Citat:
Ursprungligen postat av
Solglittret
Tack för den länken!
Citerar texten och länkar igen.
"
I Spotlight nämndes också familjetragedin i Bjärred i Skåne. I januari 2018 valde föräldrarna till två flickor att ta hela familjens liv. Nyligen bekräftade polisen att motivet var att de två döttrarna i skolåldern båda led av ME/CFS. Hur tänkte ni anhöriga efter den nyheten?
- Vi kan förstå att de anhöriga såg det hopplösa i situationen. Det var en välutbildad familj som var aktiv i patientföreningen. Jag tror att det var en väckarklocka för myndigheterna i Sverige och gradvis leder till förändrade attityder inom vården. Jag hoppas vi inte behöver liknande extrema händelser för att bryta nuvarande attityder bland våra myndigheter, säger Lars Hassel."
https://svenska.yle.fi/artikel/2018/12/23/i-april-berattade-vi-om-28-ariga-anton-med-den-gatfulla-sjukdomen-kroniskt
Är detta kanske slutgiltligen den egentliga förklaringen till det vansinniga som hände i Bjärred?
Föräldrarna - en eller båda - var kanske helt enkelt påverkade av ME-svartsynen, av suicidreportagen som kom just vid denna tid?
Citat:
De var kanske utsatta och hjärntvättade av ME-förvillare, en ME-lobby som tog bort allt hopp? De kanske själva var en del av detta?
Nu verkar den mesta kopplingen gå via Hanna - hon gjorde sig till medlem i fb-gruppen om ME/cfs samma månad (mars 2016) som skolhälsokonferensen med Agnes.
Du har ju själv tackat så hemskt mycket för det som Elli09 kom med om Oskars anhörigs inställning till diagnosen? Vilket var helt fel info enligt pressträffen.
Citat:
Ursprungligen postat av Elli09
Töserna var INTE diagnostiserade med ME
Information från anhörig på OH sida.
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Tack för den informationen!
Tror på det du skriver. Då föll - äntligen - några bitar på plats.
"Kronisk trötthet" eller utredning av detta är fullt rimligt att skriva på ett sjukintyg till ett barn.
Men inte "ME" - framförallt inte på ett intyg till 11-åriga Moa efter 1/2-1 års symptom på någonting.
Så hur ska du ha det? Är det troligt att Oskar isf gick med i en patientförening - eller var det Hanna, den som ska rentvås från skuld att ha mördat barnen. Pressträffen var annars förtal enligt dig..
Nu sist så tyckte du att hon snarare skulle dömas för anstiftan. Så mycket bättre som sagt.
Vilket veritabelt svammel du kommer med. Men tack för att du bekräftar det jag nyss skrev om din framfart i tråden:
Citat:
Som påverkade av en sekt. En väldigt farlig sekt tydligen. Precis som flera journalister diskuterat, som rappyt och andra varit inne på.
En livsfarlig ME-lobby som framhåller suicidfall hos drabbade och förmedlar hopplöshet!
Att flera journalister diskuterat några som en sekt har jag missat. Så det kan du ju belägga med fakta för en gång skull.