Citat:
Ursprungligen postat av
Flashig78
Tvivlar starkt på att de anhöriga är tillfrågade. När Glittret spelade in samtalet med ACA var inte ACA tillfrågad överhuvudtaget. ACA hade ingen aning. Så man frågar nog inte dem det berör vad man gör. Jag skulle önska att de anhöriga fick korrekturläsa den boken, men den goda smaken har nog inte EH. Kan man lägga ut färska likbilder i tv, så kan man nog göra annat skit också. Det handlar om den egna integriteten, och den verkar EH sakna fullständigt. Tyvärr.
Jag är rädd för att du har rätt. Etik, moral, stil och finess är inte precis det som är signifikativt för asätare, vare sig på Flashback eller IRL. Tyvärr har samma grupp ett lika dåligt förhållande till professionalism, vetenskap och fakta. Inte konstigt att de låter så mycket passera sina samveten när de saknar inre och yttre gränslinjer.
Min gissning har dock hela tiden varit och är även fortsättningsvis, att det inte kommer leda någonstans. Hittills har jag fått rätt och blivit bekräftad. Först efter pressmeddelandet, senare efter pressträffen och sist efter den släppta FUPen. Trots försök att ändra innehållet (som EGW har uppgett att aggressiva och påstridiga personer ringt henne om), trakasserier mot Hannas mor, Oskars far och kollegor och falsk ryktesspridning om vad ACA sagt, har man inte lyckats komma någonstans.
Fortfarande står sig polisens slutsats efter den omfattande utredningen
stark - Hanna och Oskar beslutade sig under hösten att avsluta sina egna och sina barns liv, då föräldrarna kände att ingen av dem någonsin skulle kunna leva ett liv i egentlig mening. Flickorna led båda av diagnosticerad ME sedan länge. Fallet är således ett klassiskt barmhärtighetsmord och det hela är alldeles förfärligt avskyvärt och sorgligt.