Orsaken är ju huvudsakligen ökade kostnader för senaste årens invandring, som inte alls bidrar till ekonomin in den omfattning politikerna hade räknat med. De tog inte varningarna om detta på allvar och nu får vi andra stå för notan - business as usual!