2019-05-12, 23:01
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Såg inte matchen idag pga PL-fotbollen men poängen för svenskarna:

Lander 3+0
L.Eriksson 0+3
Hörnqvist 2+0
W.Nylander 1+1
O.Lindblom 1+0
Kruger 1+0
Bratt 0+1
E.Pettersson 0+1
A.Kempe 0+1
M.Kempe 0+1
Rasmussen 0+1
E.Lindholm 0+1

Sedan en poäng till en Kempe men vet inte vem.

EP40, Ekman Larsson, Larsson, Ekholm och Gustafsson bland annat poänglösa.

Citera
2019-05-12, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Kakko kommer bli en stjärna en dag men ska hela Finland VM ligga på hans axlar så kommer det inte gå bra. Han är inte där än. Han hade på sin höjd fått följa med som extraforward för att se och lära om han hade varit svensk.

Nu är det lätt för mig att svara på detta när han gjort 5 mål på 2 matcher, men jag hade svarat samma i fredags men har inte hunnit svara. Kakko är nog redan nu en 40 poängspelare i NHL. Han är i nivå med en hel del svenskar som tex Bratt, O.Lindblom, Wennberg och A.Kempe. Nog bätre än tex L.Eriksson.

Citat:
Ursprungligen postat av perry2
Robert Hägg....

Är det han som vek ner sig o sålde ut Sverige i j-VM i Malmö mot Finland för 4-5 år sedan?

Varför fokusera på en situation för flera år sedan?

Citat:
Ursprungligen postat av Carrock
Det är klart att Eriksson, Kruger och Mario Kempe är mediokra och dessutom fruktansvärt tråkiga. Dom är med för att dom spelar i NHL, men det är inga skräckinjagande namn.

Kruger är verkligen inte medioker, men han ska ha en mindre roll.

Citat:
Ursprungligen postat av Kolgrill-ftw
Edit: Grönborg ska ju sluta, har helt missat det.
Garpen tar över, undrar om han kan få hem lika mycket folk i framtiden som Grönborg fått?

Garpen verkar ha bra kontakt med NHL-spelarna, men jag ser han inte som huvudtränare.
Citera
2019-05-12, 23:16
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Nu är det lätt för mig att svara på detta när han gjort 5 mål på 2 matcher, men jag hade svarat samma i fredags men har inte hunnit svara. Kakko är nog redan nu en 40 poängspelare i NHL. Han är i nivå med en hel del svenskar som tex Bratt, O.Lindblom, Wennberg och A.Kempe. Nog bätre än tex L.Eriksson.

Loui är bättre än vad statsen visar. Han får inte förtroende i Nucks.
Citera
2019-05-12, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pol9gif
Hur fan kan en som Garpenlöv vara med i landslaget hahaha? Har ni någonsin tänkt på det? Minns när han var krönikör i Aftonbladet, nästa lika dålig som Wennerholm Men han kanske passar bättre som tränare.

Han har sina bra sidor också, men har också läst en del skit av honom.

Citat:
Ursprungligen postat av Carrock
Men världsklass defensivt är han inte, Begeron är världsklass.!

Ingen liten jämförelse.

Kruger är inte medioker.

Citat:
Ursprungligen postat av MitchRapp

Hoppas och tror att den pinsamma behandlingen av EP40 bidrog till att headCoach får knega på i Schweiz istället för NHL. Så usel får man inte vara. Visst, han är bra på att gulla med NHL proffsen och få dem till VM men vet han vad talang är och hur man tar tillvara på den?

Shit vad du är insnöad på Växjö och EP40...

Citat:
Ursprungligen postat av BizarreReverend
Det är liksom ingen från Svenskt håll som säger att t.ex Aho,Rantanen är dom största stjärnorna från Norden just nu. Tillsammans med EP vill jag tillägga.

Varför skulle vi erkänna det när det inte stämmer? Vi har även Bäckström, Landeskog, Forsberg, EK65, Hedman, Klingberg, OEL, Lundqvist osv.
Citera
2019-05-12, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FNLS
Sen när ville du ha nyllet som vänstervinge? Inte lätt att hänga med

Eftersom det stod klart hur förstakedjan skulle formas fick jag forma utefter den

Citat:
Ursprungligen postat av flykick666
Fyfan vilket dåligt tre kronor.. syns inte att dom är regerande världsmästare.. vinner dom detta nu är det oförtjänt

Det är ju ett helt annat lag detta år än förra året.

Citat:
Ursprungligen postat av CentroX
Janmark är både skadad och utgående kontrakt, varför tror folk att han kommer?

Troligtvis osannolik att han kommer men han var med förra året trots utgående kontrakt och spelar man finns alltid chansen att man kommer.

Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Hoppas ryssen förlorar allt dom är med i. Jag unnar dem ingenting, drömmen är att få se Putin gråta

Du verkar inte direkt vara vän med dina grannländer. Problemet kanske ligger hos dej?
Citera
2019-05-12, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DEPRESSIV
Tror dom fick mycket skäll av Garpen och Grönborg och vinner med 8-0 senare idag.

Jackpott!

Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Tror Tyskland vinner ganska ledigt, Danmark spelade helt bedrövlig hockey mot Frankrike

Inte förvånad att du fick fel.

Citat:
Ryssarna har ju ett helt underbart lag. Ovie är ju typ deras sämsta spelare. Han kan bara skjuta.

Ja EP40 är väl 20 gånger bättre?

Citat:
2011, 2014 och 2016

Ja du har rätt. 2011 hade ni dock 2 NHL-backar men jag ger dej rätt på denna.
Citera
2019-05-12, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DEPRESSIV
Då, 21 NHL-spelare?

21 st ja.

Citat:
Anser att Anisimov är bättre än Nylander i dagsläget då han är bättre defensivt, Anisimov hade 0,47 PPG medans Nylander hade 0,5. Så ungefär samma offensiva produktion medans Anisimov är bättre defensivt. Och har kemi med Kucherov. Men jag kan köpa att han kan gå in i laget men inte att han är given. Kan också köpa Lindholm och Kruger.

Nylander är ingen 0.5 PPG spelare egentligen, han är bättre än så.

Citat:
Ursprungligen postat av Znorken
Wennberg har ju varit petad under den senaste tiden i CBJ, i slutspelet fick han knappt 40min sammanlagt mot Boston samt spelade inte 1 minut mot Tampa. Ser inte direkt ut som någon som kan lyfta Tre Kronor.

Måste funnits bättre alternativ.

Wennberg har potential att göra över 50 poäng i NHL.

Citat:
Ursprungligen postat av Stefan4
Han behöver kanske få lite mer förtroende och speltid för att hitta tillbaka till sitt bästa spel?

I sina senaste 20 matcher i Columbus (16 i grundserien + 4 i playoff) har Wennberg bara spelat totalt 240 minuter, vilket ger ett snitt på 12 min/match. Spelar han center i en 2:a-3:e kedja i Tre Kronor lär han får mer speltid än så och då kanske det lossnar.

Ja precis.

Citat:
Tror snarare lönnlöven får det svårt. Britterna är ju uträknade på förhand.

2-0 till löven.

Hehe. Snillena spekulerar...
Citera
2019-05-12, 23:55
Medlem
Citat:
Landeskog-EP40-Bengan

Han vill ju spela med Elias. Såg man ju när Wikegård var och hälsade på.

Nej inte Landeskog och Hörnqvist ihop.

Citat:
Ursprungligen postat av Wretch32
Nylander & EP40 är också för lika varandra egentligen

Vill egentligen inte se de ihop.

Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder

Oj lite snabbt där.
Citera
2019-05-13, 00:27
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Såg inte matchen idag pga PL-fotbollen men poängen för svenskarna:

Lander 3+0
L.Eriksson 0+3
Hörnqvist 2+0
W.Nylander 1+1
O.Lindblom 1+0
Kruger 1+0
Bratt 0+1
E.Pettersson 0+1
A.Kempe 0+1
M.Kempe 0+1
Rasmussen 0+1
E.Lindholm 0+1

Sedan en poäng till en Kempe men vet inte vem.

EP40, Ekman Larsson, Larsson, Ekholm och Gustafsson bland annat poänglösa.

EP40 lyckas inte göra mål mot Italien.. Mycket svag insats
Citera
2019-05-13, 00:40
Medlem
Till de som säger att ett fåtal svenska forwards skulle platsa i Ryssland:

Poängskörden i NHL:

Kucherov 128 P
Ovechkin 89 P
Lindholm 78
Kuznetsov 72 P
Malkin 72 P
Dadonov 70 P
Pettersson 66
Hörnqvist 37
Anisimov 37 P
Kovalchuk 34 P
Lindblom 33
Brat 33 (missade en del matcher)
Namestnikov 31 P
Eriksson 29
A.Kempe 28
Nylander 27 (missade en del matcher)
Wennberg 25
Kruger 12
M.Kempe 9

Poängskörden i KHL:
Gusev 82
Grigorenko 52
Kaprizov 51
Rasmussen 48
Barabanov 46
Plotnikov 39
Lander 30 (missade en del matcher)
Telegin 22
Andronov 12

Rysslands bredd är inte bättre än våran. Deras 12-15:e forward är i klass med våra sämre forwards.

Vår sämsta forward tog mer poäng än 4 ryska forwards i KHL, då är svensken mer en defensiv forward än en offensiv.

Ryssland har 5-6 forwards som sticker ut, inget mer än så.
Senast redigerad av 400Ben 2019-05-13 kl. 00:52.
Citera
2019-05-13, 05:46
Medlem
Bartman777s avatar
Oj, mycket nytt i tråden sedan jag läste här sist.

Jag vill också säga att jag inte gillar att se EP och lillnyllet tillsammans. Det känns lite som kaka på kaka.

Landeskog-EP-Lindholm - som första kanske, om nu Landeskog kommer, vilket det verkar som.

Fast vet inte hur resten ska formeras då, är inget bra på kedjor och brukar sällan ge mig på det
kanske att Lindholm får centra en andra kedja, och att man sätter någon annan i första.

Skitsamma, jag ger upp det där... men jag har varit emot EP och lillnyllet i samma, sedan innan första matchen.

Citera
2019-05-13, 08:04
Medlem
EP+Lillnyllet är väl kanske ett litet ytterligare tecken på att Grönborgs hockey-IQ och förmåga att sätta ihop kedjor har vissa begränsningar (även om han besitter många andra kvaliteter). Här borde Garpenlöv kunna bidra mer (knappast Popovic...:-)). Han trodde kanske att EP=Bäckis för Lillnyllet. Här måste han fatta att Bäckis o Lillnyllet funkar för att Bäckis letar efter sina medspelare på ett annat sätt än EP. Lillnyllet har rätt stort hockey-IQ i sitt spel utan puck och behöver en center som levererar på detta och ger utrymme för andras kreativitet.

EP skapar själv på annat sätt och behöver spelare som exekverar och "redan finns" på de ytor som han öppnar upp. (Dvs jag köper inte resonemangen i NHL om att "han har gjort allt detta TROTS träskallar till wingers" - faktum är att han i viss mån behöver sådana wingers a la Boeser). EP kan mycket väl utvecklas åt Bäckis-hållet (men jag hoppas inte det, inget fel med Bäckis, verkligen inte, men EP har en annan dimension som är sjukt underhållande). Men helt klart så äter EP o Lillnyllet varandras lunch på isen just nu.

Prova EP m A Kempe o Landeskog.

Bratt-E Lindholm-Loui/Lindblom

Nyllet-Wennberg-Bengan

mvh
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här