Citat:
Men Täby har också röstat för att genomdriva denna situation. Först nu börjar M inse att de inte fick sina billiga mexikanare att utnyttja som i nyliberalernas föredöme USA, utan de fick islamistiska bidragstagare. M backade 9 % och SD gick fram 5 %, men 2010 röstade 50,8 % på Reinfeldt (!). Tack Täby för migrationsuppgörelsen med MP.
Jo det där argumentet känns igen och är något jag nästan sympatiserar med när det gäller vanskötta S- kommuner. Vad ska jag säga om Täby.....
Jag har rent fysiskt suttit i Reinfeldts knä (nä, lite bildligt blev det ändå....) på kommunala färdmedel fram till det att han blev partiledare och fick ändra sina kommunikstionssätt. Jag var jättestolt över att få ha suttit bredvid den politiske gigant som krossade sossarnas hegemoni valet 2006. Det var då det och tur för alla att samma möten inte ägde rum idag enär detta i så fall hade resulterat i mord/livstidsstraff.
Min poäng är följande. Täby lever inte som rikspolitiska moderater lär. Här kör vi inte öppna hjärtan. Hör kör vi anti-Reinfeldt.
Kommer aldrig glömma när den äldre moderate valarbetare kom innan valet 18 och jag direkt ansatte honom med en ganska aggressivt framförd förklaring varför jag alltid röstar M men sedan 14 röstar SD (10 blev en soffliggare i brist på alternativ). Hans svar var
"Jag förstår precis. Rösta SD nationellt men tänk på det kommunala. Tycker du Täby är en välskött kommun?"
Där blev jag tvungen att stanna upp i mina utfall för jag höll med instinktivt. Det slutade med att jag så sent som 18 röstade M lokalt trots att Reinfeldt har av mig tillägnats lyktstolpe nummer 1 när rättegången i Finspång gått av stapeln.
Jag kan till fullo förstå skadeglädjen men den som kan skramla ihop fler uttalanden från M politiker som prisar mångkulturens välsignelse i deras rikemanskommuner (nota bene deras egna kommuner) kontra M - politiker i rikemanskommuner som säger att det "tyvärr" inte finns bostäder för att inhysa det mångkulturella guldet får gärna skicka ett pm så bjuder jag på en öl.