2019-05-14, 16:10
Medlem
Giggsys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thesys
Mats Wennerholm säger att detta är det bästa svenska vm-laget någonsin Och att Edmonton säkert ångrar att de valde Nugent-Hopkins före Landeskog 2011
Tycker vi hade ett minst lika bra lag på papperet 2012, blev dessvärre uttåg i kvarten mot Tjeckien.
Citera
2019-05-14, 16:30
Medlem
bombaccis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giggsy
Tycker vi hade ett minst lika bra lag på papperet 2012, blev dessvärre uttåg i kvarten mot Tjeckien.

2006 måste väl ha varit bland det bästa vi ställt på isen. OS och VM guld.
Citera
2019-05-14, 16:46
Medlem
Vanstertrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bombacci

VM-laget 2006 var rätt mediokert. Majoriteten spelade i SHL. 5 NHL-spelare. Giggsy är ganska bra inne på det med 2012 även om några spelare som t.ex. Alfredsson, Franzén osv hade sett sina bästa dagar då. Är nästan böjd att hålla med Wennerholm (vad fan hände där?) faktiskt. Utan att ha stenkoll så måste nog årets trupp innehålla flest NHL-spelare någonsin. Även om truppen kanske inte är lika spetsig som förr.
Citera
2019-05-14, 16:53
Medlem
appendixxivs avatar
Citat:

Tror inte det var hela OS-laget som spelade vm, säkert lite urvattnat klenare lag. Gissar att förra års VM lag
var bättre än detta års även om det börjar se bra ut i år med.

Jag vet att det bara är en match, att det inte var den viktigaste med starkaste motståndet, men jäklar vad jag gläds med Wennberg. Lunkan var också bra i Tjeckienmatchen, förutom tavlan på första målet.

Jag har sagt det hela tiden Man ska aldrig underskatta revanschlusta..
Citera
2019-05-14, 16:55
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thesys
Mats Wennerholm säger att detta är det bästa svenska vm-laget någonsin Och att Edmonton säkert ångrar att de valde Nugent-Hopkins före Landeskog 2011

Dom hade haft mer nytta av Landeskog ja. Däremot vill jag inte skrika att vi har bättre lag nu än förra och förrförra året.

Citat:
Ursprungligen postat av Giggsy

Nej, det här laget är bättre. Däremot 2017 och 2018 hade vi rätt bra lag. Men visst var 2012 ett bra lag det med.

Citat:

I OS kanske, men det var VM-lag det gällde nu. VM 2006 hade vi ett väldigt anonymt lag som vann trots det.
Citera
2019-05-14, 16:56
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av appendixxiv
Tror inte det var hela OS-laget som spelade vm, säkert lite urvattnat klenare lag. Gissar att förra års VM lag
var bättre än detta års även om det börjar se bra ut i år med.

Jag vet att det bara är en match, att det inte var den viktigaste med starkaste motståndet, men jäklar vad jag gläds med Wennberg. Lunkan var också bra i Tjeckienmatchen, förutom tavlan på första målet.

Jag har sagt det hela tiden Man ska aldrig underskatta revanschlusta..

Det var ytterst få från OS-laget som spelade VM.
Citera
2019-05-14, 17:48
Medlem
thesyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstertrollet
VM-laget 2006 var rätt mediokert. Majoriteten spelade i SHL. 5 NHL-spelare. Giggsy är ganska bra inne på det med 2012 även om några spelare som t.ex. Alfredsson, Franzén osv hade sett sina bästa dagar då. Är nästan böjd att hålla med Wennerholm (vad fan hände där?) faktiskt. Utan att ha stenkoll så måste nog årets trupp innehålla flest NHL-spelare någonsin. Även om truppen kanske inte är lika spetsig som förr.

1998 eller 2003 skulle jag ranka som starkast.
Citera
2019-05-14, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Det var ytterst få från OS-laget som spelade VM.

Japp. 5 spelare från OS-laget som även spelade VM, om jag minns rätt.
Citera
2019-05-14, 19:04
Medlem
MitchRapps avatar
Citat:

Är väl egentligen bara Forsberg och bäckis som saknas. Sedan kan man möjligen argumentera för Arvidsson ska ha en plats också men tycker han kan ersättas av de vi har på banan idag.

EK65 saknar jag inte alls med klingberg på plats.

Men bästa VM-Laget? Gillar ju trion Foppa, sudden och Lidas. Den riktiga klassiker lineUp:n saknar jag ändå i dagens lag.
Senast redigerad av MitchRapp 2019-05-14 kl. 19:12.
Citera
2019-05-14, 19:34
Medlem
Hunden007s avatar
2013 vm lag var riktigt dåligt och vi vann bara för Sedin bröderna kom så vi fick topform i slutspelet.
Citera
2019-05-14, 19:55
Medlem
appendixxivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MitchRapp
Är väl egentligen bara Forsberg och bäckis som saknas.

För att få bästa tänkbara lag? Forsberg Bäckström Arvidsson hade nog varit förstalinan, och Rakell Zibanejad och William Karlsson hade också varit med.

På baksidan hade Hedman, Hampus Lindholm Hjalmarsson och Erik Karlsson tagit plats.

Sedan har vi spelare som Nyquist, Backlund, Silfverberg Johnsson och Johansson - dom hade inte alla hamnat utanför
Citera
2019-05-14, 19:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hunden007
2013 vm lag var riktigt dåligt och vi vann bara för Sedin bröderna kom så vi fick topform i slutspelet.
Ja, enligt många experter den på papperet sämsta VM-truppen i modern tid, och kanske genom tiderna.

Sedinerna kom + Edler.

Landeskog 100% klar eller. Tung förstärkning. Gjorde 75 poäng (!) på 73 matcher i grundserien denna säsongen i NHL.

Vad vi redan har för trupp (+Klingberg och Landeskog in) skämde ut sig mot Tjeckien och borde vunnit med 15-0 mot Norge kan detta bli mycket bra. Naturligtvis vinner vi guld igen, 3-2 mot Ryssland i finalen på OT.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in