2019-05-16, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tauceti
Huh? Gå du och klättra utan skyddsutrustning om du vill det. Vill du inte ha vård så är det också upp till dig att bestämma. Jag är för att alla styr och bestämmer över sina kroppar när det kommer till allt, och inte bara vissa punkter, såsom Merapi. Vill du sälja din röv, så varsågod. Vill du trycka heroin i röven så är det också upp till dig. Vill du stoppa upp 2m dildo så är det din röv och ditt beslut. Jag är för att bestänma över din egna kropp utan att nån annan ska säga nåt. Fast att ta kål på ett foster som har utvecklats är inte ditt val att göra, om inte det finns verkliga skäl för det. Då är det inte längre dig det handlar om, utan ett framtida barn som du har dödat, för att du kanske inte orkar ta hand om en unge själv, eller nåt liknande.

Jag är för en rimlig arbetsskyddslagstiftning, och än så länge så finns det inget exempel på lagstiftningar som kunnat göra sexarbete så säkert som vi kräver att alla andra lönearbeten ska vara för att inte skyddsombuden ska belägga arbetsplatserna med arbetsförbud.
Citera
2019-05-16, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av libertay
Kondom har 0% risk för graviditet eftersom spermier inte kan penetrera kondomen. Hur dum får man vara? Enda risken är ju ifall kondomen spricker.

Hur som helst, igen, detta har ingenting med min poäng att göra. Min poäng är att all sex är riskfylld och är man inte beredd på att bli gravid så får man avstå från att ha sex. Att ha sex för skojs skull och sedan ta död på sitt foster/barn är ingen mänsklig rättighet och är inte naturligt.

Helt rätt tänkt, förstår inte varför framförallt kvinnor har så svårt att acceptera det sistnämda. Att döda sitt eget barn är inte en acceptabel lösning för egoistisk sexuell njutning.
Citera
2019-05-16, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av benganbanan
Tror vi har hittat svaret på abortförespråkande feministers existens. Att påstå att barn 'kostar' kärlek och omsorg. Kärlek och omsorg är inte en kostnad för kvinnor, det är direkt kopplat till välmående att få ge till ett barn. Hela vår existens bygger på bland annat kvinnors drivkraft att få ge och uppleva detta.

Abortförespråkare kanske egentligen är defekta genetiskt och psykiskt, de saknar kanske drivet att känna kärlek och ge omsorg. Annars hade en kvinna aldrig uttryckt så i dessa termer.

Ju fler sexpartners en kvinna har haft desto mer förstört är hennes möjlighet att känna känslor som kärlek. Så ifall du någonsin letar efter en fru och en blivande mamma, välj en oskuld eller någon med väldigt få ligg under bältet. Allt över 5 olika män och hon är permanent förstörd. Finns statistik på detta.
Citera
2019-05-16, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CB1
Läste det igår också, helt sinnessjukt. Kan inte förstå mig på människor som stödjer detta.

Alltså tänk själv

Pappa våldtar sin dotter och hon är tvungen att föda. Om det skulle finnas en kirurg med en själ kvar som skulle utföra abort på henne så döms han till 99års fängelse. Alltså Skrämmande!
Helt sjukt. Jag kan förstå att folk tkr de är ett liv som släcks och hela den biten, men komigen, vid våldtäkt och incest?!?! Hur tänker dem där..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Inte enligt detta nya lagförslag. Då är det olaglgit göra en abort ifall man blivit våldtagen, eller råkar vara en 11 åring, eller blivit påsatt av sin farsa....
Och de som utfört aborten, efter våldtäkt, riskerar 99 års fängelse.

Vidare reser du som denna gravida 11 åring våldtagen av sin farsa till närmsta delstat för att fixa en abort så din 11 åringa outvecklade kropp och psyke ska slippa bära runt på ett foster den inte klarar hantera, så får du inte komma tillbaka för då åker du i fängelse....

Fattar du? Så ser denna nya lag ut.
Inte en chans att du som kvinna ska ges några möjligheter..oh nooo. Du är INTE en människa du är en inkubator för en framtida människa som inte ens finns än.

Det är olagligt för dem att åka till annan stat eller utomlands för att göra abort också.

Så elvaåringen vars far har gjort henne gravid har inte så mycket val än att föda sitt barn. Om hon inte har rika släktingar som pappan kanske, som kan åka på semester utomlands och strunta i den här lagen.
Citera
Medlem
Citat:
Känn tacksamhet till män överlag att de gett er rösträtt, rätt att vistas utomhus fritt, rätt att ha sex med vem ni vill, rätten till bidrag och utbildning. Det är män som har gett er varenda rättighet ni har, och det är män som har byggt upp de trygga samhällen som ni lever i där ni kan sitta och skriva på flashback och sociala medier istället för att bo i en grotta någonstans och bli omkring-passad som en sexdocka.

Du kanske ska sluta gnälla och känna lite tacksamhet till alla oss smarta istället? Det är vi smarta som uppfunnit eld, medicin och överlag gjort att du lever som något annat än en loppäten jägar-samlare idag.

Kul för dig att du är med i ”lag killar”. Tror dock att du har väldigt lite gemensamt med de individer som är ansvariga för de prestationer du refererar till.
Citera
2019-05-16, 18:12
Medlem
Funderar hur de gör med p-piller då de också kan döda ett befruktat ägg. De har den funktionen också.

Någon som vet?

Abortpiller utgår jag från är förbjudet då det skulle vara abortförbud i alla stadier.
Citera
2019-05-16, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
jaha och vad gör vi när tillgången till alla dessa fosterföräldrar tar slut?

hmm?

var ska dessa barn då ta vägen tycker du? Mars? Köttpaj? Sexindustrin?
Nått förslag?

Man kan sluta ha sex med män man inte vill ha barn med eller som inte visar goda pappa-kvaliteter. Det är en bra början. Och jag säger inte att man ska lämna bort sitt barn som mamma. Men det är ju du som säger att en man frivilligt kan göra detta (stämmer ej). En kvinna kan också göra det. Så du har inget argument som håller.
Citera
2019-05-16, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MonkMan
Om du inte ser ironin sa orkar jag inte förklara för dig heller. Det är ända OT sa fuck it.

Det finns inga motstridigheter överhuvudtaget, att avsluta ett människoliv som tagit sig rätten att förbruka andras liv har avsagt sig rätten till sitt eget. Oskyldiga barn har inte avsagt sig rätten till ett liv, det är bland det första som garanteras i USAs deklaration. Men du har rätt, lite OT.

Det märkliga är ju som t.ex. vänsterblivna att förespråka abort, men vara emot att en massmördare avrättas. De värderar ju de facto mäbskligt smuts över sina egna barn.
Citera
2019-05-16, 18:14
Medlem
Citat:
Det är också fritt fram för mig att argumentera och försöka få politisk förändring så att abort blir bannlyst även i Sverige.

Så att vi alla kan köpa misoprostol över internet istället? Det verkar väldigt smidigt. Då slipper man ta ledigt från jobbet för att åka till en vårdcentral och krångla.

Kämpa på du.
Citera
Medlem
Citat:
Kondom har 0% risk för graviditet eftersom spermier inte kan penetrera kondomen. Hur dum får man vara? Enda risken är ju ifall kondomen spricker.

Hur som helst, igen, detta har ingenting med min poäng att göra. Min poäng är att all sex är riskfylld och är man inte beredd på att bli gravid så får man avstå från att ha sex. Att ha sex för skojs skull och sedan ta död på sitt foster/barn är ingen mänsklig rättighet och är inte naturligt.

Det finns inget preventivmedel som är 100% säkert. Det kan vara hål i kondomen, den kan spricka (de har utgångsdatum) eller så kanske de inte kan eller har satts på helt korrekt. Då riskerar man att bli gravid. Hamnar sperma i kvinnan så kan den leva i flera dagar efteråt och alltså riskera att hon blir gravid.

Det finns andra preventivmedel men inte alla kvinnor kan ta dem. Jag som t.ex har endometrios (hemsk kronisk sjukdom) måste ha hormoner för att min kropo inte ska fp för sig dumma saker och att jag ska ha konstant ont. Men det betyder inte att jag mår bra av hormonerna. Det finns kvinnor som inte mår bra av något hormonellt preventivmedel och kanske inte heller kan ha kopparspiral. Då är kondom det enda de kan köra på.

Läs på om detta innan du yttrar dig om preventivmedel tack.
Citera
Medlem
HälsingeBockens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deriverbar
Det finns studier som visar på ett samband mellan fri tillgång till abort och minskad kriminalitet.

Frågan är ju dock om Alabamas hårda lagar kommer att minska tillgången till abort. Snarare kan det bli tvärtom, att abort blir mer tillgängligt när aborträttsaktivister genomför kampanjer om hur säkert det är att utföra en abort hemma med misoprostol man köpt från sin lokala knarklangare eller över internet.
Eller också kommer en del kvinnor att använda den klassiska abortmetoden klädhängaren som republikanen Eric Barber skrev förra året när Brett Kavanaugh invaldes i Högsta Domstolen.
Citat:
Ursprungligen postat av Eric Barber
Better get you're coathangers ready liberals.
Så går det i en delstat som domineras av extremkristna idéer.
Läste att någon föreslog att Alabama borde kallas Talibama...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in