2019-05-14, 00:43
Medlem
Jag gissar väl att det inte kom så många arga NMR-are till Kil (om ens några), och grabben som blev filmad när han misshandlade EPA-killen är med största sannolikhet inte häktad eller belagd med några restriktioner.

För mig är det viktigt att det här fallet inte faller i glömska. Det intressantaste är trots allt inte den här incidenten i sig själv, utan hur rättsväsendet kommer att reagera. Jag utgår från att invandrarkillen kommer att få någon sorts straff, för bevisningen är ju stark, om man säger så.

Men är det sant att just den här grabben har ägnat sig åt "överfalls-misshandel" förr? Och om han har det, kommer det att påverka hans straff?

Mitt intryck är att svenska domstolar sällan höjer straffet för återfallsbrottslingar. Har den här grabben misshandlat förut? Kanske det, säger domstolen, men det är inte någon gammal misshandel som vi ska titta på. Vad är straffvärdet för den nya misshandeln? Glöm den gamla, den har inte med saken att göra.

Och på det sättet kan brottslingar åka in och ut på små löjliga korta straff och begå nya brott hela tiden, eftersom domstolarna vägrar att skärpa straffet på grund av all tidigare brottslighet.

Jag hörde en gång en debatt om strafflängden i Sverige och huruvida straffen ska skärpas. En vänsterdebattör, kanske Anders Lindberg, sa (förstås) att straffen inte alls ska höjas, och att ingen blir bättre av ett hårdare straff. Alla måste få en andra chans! sa han.

Då svarade Anna Dahlberg från Expressen, Javisst, alla håller säkert med om att den som begår ett brott ska få en andra chans. Men kanske inte en trettiofemte chans.

Det är dags för svenska domstolar att börja väga in tidigare brottslighet när de avkunnar sina domar. Därför är det viktigt att fallet i Kil inte har glömts bort när domen faller.
Citera
2019-05-14, 01:49
Medlem
pege70s avatar
Provocerad. Jamen, dåså.

https://www.nwt.se/2019/05/13/dra-inte-alla-invandrare-over-en-kam/

/motmänniska utan insyn
Citera
2019-05-14, 02:07
Avstängd
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Utreder, för att förslagsvis sedan lämna ärendet till åklagare.

Är dagens Nintendogeneration så miljöskadad av sekundsnabb uppkoppling att den inte längre har förståelse för att Verkligheten jobbar långsammare än Internet?

Problemet som jag påpekar men som du väldigt listigt lämnar ut från ditt citerande är hur Svensk Rättsväsendet agerar så olika från fall till fall.

Man behandlar våldsbrott betydligt lindrigare än åsiktsbrott: till exempel fallet Dan Park som jag tog upp.

Sverige har inga problem med att fängsla konstnärer och vägrar tom släppa dem ur häktet pga av "risk för återfallsbrott", alltså för KONST som kan klassas som missaktning mot folkgrupp.

Men när det gäller våldsbrott som denna, så släpper polisen förövarna, trots att de tidigare begått våldsbrott, risken för återfallsbrott är mycket stor och att det dessutom finns bevis på film.
Citera
2019-05-14, 07:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pege70
Provocerad. Jamen, dåså.

https://www.nwt.se/2019/05/13/dra-inte-alla-invandrare-over-en-kam/

/motmänniska utan insyn

Så kallad damage controll. Det mest effektiva motmedlet är ju att säga upp prenumerationen på tidningen. Dumt egentligen att ens klicka på länken då det genererar pengar till skitblaskan.
Citera
2019-05-14, 08:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Christianbadass
Så kallad damage controll. Det mest effektiva motmedlet är ju att säga upp prenumerationen på tidningen. Dumt egentligen att ens klicka på länken då det genererar pengar till skitblaskan.
Fast är artikeln egentligen så konstig? Bara att läsa denna tråden, merparten här inne verkar vilja slänga ut alla invandrare med huvudet före efter att ha sett filmen.

Om man tillhör gruppen invandrare får man ta ordentligt mycket skit efter dåd som detta, även om det landet man kommer ifrån inte ens ligger i närheten av förövarens hemland.

Denna typ av generalisering är jättetydlig på flashback, det kan knappast ha undgått någon.
Citera
2019-05-14, 08:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OliverCromwell
Problemet som jag påpekar men som du väldigt listigt lämnar ut från ditt citerande är hur Svensk Rättsväsendet agerar så olika från fall till fall.

Man behandlar våldsbrott betydligt lindrigare än åsiktsbrott: till exempel fallet Dan Park som jag tog upp.

Sverige har inga problem med att fängsla konstnärer och vägrar tom släppa dem ur häktet pga av "risk för återfallsbrott", alltså för KONST som kan klassas som missaktning mot folkgrupp.

Men när det gäller våldsbrott som denna, så släpper polisen förövarna, trots att de tidigare begått våldsbrott, risken för återfallsbrott är mycket stor och att det dessutom finns bevis på film.

Ja det extremt tydligt att extremister på vänsterkanten med globalistdrömmar har tagit över svenskt rättsväsende. Att det dessutom har blivit infekterad av feministkärringar gör det inte bättre. Sveriges rättsskipning befinner sig i fritt fall.
Citera
2019-05-14, 08:20
Bannlyst
@sdtobbe
・・・
Fick provsitta Sveriges mest kända epa när jag besökte Kil idag! 😁🇸🇪

Ingen har undgått videon på när Sylvester misshandlades intill sin epatraktor på första maj.
Idag hade jag förmånen att träffa honom och massa andra ungdomar från Kil och närområdet. Syftet var att visa att det finns politiker som bryr sig och att det finns de som verkar för en förändring. .

Ungdomarna i Kil är knappast ensamma om att uppleva stora splittringar i samhället samt en handfallenhet från skolan, polisen och politiken.
Vad som hänt i Kil är på intet sätt unikt utan snarare ett återkommande problem runt om i hela landet. Sedan jag i fredags publicerade en video om mitt besök idag har flertalet ungdomar hört av sig och berättat om hur de råkat ut för liknande saker både på skolan och utanför skoltid. Förövarna tycks sällan varken dömas eller stängas av från skolan - en tjej berättade idag hur hon får sitta i ett separat grupprum för att slippa sitta i klassrummet med en kille som misshandlat henne i just klassrummet... .

Det gör mig genuint upprörd att vi har ett samhälle inom vilket ungdomar tappar tilltron till rättssystemet och politiken redan innan de för rösta.. Jag hoppas, och ämnar göra mitt yttersta för, att ändra på det. 🇸🇪

https://www.instagram.com/p/BxaWuZ5hr42/
Citera
2019-05-14, 08:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peter_pung
Fast är artikeln egentligen så konstig? Bara att läsa denna tråden, merparten här inne verkar vilja slänga ut alla invandrare med huvudet före efter att ha sett filmen.

Om man tillhör gruppen invandrare får man ta ordentligt mycket skit efter dåd som detta, även om det landet man kommer ifrån inte ens ligger i närheten av förövarens hemland.

Denna typ av generalisering är jättetydlig på flashback, det kan knappast ha undgått någon.

Det man vänder sig mot i artikeln är de ursäktar brottet med att gärningsmanen skulle ha blivit provocerad, utan någon som helst bevisning.
Citera
2019-05-14, 08:32
Medlem
Citat:
Det brukar sluta med betydligt mildare straff om BO har trakasserat GM. I en del sådana fall har till och med GM blivit helt friad. I några fall har båda blivit dömda.

Bara för att det har hänt är det inte rätt. Och det har absolut ingen bäring i lagen. Man får inte besvara verbala attacker med fysiskt våld. Men visst blattar har ofta en gräddfil. Det är riktigt att vissa domar har varit löjeväckande låga straff men då har set alltid varit nysvenskar som utagerat våld vid påstådda rasismattacker. Jag är extremt allergisk mot blattemål där lagen kringgås och är vittnebaserat som där polare vittnar. Speciellt blattar. De har sällan svårt att hitta på och fabulera fritt. Men istället för att kastas ut från rätten så får de sitta och dravla. Men trakasserier är inte samma sak som verbala attacker såsom glåpord.. Ett verbalt angrepp får inte och ska inte besvaras med en fysisk attack. Om så sker skall det straffas. Mycket enkelt.
Citera
2019-05-14, 08:43
Medlem
Tycker sånt här beteende är så jävla äckligt och fegt. Kom gärna till Sverige, men visa också att du kan och vill stanna, genom att uppföra dig. Annars finns bara en väg ut - Den du kom via!

Sen va säkert den svenska killen i epa-traktorn inte särskilt smart när han han kallade invandraren för massa olika saker, men vafan... man misshandlar inte någon så grovt oavsett! Tänker främst på sparken i rumpan samt den mot ansiktet när han redan sitter inne i epan. FEGT!

Gissar att själva misshandeln/ händelsen hållt på ett tag innan kameran plockades fram, så denne kille hade nog redan fått rejält med stryk. Man slår fan ingen som redan ligger ner. Ännu mer fegt!
Citera
2019-05-14, 08:45
Medlem
Citat:

Samtidigt så kör många kriminella fram rasistkortet så fort det är nåt.
Blev själv kallad rasist av både gärningsman och försvarare då jag tilltalade den person som brutit sig in i mitt garage och sen hotat mig som ligist.
Men eftersom han hade invanrarbakgrund så var jag rasist för att jag inte gillade att han stal mina saker förstörde min egendom och hotade mig med ett tillhygge. Dessutom tycker jag ligist passar bra in på beskrivning av en person som beter sig på det visit oavsett bakgrund.

Jag vet att alla invandrare inte beter sig så här men rasistkortet dras fram så fort en svensk drabbas av ett brott av en person med invandrarbakgrund.
Citera
2019-05-14, 08:58
Medlem
Kycklingtasss avatar
Ni som refererar till NWT-länken, märk väl att det var en insändare och inte en "artikel".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in