2019-05-12, 23:14
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Kände inte till Elliot innan jag läste den här tråden men kollade lite på några klipp. Precis som du säger så hade han behövt någon som sa åt honom att "Uhm, antingen så låter du bollarna växa och blir man över ditt eget öde eller så låter du bli och blir en ensam cry baby för resten av livet. Jag vet att det låter hårt son, men det är så världen ser ut. Kom nu så går vi och skruvar lite med Camaron eller drar till öknen och skjuter lite lerduvor".

För att "känna sig som en man" så måste man ju göra saker som får testosteronet att vakna.

Traditionell maskulinitet är såvida jag ser enda möjligheten att motbekämpa cry babies som tror de förtjänar att få massa skit gratis.

Alla pojkar måste förstå från tidig ålder att de inte kommer få någonting gratis i livet. Roger Elliots farsa var ju en rik hollywoodpappa med "moderna värderingar" som gav Rodger Elliot en jävla BMW när han var 19-20, och snubben åkte omkring i Santa Cruz som en playboy med dyra kläder och tragisk jävla attityd och han var inte ens så ful, ändå kunde han inte få ligg.

Han var så värdelös att han inte ens kunde mörda de där blondinerna som han hatade utan gick istället och mördade typ andra killar, några som själva var hårdstuderande asiatiska INCELS (inte de där tuffa killarna som han också hatade) och rumskamrater till honom.

Tror aldrig jag bevitnat en så patetisk människa i hela mitt liv, ett överdrivet tryggt liv, noll disciplin, och en töntig liberal pappa + överbeskyddande mamma (+några mentala besvär) skapade denna dåliga ursäkt till man, med noll kontroll över känslor, som kände att han var "entitled" att bara få saker.
Senast redigerad av Naknekejsaren 2019-05-12 kl. 23:42.
Citera
2019-05-13, 00:20
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Hur blev NI en offerkofta? Vill ni förklara den logiken.
Du projicerar ditt budskap till mig över hela gruppen män här.
Du får gärna kalla mig du, okej?
Citera
2019-05-13, 06:51
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
Traditionell maskulinitet är såvida jag ser enda möjligheten att motbekämpa cry babies som tror de förtjänar att få massa skit gratis.

Alla pojkar måste förstå från tidig ålder att de inte kommer få någonting gratis i livet. Roger Elliots farsa var ju en rik hollywoodpappa med "moderna värderingar" som gav Rodger Elliot en jävla BMW när han var 19-20, och snubben åkte omkring i Santa Cruz som en playboy med dyra kläder och tragisk jävla attityd och han var inte ens så ful, ändå kunde han inte få ligg.

Han var så värdelös att han inte ens kunde mörda de där blondinerna som han hatade utan gick istället och mördade typ andra killar, några som själva var hårdstuderande asiatiska INCELS (inte de där tuffa killarna som han också hatade) och rumskamrater till honom.

Tror aldrig jag bevitnat en så patetisk människa i hela mitt liv, ett överdrivet tryggt liv, noll disciplin, och en töntig liberal pappa + överbeskyddande mamma (+några mentala besvär) skapade denna dåliga ursäkt till man, med noll kontroll över känslor, som kände att han var "entitled" att bara få saker.
Elliot Rodger var mycket patetisk, ja. Och mycket sjuk i huvudet. Samtidigt är det viktigt att förstå, att hade han varit kvinna så hade han varit en feminist. Incels är helt enkelt bara den manliga motsvarigheten till feminister. Incels hatar kvinnor lika mycket som feminister hatar män. Skillnaden är att feminister inte har lika mycket testosteron för att gå och mörda random män på gatan, men manliga folkmord fantasier är mycket vanliga bland feminister.
Citera
2019-05-13, 09:57
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:

Ja, det är uppenbarligen nyttigt för människor att behöva kämpa lite. För när man gör det, så lär man ju känna sig själv och ens svagheter och styrkor. Och det i sin tur leder förhoppningsvis till att man lär sig använda dessa styrkor och svagheter till sin fördel.
Citera
2019-05-13, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Elliot Rodger var mycket patetisk, ja. Och mycket sjuk i huvudet. Samtidigt är det viktigt att förstå, att hade han varit kvinna så hade han varit en feminist. Incels är helt enkelt bara den manliga motsvarigheten till feminister. Incels hatar kvinnor lika mycket som feminister hatar män. Skillnaden är att feminister inte har lika mycket testosteron för att gå och mörda random män på gatan, men manliga folkmord fantasier är mycket vanliga bland feminister.
Jag har en annan uppfattning. Som kvinna kan man inte vara incel, eller lida av sexuell frustration för att vara exakt. Alla kvinnor har möjlighet att få sex när dom vill i princip - av varierande kvalité förstås.

Sen tror jag det också är en missuppfattning att incels "hatar" kvinnor. Vad det egentligen handlar om är att dom blir matade med dubbla budskap. Samhället och media säger till dom att dom ska vara "the good guy" men samtidigt observerar dom att tjejer dras mer till "the bad boy". Så tankegången hos dom flesta incels är nog i stil med: "Jag är ju en good guy, varför gillar du inte mig din jävla hora?".

Dom är helt enkelt ett gäng grabbar som halkat efter i det social rätt grovt. Att ragga upp en kvinna handlar till största delen om mental stimulans och har du inte den sociala förmågan är det ju uppenbarligen kört.
Citera
2019-05-13, 14:31
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viktim
Jag har en annan uppfattning. Som kvinna kan man inte vara incel, eller lida av sexuell frustration för att vara exakt. Alla kvinnor har möjlighet att få sex när dom vill i princip - av varierande kvalité förstås.
Klart kvinnor också kan vara incels, särskilt i dagens feministsamhälle, som uppmuntrar kvinnliga incels mer än någonsin tidigare i historien. De flesta kvinnor är inte attraktiva överhuvudtaget, och kvinnor har inte heller lika hög libido som män. Kvinnor är också mycket obestämda och fattar i stort sett ingenting och hakar upp sig på smådetaljer istället för att se helheten eftersom alla kvinnor har prinsessasyndrom, så kommer det en kille där som egentligen är över hennes nivå, så får kvinnan för sig att han inte duger för henne. Just därför är det faktiskt många kvinnor idag som lever i frivillig celibat och förblir barnlösa tills menopausen kickar in.

Sant är dock att det är betydligt lättare för kvinnor att få kuk, än vad det är för män, men det är ju inte så konstigt och det hela beror på att de flesta män inte uppmuntrar horkultur, vilket i sin tur leder till en hel del cock-blocking för de flesta män. En annan orsak är också det att kvinnor helt enkelt förhandlar med deras fitta, alltså att kvinnor förväntar sig att få ett hem, bil osv av hennes make, och många kvinnor är inte beredda att knulla gratis. Så medan vissa kvinnor blir prostituerade, blir andra kvinnor hemmafruar.

Citat:
Sen tror jag det också är en missuppfattning att incels "hatar" kvinnor.
Det finns ju även betahanne feminister, som är precis lika mycket incels som kvinnohatarna, skillnaden är att de har en annan strategi (som inte ger någon fitta den heller), nämligen att fjäska för kvinnor. Efter ett tag tröttnar många av dessa betahanne feminister på att fjäskandet inte leder någonstans, och de går över till Elliot Rodger incelismen och i vissa fall dödar folk. Islamoterrorister är för övrigt incels de också, och de flesta av dem är extremt sexuellt frustrerade, och enda anledningen till att de spränger sig själva skrikandes allahu akbar, är för att de på fullaste allvar tror att de kommer få 72 oskulder i paradiser. Samtidigt vägrar vita feminister att kritisera islamoterrorister, trots massivt kvinnoförtryck i arabländer.

Citat:
Vad det egentligen handlar om är att dom blir matade med dubbla budskap. Samhället och media säger till dom att dom ska vara "the good guy" men samtidigt observerar dom att tjejer dras mer till "the bad boy". Så tankegången hos dom flesta incels är nog i stil med: "Jag är ju en good guy, varför gillar du inte mig din jävla hora?".
Jo men så är det. Good guy snacket är bara ännu en kvinnolögn. Kvinnor skiter fullständigt i om du är seriemördare eller pedofil, bara du har en stor skara följare, makt, status eller pengar, så spelar det ingen roll alls hur omoralisk du är, du kommer liksom få fitta i alla fall.

Viktigt att förstå: kvinnor älskar inte män. Kvinnor älskar mannens pengar, hans hem, hans bil osv. Kvinnor funkar inte som män på det sättet. Vi män gillar liksom verkligen kvinnor för att de är kvinnor (och när de är kvinnor, alltså icke-feministiska kvinnor; feminismen försöker göra kvinnor till män), och när vi gifter oss med en kvinna så är det verkligen henne vi gifter oss med; vi gillar hennes utseende, kropp och personlighet osv. Kvinnor funkar inte så. Kvinnor undviker män som ser bra ut eller har en genuint god personlighet, och håller sig till de män som har god ekonomi eller är populära osv. Det är liksom verkligen sällan man ser en snygg kvinna med en attraktiv man som också är en god människa.

Sedan är det ju självklart att kvinnoföraktet ökar när alla hederliga grabbar hela tiden blir nobbade av alla kvinnor, samtidigt som kvinnomördare som Patrick Opiyo och Abbe Blattelito får en jävla massa tjejer. Det finns ju liksom hur många hederliga män som helst därute, men kvinnor har en dålig vana (eller rättare sagt dåligt omdöme) att dras till de absolut värsta skitstövlarna som finns. Hade kvinnor varit duktiga människokännare så hade de aldrig gått och knullat runt med untermenschen som misshandlar eller dödar dem. Och givetvis tar kvinnor sedan ut detta på alla hederliga män som de nobbade. "Alla män är våldtäktsmän"? Nej era idioter, det är snarare ni kvinnor som bara söker er till avskummen bland män. Man kan se direkt efter en fem minuters konversation med en snubbe, om han är en vettig och hederlig snubbe. En snubbe som inte har något bakom pannbenet märker jag direkt vad det är för typ av idiot.

Detta är förresten exakt varför arrangerade äktenskap var normen förr; arrangerade äktenskap fanns eftersom samhället omyndigförklarade kvinnor och pappan ville liksom vara på den säkra sidan att han inte ger bort sin dotter till en komplett idiot som skadar henne. Det finns många fördelar med att avskaffa arrangerade äktenskap, men det innebär också nackdelar, och en del av dessa nackdelar är att kvinnor far illa ut i betydligt högre utsträckning.

Citat:
Dom är helt enkelt ett gäng grabbar som halkat efter i det social rätt grovt. Att ragga upp en kvinna handlar till största delen om mental stimulans och har du inte den sociala förmågan är det ju uppenbarligen kört.
Den sociala biten hänger ihop med hur du ser ut, mer än något annat egentligen. Är du som kille ful eller har dålig ekonomi eller vad det nu kan vara, ja då kommer du helt enkelt inte ha samma självförtroende som någon det går bra för, och därmed inte heller klara av att vara särskilt social bland brudarna och även med killkompisarna osv. Jag menar, den sociala biten är ju något alla människor får träna på sedan barnsben, och ser du ut som ett mobboffer eller är en pank pissluffare, ja då kommer du helt enkelt inte dra till dig folk (från båda könen) som vill umgås med dig, och därmed kommer du att halka efter på den sociala biten.

Dessutom är ju det här med "social kompetens" bara ännu en cock-blocking ursäkt. Kvinnor har kilometerlånga krav på hur en man måste vara innan de särar på benen, medan killar är liksom [iwtf vem orkar bry sig om sånt, jalla vi knullar[/i]. Jag menar, har det någonsin i historien hänt att en man har tackat nej till att få knulla en attraktiv kvinna, pga hennes låga sociala kompetens? lol
Citera
2019-05-13, 14:59
Medlem
Citat:
Klart kvinnor också kan vara incels, särskilt i dagens feministsamhälle, som uppmuntrar kvinnliga incels mer än någonsin tidigare i historien. De flesta kvinnor är inte attraktiva överhuvudtaget, och kvinnor har inte heller lika hög libido som män. Kvinnor är också mycket obestämda och fattar i stort sett ingenting och hakar upp sig på smådetaljer istället för att se helheten eftersom alla kvinnor har prinsessasyndrom, så kommer det en kille där som egentligen är över hennes nivå, så får kvinnan för sig att han inte duger för henne. Just därför är det faktiskt många kvinnor idag som lever i frivillig celibat och förblir barnlösa tills menopausen kickar in.
Fast man måste nog skilja på ofrivilligt incel och frivilligt incel. En tjej som börjar hänga i feministiska kretsar och medvetet gör sig ful och oattraktiv för att hon blir hjärntvättad av sina medsystrar kan ju vända på hela sin "situation" på mindre än 24 timmar om hon skulle vilja.

För att inte få sex som kvinna måste man sticka ut ordentligt vilket är extremt ovanligt. Till och med feta tjejer kan ligga runt utan problem ifall dom vill.

Citat:
Jo men så är det. Good guy snacket är bara ännu en kvinnolögn. Kvinnor skiter fullständigt i om du är seriemördare eller pedofil, bara du har en stor skara följare, makt, status eller pengar, så spelar det ingen roll alls hur omoralisk du är, du kommer liksom få fitta i alla fall.
Såg ett socialt experiment där där dom skapade en fejk tinder profil. Man tog bilder av en riktigt snygg kille och skrev i profilen att han tidigare var dömt för pedofili och massa annat skit men att han nu är en ny människa osv. Dom absolut snyggaste brudarna gillade han och inte nog med det, nästan alla tog initiativet och skrev till han först, inte helt sällan inledde dom med "vi alla gör misstag i livet".

Citat:
Sedan är det ju självklart att kvinnoföraktet ökar när alla hederliga grabbar hela tiden blir nobbade av alla kvinnor, samtidigt som kvinnomördare som Patrick Opiyo och Abbe Blattelito får en jävla massa tjejer. Det finns ju liksom hur många hederliga män som helst därute, men kvinnor har en dålig vana (eller rättare sagt dåligt omdöme) att dras till de absolut värsta skitstövlarna som finns. Hade kvinnor varit duktiga människokännare så hade de aldrig gått och knullat runt med untermenschen som misshandlar eller dödar dem. Och givetvis tar kvinnor sedan ut detta på alla hederliga män som de nobbade. "Alla män är våldtäktsmän"? Nej era idioter, det är snarare ni kvinnor som bara söker er till avskummen bland män. Man kan se direkt efter en fem minuters konversation med en snubbe, om han är en vettig och hederlig snubbe. En snubbe som inte har något bakom pannbenet märker jag direkt vad det är för typ av idiot.
Jag har kollat på Eliot Rogers videoklipp på youtube och även fast det är uppenbart att han har någon form av diagnos så är det också uppenbart att han inte riktigt kan förstå hur dom arroganta abbe blattelito typerna får alla brudarna medan han själv - som behandlar tjejerna med "respekt"(vilket i klartext betyder att han äter deras bajs) inte får deras uppmärksamhet.

Det är därför genuspedagogik i skolan är en usel ide eftersom det i praktiken innebär att pojkar skolas i hur dom ska bete sig utifrån ett kvinnligt(läs: feministiskt) perspektiv. Det absolut sista man ska göra som incel är att fråga kvinnor om råd angående hur man raggar kvinnor. Fråga istället den killen som får alla brudar, han kommer berätta sanningen.

Citat:
Detta är förresten exakt varför arrangerade äktenskap var normen förr; arrangerade äktenskap fanns eftersom samhället omyndigförklarade kvinnor och pappan ville liksom vara på den säkra sidan att han inte ger bort sin dotter till en komplett idiot som skadar henne. Det finns många fördelar med att avskaffa arrangerade äktenskap, men det innebär också nackdelar, och en del av dessa nackdelar är att kvinnor far illa ut i betydligt högre utsträckning.
Jag själv kommer från en konservativ kultur och ser tydligt för och nackdelarna med den gamla patriarkala livsstilen jämfört med den moderna fria västerländska livsstilen.

Den svenska modellen är fin i tanken men problemet är att svenska Lisa vet om att ingen kommer ifrågasätta hennes val av partner och det tror jag bidrar till hennes dåliga omdöme. Hade exempelvis min syster börjat dejta nån abbe blattelito-typ så hade jag förbjudit henne att träffa honom. Men i en Svenssonfamilj finns det ingen som kommer förbjuda henne.

Citat:
Den sociala biten hänger ihop med hur du ser ut, mer än något annat egentligen. Är du som kille ful eller har dålig ekonomi eller vad det nu kan vara, ja då kommer du helt enkelt inte ha samma självförtroende som någon det går bra för, och därmed inte heller klara av att vara särskilt social bland brudarna och även med killkompisarna osv. Jag menar, den sociala biten är ju något alla människor får träna på sedan barnsben, och ser du ut som ett mobboffer eller är en pank pissluffare, ja då kommer du helt enkelt inte dra till dig folk (från båda könen) som vill umgås med dig, och därmed kommer du att halka efter på den sociala biten.

Dessutom är ju det här med "social kompetens" bara ännu en cock-blocking ursäkt. Kvinnor har kilometerlånga krav på hur en man måste vara innan de särar på benen, medan killar är liksom [iwtf vem orkar bry sig om sånt, jalla vi knullar[/i]. Jag menar, har det någonsin i historien hänt att en man har tackat nej till att få knulla en attraktiv kvinna, pga hennes låga sociala kompetens? lol
Ja det är klart många faktorer påverkar om du har bra självförtroende eller inte. Poängen är mer att det är självförtroendet som är nyckeln.
Citera
2019-05-13, 16:06
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Fast man måste nog skilja på ofrivilligt incel och frivilligt incel. En tjej som börjar hänga i feministiska kretsar och medvetet gör sig ful och oattraktiv för att hon blir hjärntvättad av sina medsystrar kan ju vända på hela sin "situation" på mindre än 24 timmar om hon skulle vilja.

För att inte få sex som kvinna måste man sticka ut ordentligt vilket är extremt ovanligt. Till och med feta tjejer kan ligga runt utan problem ifall dom vill.
Visst är det som du säger, men som sagt, frivillig och ofrivillig celibat hänger mycket på att vi helt enkelt är olika kön. Ingen kvinna som får hur många och vilka män hon än vill ha, hade fått lika många kvinnor om man kunde bara så där magiskt byta kön på henne. Incels är dessutom något som feminismen har skapat. Före det fanns feminism, fanns det inte incels i någon större utsträckning. Visst fanns det män som varken hade fru eller barn även då, men de var få. Och de var få eftersom äktenskap och monogami uppmuntrades på den tiden. Så rent generellt hade varje man en fru och bara en fru, sedan fanns det lite prostituerade barnlösa horor och alkismän som var singlar osv.

Incels började explodera i samma takt som feminismen blev allt mer mainstream, och det är först nu under 2010-talet, alltså under feminismens storhetstid, som vi har fler incels än någonsin tidigare. Och det är väl inte särskilt konstigt? Feminismen medvetet uppmuntrar kvinnor att vara fula oattraktiva män, och att hata män och inte ha några relationer med män osv, och använda inseminering om man vill ha barn. Klart det blir en massa incelkillar då när feminismen har hjärntvättat kvinnor till att hata män och göra sig så oberoende som möjligt ifrån män osv.

Feminismen har bara ett kallt och kärlekslöst samhälle att erbjuda mänskligheten. Så det är därför jag personligen menar att incels helt enkelt är manliga motsvarigheter av feminister. Vad feminism handlar om är att kvinnor ska hata män, och ja då kommer dessa incels där och går rakt i feminismens fälla och börjar hata kvinnor tillbaka, vilket i sin tur leder till att fler potentiella feministkvinnor börjar hata män de också, pga konfirmeringsbias osv.

Citat:
Såg ett socialt experiment där där dom skapade en fejk tinder profil. Man tog bilder av en riktigt snygg kille och skrev i profilen att han tidigare var dömt för pedofili och massa annat skit men att han nu är en ny människa osv. Dom absolut snyggaste brudarna gillade han och inte nog med det, nästan alla tog initiativet och skrev till han först, inte helt sällan inledde dom med "vi alla gör misstag i livet".
Intressant. Det förvånar mig inte det minsta. Har du någon länk till detta Tinderexperiment?

Citat:
Jag har kollat på Eliot Rogers videoklipp på youtube och även fast det är uppenbart att han har någon form av diagnos så är det också uppenbart att han inte riktigt kan förstå hur dom arroganta abbe blattelito typerna får alla brudarna medan han själv - som behandlar tjejerna med "respekt"(vilket i klartext betyder att han äter deras bajs) inte får deras uppmärksamhet.
Vad är det att förstå? Jag märkte direkt när jag såg Abbe Blattelito's Instagram första gången (alltså före han mördade Annie), att det här var en jävligt osäker kille som har ett antal fel i skallen. Ingen kvinna med tresiffrig IQ hade knullat med Abbe Blattelito, men tydligen så badade han i fitta. Det är precis lika stort fel i skallen på alla de tjejer som knullade med honom. Blattelito ser ju inte ens bra ut. Dålig smak är mainstream.

Angående Elliot Rodger så var det nog det att han inte var särskilt lång, och då är det svårare med tjejerna. Visserligen var han 175 cm och det är inte så farligt kort, men hade Elliot Rodger haft exakt samma personlighet, intelligens och utseende som han hade, och varit 185 cm eller längre, ja då hade han fått hur mycket fitta som helst, han kanske till och med hade varit en stor Hollywoodstjärna idag. Elliot Rodger's incelism hade liksom inget att göra med att han hade en udda personlighet eller halkat efter på det sociala. Han var helt enkelt inte tillräckligt lång. Han var ju inte särskilt ful heller, och hade väl helt okej ekonomi med tanke på hans fars bakgrund, så hans problem var att han helt enkelt inte var tillräckligt lång. Visst kan män kompensera ens brist på längd med humor, skön personlighet, styrketräning, ekonomiska framgångar inom karriären osv, men inom datinglivet så är det betydligt mer krav, press och stress på män än vad det är på kvinnor, det kan vi nog vara överens om?

Citat:
Det är därför genuspedagogik i skolan är en usel ide eftersom det i praktiken innebär att pojkar skolas i hur dom ska bete sig utifrån ett kvinnligt(läs: feministiskt) perspektiv. Det absolut sista man ska göra som incel är att fråga kvinnor om råd angående hur man raggar kvinnor. Fråga istället den killen som får alla brudar, han kommer berätta sanningen.
Genustramset är ju pseudovetenskap författad av vänsterfeminister.

Citat:
Jag själv kommer från en konservativ kultur och ser tydligt för och nackdelarna med den gamla patriarkala livsstilen jämfört med den moderna fria västerländska livsstilen.
Så är det; det finns för- och nackdelar med allt. Arrangerade äktenskap kom man liksom inte på för skojs skull eller för att jävlas med kvinnor, utan helt enkelt eftersom folk insåg att om vi ger kvinnor frihet, ja då kommer de att bara bli singelmammor i bästa fall, eller bli barnlösa horor som knullar med fula och korkade män och i värsta fall bli misshandlade/våldtagna eller mördade av män. Arrangerade äktenskap var alltså framtagna för att skydda kvinnor.

Citat:
Den svenska modellen är fin i tanken men problemet är att svenska Lisa vet om att ingen kommer ifrågasätta hennes val av partner och det tror jag bidrar till hennes dåliga omdöme. Hade exempelvis min syster börjat dejta nån abbe blattelito-typ så hade jag förbjudit henne att träffa honom. Men i en Svenssonfamilj finns det ingen som kommer förbjuda henne.
Problemet är inte svenska Lisa, utan snarare det att alla kvinnor saknar omdöme och är dåliga människokännare. Vi män vet liksom att det finns dåliga killar, och vi förstår att dessa dåliga killar är idioter eftersom vi inte tänker i termer som moderinstinkter och hur vi kan konvertera dem med vår fitta och göra dem till bättre människor osv.

Citat:
Ja det är klart många faktorer påverkar om du har bra självförtroende eller inte. Poängen är mer att det är självförtroendet som är nyckeln.
Fast självförtroende kommer inte automatiskt. Hur bra självförtroende du har, hänger mycket ihop med hur bra du ser ut (viktigast), hur hög din intelligens är (också mycket viktigt) och vad du har för ekonomi och andra förutsättningar. Även en viss grad av narcissism är viktigt för ett bra självförtroende.

Poängen är att de flesta incels inte har dåligt självförtroende därför att de har låg social kompetens eller så, utan snarare är det så att kvinnor nobbar dem eftersom kvinnor har extrema och löjliga krav (krav som de inte ställer på skitstövlar som Abbe Blattelito, eftersom han hade Instagram följare, inte för att han var bättre än någon annan incel).

Sedan är ju det här med "låg social kompetens" bara en billig och oärlig ursäkt i de flesta fall, som kvinnor använder för att de inte vill säga att killen är ful, kort, pank eller en kombination av alla tre.
Citera
2019-05-13, 22:20
Bannlyst
Citat:
Klart kvinnor också kan vara incels, särskilt i dagens feministsamhälle, som uppmuntrar kvinnliga incels mer än någonsin tidigare i historien. De flesta kvinnor är inte attraktiva överhuvudtaget, och kvinnor har inte heller lika hög libido som män. Kvinnor är också mycket obestämda och fattar i stort sett ingenting och hakar upp sig på smådetaljer istället för att se helheten eftersom alla kvinnor har prinsessasyndrom, så kommer det en kille där som egentligen är över hennes nivå, så får kvinnan för sig att han inte duger för henne. Just därför är det faktiskt många kvinnor idag som lever i frivillig celibat och förblir barnlösa tills menopausen kickar in...

.....Dessutom är ju det här med "social kompetens" bara ännu en cock-blocking ursäkt. Kvinnor har kilometerlånga krav på hur en man måste vara innan de särar på benen, medan killar är liksom [iwtf vem orkar bry sig om sånt, jalla vi knullar[/i]. Jag menar, har det någonsin i historien hänt att en man har tackat nej till att få knulla en attraktiv kvinna, pga hennes låga sociala kompetens? lol

Allt detta (alltså hela stycket) verkar fullt rimligt. Stort tack för bra analyserat och som sannerligen verkar stämma.
Citera
2019-05-14, 08:31
Medlem
Yeminas avatar
Några saker.

Att Elliot Rodgers skulle vara incel pga sin längd är rent trams. Det är helt jävla uppenbart att han saknade normal social förmåga parat med en silversked uppkörd där bak. Han var ingen gentleman, det var en del av den vanföreställning han levde i. Han led av ett gravt svart-vitt tänkande om tillvaron.

Så kallade ”good guys” är i princip aldrig ”good guys” ty de saknar självinsikt.
Citera
2019-05-14, 10:31
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yemina

Så kallade ”good guys” är i princip aldrig ”good guys” ty de saknar självinsikt.

De misslyckades med att vara onda i riktiga livet och lever ut sin ondska igenom spel eller internet istället, i tron att de är goda för att de är konflikträdda och enbart "simulerar" rovdriften.

Bisonoxen som stångas virtuellt mot andra hanar får ju inga honor, och lejonhanen som slaktar sina rivaler+ungar virtuellt likaså!

Det mest patetiska med Elliot Rodger är nog ändå att han lyckades tillslut...men begick självmord just vid mållinjen, som evig oskuld.

Han skulle nog få besök av en och annan tokig tjej i lyxfängelset hans farsa skulle betala för honom, men han var, tack och lov, för korkad för att inse det.
Senast redigerad av Naknekejsaren 2019-05-14 kl. 10:39.
Citera
2019-05-14, 10:48
Medlem
Yeminas avatar
Citat:
De misslyckades med att vara onda i riktiga livet och lever ut sin ondska igenom spel eller internet istället.

Det mest patetiska med Elliot Rodger är nog ändå att han lyckades tillslut...men begick självmord just vid mållinjen, som evig oskuld.

Han skulle nog få besök av en och annan tokig tjej i lyxfängelset hans farsa skulle betala för honom, men han var, tack och lov, för korkad för att inse det.
Fast de anser ju att "vara en schysst människa" är något som ska belönas, inte att det ska vara standard. De ser två typer, de som lyckas med kvinnor och de som inte gör det och drar slutsatsen att kvinnor endast "belönar" sk "bad guys", och de som minsann är snälla gentlemän inte "får" något alls. Deras grundinställning till halva befolkningen talar inte för att de direkt någonsin varit "snälla killar" i bemärkelsen genuint schyssta. Möjligen har de satt tjejer på piedestal och blir desillusionerade när de upptäcker att kvinnor också är människor.

Och visst blir deras uppvisning av manlighet i spel inget som kommer att belöna sig ute i verkliga livet rent allmänt. Om de inte lyckas träffa en tillika nördig tjej i gamer-världen.

De av mina vänner som fortfarande nätdejtar vet att män som beskriver sig som "snälla killar" mycket sällan är det i verkligheten.

Visst är det möjligt att Rodgers kunnat dra till sig nån toka när han väl blev fängslad. Min uppfattning efter de intervjuer med folk som kände honom (om någon nu kunde göra det) är att han inte direkt försökte närma sig kvinnor på ett normalt sätt, och att han verkade tro att han kunde få tjejer genom sin blotta "gentlemanna"- uppenbarelse och dyra bil.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in