Citat:
Ursprungligen postat av
Draifos
Det borde vara lätt för åklagaren att kolla om uppgifterna om telefonsamtalen stämmer, och man får väl anta att hon redan har gjort det. Eftersom hon fortfarande håller SD som skäligen misstänkt så måste det här betyda att hon har samma teori som dig om varför samtalen ringdes, dvs. att det var för att spela oskyldig (för enligt er visste han ju i så fall redan att hon låg död bakom bullerplanket).
Jag tolkar det här som att åklagaren har gått in i det här med en förutbestämd uppfattning om att SD är gärningsmannen, och sedan har hon antagligen lyckats tolka exakt all ny information som stöd för den uppfattningen. Hon kommer aldrig att kunna släppa den här föreställningen, eftersom allting talar för att han är gärningsmannen.
Men om "allting talar för att han är gärningsmannen", varför i hela friden ska hon släppa det som du kallar föreställningen?
Du kan ju inte ha en aning om på vad hon bygger sin uppfattning?
Jag skulle säga att du gissar. Vad är det du brukar säga till mig, fantiserar(?).
Jag kan inte för allt i världen begripa varför du kan vara så säker på att hon går på rykten, byskvaller och magkänsla, vilket ju är helt emot vad lagen föreskriver. Det blir ett för mig märkligt sätt att resonera.
Jag vet att du sagt att du inte bryr dig om vem som är gm. Eller om det är SD eller inte.
Jag tror (gissar) att de flesta i tråden vill se mordet löst. Sedan har vi olika åsikter om vad vi tror.
Vad är din utgångspunkt för ditt deltagande i tråden?
Har ditt deltagande i tråden att göra med att du inte tror på rättssystemet, att det är objektivt och arbetar för att få fram sanningen? Eller tror du att alla är fartblinda, har tunnelseende och går på magkänslan.
I inlägg efter inlägg upprepar du samma frågor.
Jag blir inte klok på vad du är ute efter?