Citat:
Ursprungligen postat av
Tufsankatt
Synd att TinnaNinna försvann från tråden... hade semester ett tag men inte längre vad jag förstår. Hoppas hen återkommer i tråden.
Det är flera skribenter som jag saknar i tråden.
Jag kikar liksom du tillbaka i tråden då och då. Man kan hitta riktigt intressanta inlägg.
Jag vet att efter det inlägget från TinnaNinna (16/12) med frågor om mgm varit ute och cyklat på kvällen , diskuterades det ganska mycket om detta.
I det läget hade vi information från MV om att det kanske fanns "
någon form av planering".
MV 13/10
"
Det finns indikationer på att mordet inte utfördes i affekt utan att det fanns någon form av planering."
https://www.flashback.org/p65523100#p65523100
Jag har lite svårt att släppa att mgm träffade någon, kanske lånade något som kan ha använts i mordet.
Lämnades det tillbaka? Eller har mgm sagt till h*n, att snälla, jag har slarvat bort detta, men säg inget till polisen. Jag skulle ju bli misstänkt direkt med tanke på mordet. Men jag lovar dig att jag inte har gjort det. Det förstår du väl att jag aldrig skulle göra något sådant? Tänk på mina barn, min familj, mitt liv. Du fattar vad det skulle få för konsekvenser.
Jag har funderat mycket på vad detta med vad "någon form" av planering skulle kunna vara. Denna planering måste varit strax innan mordet, kan inte tänka mig att det handlar om dagar eller längre tillbaka i tiden med tanke på val av mordplats.
- vapen/tillhygge
- lämna mobil hemma
- tagit med sig något till bp för att inte lämna spår (allt från handskar och väl täckande kläder, till att på annat sätt förhindra att kontaminera eller för att förstöra bevis)
- rekat på bp innan mordet? Någon sett en mansperson gå vid/runt planket, men inte kunnat identifiera personen
- lurat LW på något vis om att kan jag få komma ner till dig för att låna det eller det. Lurat henne på något sätt för att få henne "off guard".
Allt ovan är SPEKULATIONER utifrån att mgm är den skyldige.