägger ner den här utredningen. ALLT som inte var känt innan.

Nej, plagget var inte offentliggjort. Vad ryar du om? Vi diskuterar en maskad lucka, du börjar få allt svårare att orientera dig i diskussionen, pausa? Allt du begriper nu begrep majoriteten redan när tråden var ny. Inbilla dig inget. Du behövs inte här av den anledningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in