2019-05-16, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Twotowers
Snarare varnar expertisen för det minskande barnafödandet och åldrande befolkningen där färre ska försörja fler.

Verkligen? Varnar "expertisen" för att det saknas människor ?

Världen kryllar av föräldralösa, svältande, hemlösa, misshandlade etc etc barn, som ofta just tvångsfötts, för att en kvinna inte gavs valmöjligheter, varken till att skydda sig från sexuellt våld, reproduktivt våld eller nu fri aborträtt, jag kan lova dig att nej, vi behöver inte alls fler.
Senast redigerad av Merapi 2019-05-16 kl. 13:02.
Citera
2019-05-16, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MonkMan
Ingen aning vad övriga världen "vinner" men jag gillar att USA, för tillfället iallfall, visar omvärlden hur pass fucked up landet faktiskt är. Manga lallar runt i tron om att hela USA är Kardashians och Last Week Tonight med John Oliver. Älskar därför att se när de Frackar sönder sina farmlands, förbjuder aborter för valdtagna kvinnor, meth-epedemier som förvandlar arbetarklass sammhällen till öde kyrkogardar och bilder pa deras polismakt som mer ser ut som en arme-styrka med bepansrade bilar bestyckade med automatvapen. Fasaden rämnar och jag älskar det.

Ok, I get it.

Själv är jag dock lite mer empatiskt inställt till amerikaner. Tycker de faktiskt förtjänar bättre.
Citera
2019-05-16, 13:05
Medlem
Citat:
Manga lallar runt i tron om att hela USA är Kardashians och Last Week Tonight med John Oliver.
John Oliver är brittisk.
Citera
2019-05-16, 13:08
Medlem
JustZlatans avatar
Kvinnor gör idag abort bara för att de knullar runt med allt och alla. Om kvinnor hade tänkt mer med hjärnan än med slidan hade det inte behövts någon lagändring. Samtidigt tror jag att de flesta som gör abort är vänsterblivna och då är det ju bara bra om de inte sprider sina gener vidare.
Citera
2019-05-16, 13:09
Medlem
MonkMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GladaGurra
John Oliver är brittisk.

Jo, jag vet att programledaren för det amerikanska HBO programmet där det till 90% diskuterar Amerikansk politik pa ett liberalt lättsamt vis är engelsman. Vad var din poäng?
Citera
2019-05-16, 13:09
Medlem
Karmans avatar
Märkligt och egoistiskt resonemang av kvinnorna att fostret är en del av deras kroppar. Fostret är ett nytt liv och tillhör bara sig själv. Att i det läget döda fostret är en form av mord. Det anser jag utan att ens vara religiös.

Jag tror det är så man resonerat i Alabama. Jag är inte insatt i deras nya abortlag och kanske de gått ett steg för långt, men grundfilosofin att det inte ska vara fritt med abort är rätt.
Citera
2019-05-16, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kennyfart
Det mest logiska skulle vara att förbjuda människor att ta bort ALLA cellklumpar som växer i dem. Varför just bara foster-cellklumpen? Varför inte även tumör-cellklumpen. Der kanske kan vara nästa steg i Alabama. Förbjuda människor att ta bort tumörer. Tumör-cellklumpar kan växa även i livmodern på samma sätt som en foster-cellklump.

Nej, ditt förslag är ologiskt. Ta bort tumörer gör man för att rädda liv. Abort görs för att släcka liv.
Citera
2019-05-16, 13:14
Medlem
Citat:
Jo, jag vet att programledaren för det amerikanska HBO programmet där det till 90% diskuterar Amerikansk politik pa ett liberalt lättsamt vis är engelsman. Vad var din poäng?

90% av folket i städer som New York och LA är ju PK-liberals, så ej märkligt att det återspeglas i nöjesprogrammen från de städerna.
Citera
2019-05-16, 13:15
Medlem
dongerlords avatar
Får de som bor och tillhör staten Alabama åka till någon annan delstat där det är lagligt att göra abort för att göra abort eller blir de fortfarande straffad för det när lagen träder fram?
Citera
2019-05-16, 13:19
Medlem
MonkMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Twotowers
90% av folket i städer som New York och LA är ju PK-liberals, så ej märkligt att det återspeglas i nöjesprogrammen från de städerna.

Exakt. Da är det skönt när Alabama stiftar en riktig jävla psykotisk anti-abortlag, skickar sig själva 60 ar tillbaka i tiden och visar världen vilket jävla äckligt religöst, segregerat och pantat land USA oxa kan vara.
Citera
2019-05-16, 13:23
Medlem
Franke88s avatar
Abort är mord så självklart ska det vara olagligt. Ni som tycker det är OK att mörda barn kommer att få känna på karma, antingen i detta livet eller i nästa.

Finns fler anledningar att abort ska vara olagligt. Men detta är en av de viktigaste.
Citera
2019-05-16, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Franke88
Abort är mord så självklart ska det vara olagligt. Ni som tycker det är OK att mörda barn kommer att få känna på karma, antingen i detta livet eller i nästa.

Finns fler anledningar att abort ska vara olagligt. Men detta är en av de viktigaste.

Embryon eller foster är nu inte "barn" utan just embryon och foster. Dessa betraktar man inte som fullvärdiga människor varken ur en logisk praktiskt eller alltså juridisk mening.

Anser du att man "mördat" då en befruktad äggcell inte fäster i livmodersslemhinnan, vilket sker rätt ofta och ägget fortsätter då ut och blir en vanlig mens...fast! det då handlar om exakt samma som det du tycker att man alltså "mördar".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in