2019-05-16, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av libertay
Japp. Dock var det män som utvecklade dessa piller. Lite tacksamhet till män överlag hade passat bra.

Jaså? Jag visste inte att namnen på de i forskarteamet som tog fram preparatet var allmänt kända? Än mindre att alla var män?

Oavsett så känns det märkligt att att man skulle känna tacksamhet mot alla världens män för något som ett fåtal briljanta individer åstadkommit. Känns mer motiverat att känna tacksamhet mot dessa individer specifikt.
Citera
2019-05-16, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Det kostar tid, engagemang, kärlek, omsorg

Tror vi har hittat svaret på abortförespråkande feministers existens. Att påstå att barn 'kostar' kärlek och omsorg. Kärlek och omsorg är inte en kostnad för kvinnor, det är direkt kopplat till välmående att få ge till ett barn. Hela vår existens bygger på bland annat kvinnors drivkraft att få ge och uppleva detta.

Abortförespråkare kanske egentligen är defekta genetiskt och psykiskt, de saknar kanske drivet att känna kärlek och ge omsorg. Annars hade en kvinna aldrig uttryckt så i dessa termer.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enklistra
Snygg plot. Det hade jag faktiskt inte tänkt på men kommer människor att vara beredd på att ta ett livstidsstraff för att hjälpa andra med abort?

Det är väl det folk gjort genom hela historien när något är riktigt riktigt fel i deras ögon. Sen så får ju demonstranter ökad uppmärksamhet i hela USA och följden blir att denna fråga blir mer viktig än tidigare. Så folk får möjlighet att rösta på personer som har samma åsikt som de själva har.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MonkMan
Jag vet att du bara driver nu, jag uppskattar det, men jag är lite för gammal i gamet för att nappa dock. Gillar försöket.

Åk till Seattle eller San Fransisco och prata med vårdare, poliser samt uteliggarna själva och fråga dem. De vet mer än du svennebanan.
Citera
2019-05-16, 18:05
Medlem
Citat:
En kvinna har rätten att lämna sitt barn till ett fosterhem eller fosterfamilj eller adoptera bort det. Så hon har faktiskt mindre ansvar för barnets överlevnad än pappan har.

jaha och vad gör vi när tillgången till alla dessa fosterföräldrar tar slut?

hmm?

var ska dessa barn då ta vägen tycker du? Mars? Köttpaj? Sexindustrin?
Nått förslag?
Citera
2019-05-16, 18:06
Medlem
Citat:
Kondom har 0% risk för graviditet eftersom spermier inte kan penetrera kondomen. Hur dum får man vara? Enda risken är ju ifall kondomen spricker.

Hur som helst, igen, detta har ingenting med min poäng att göra. Min poäng är att all sex är riskfylld och är man inte beredd på att bli gravid så får man avstå från att ha sex. Att ha sex för skojs skull och sedan ta död på sitt foster/barn är ingen mänsklig rättighet och är inte naturligt.

I Sverige är det en mänsklig rättighet. I övriga världen är det rent praktiskt väldigt enkelt så länge det finns hyfsad tillgång på medicin mot magsår.

Men det är fritt fram för dig att välja att inte avsluta graviditeter i din kropp baserat på din personliga övertygelse.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MonkMan
Alabama har väl dödsstraff oxa vilket gör att man garvar lite extra över den här lagen.

Varför? Det gör det väl än mer logiskt, att barn värderas högre än de mest vidriga människorna som existerar.
Citera
Medlem
MonkMans avatar
Citat:
Åk till Seattle eller San Fransisco och prata med vårdare, poliser samt uteliggarna själva och fråga dem. De vet mer än du svennebanan.

Förstar du att "fattig" inte är synonymt med "pundare som lever pa gatan"? Om du inte vet skillnaden sa hur ska vi kunna fortsätta prata med varandra? Du kan ju inget ju!
Citera
2019-05-16, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deriverbar
Jaså? Jag visste inte att namnen på de i forskarteamet som tog fram preparatet var allmänt kända? Än mindre att alla var män?

Oavsett så känns det märkligt att att man skulle känna tacksamhet mot alla världens män för något som ett fåtal briljanta individer åstadkommit. Känns mer motiverat att känna tacksamhet mot dessa individer specifikt.

Känn tacksamhet till män överlag att de gett er rösträtt, rätt att vistas utomhus fritt, rätt att ha sex med vem ni vill, rätten till bidrag och utbildning. Det är män som har gett er varenda rättighet ni har, och det är män som har byggt upp de trygga samhällen som ni lever i där ni kan sitta och skriva på flashback och sociala medier istället för att bo i en grotta någonstans och bli omkring-passad som en sexdocka.
Citera
2019-05-16, 18:08
Medlem
MonkMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av benganbanan
Varför? Det gör det väl än mer logiskt, att barn värderas högre än de mest vidriga människorna som existerar.

Om du inte ser ironin sa orkar jag inte förklara för dig heller. Det är ända OT sa fuck it.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deriverbar
I Sverige är det en mänsklig rättighet. I övriga världen är det rent praktiskt väldigt enkelt så länge det finns hyfsad tillgång på medicin mot magsår.

Men det är fritt fram för dig att välja att inte avsluta graviditeter i din kropp baserat på din personliga övertygelse.

Det är också fritt fram för mig att argumentera och försöka få politisk förändring så att abort blir bannlyst även i Sverige.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yxherren
Du är irrationell och känslosam, samtidigt som du försöker förolämpa de som inte tycker som dig. Så jag kan bara anta att du är en kvinna, inte sant?

Du har uppenbarligen problem med män och din egen självkänsla. Det räcker med att titta på dina senaste trådstarter för att se att du lider.

Jag vill bara påpeka att det är klart att hon är känslosam? Detta är något som påverkar kvinnor betydligt mer än män, och därför känner många kvinnor med de kvinnor som råkar ut för denna idiotiska lag. Och många kvinnor känner med de stackars barnen som kommer få växa upp i barnhem eller fosterhem tills de är 18 och sen hamna pp gatan, för det är så majoriteten av oönskade barns liv ser ut.

Så vem är det som tänker på der blivande barnet? Är det kvinnan som tar det otroligt jobbiga beslutet att genomgå en abort (har närvarat vid en av dem och svär på att det inte är något de gör utan att ha tänkt igenom det) eller är det de som skiter i barnet så fort det är fött, för yay barnet lever men har inget liv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in